Hvarani su desetljećima čekali na rekonstrukciju i izgradnju državne ceste od Jelse do Poljica koja je zbog nedovoljne širine, pohabanog kolnika te mnoštva opasnih i nepreglednih zavoja nazivana cestom smrti.
Zbog toga je 2012. bio organiziran veliki prosvjed stanovnika istočnog dijela škoja, onih istih koji ni danas, duboko u 21. stoljeću, još uvijek nemaju vodovodnu mrežu, ni adekvatnu opskrbu električnom energijom. Godine 2015. svečanom otvaranju te dionice nazočio je tadašnji SDP-ov premijer Zoran Milanović sa suradnicima, a ministar prometa i njegov stranački kolega Siniša Hajdaš Dončić tada je rekao da je u nju uloženo više od 60 milijuna kuna (8 milijuna eura).
Također je naglasio da su "Hrvatske ceste" (HC) još onda uspješno prijavile dokumentaciju kojom će se pokušati dobiti većinu bespovratnog novca iz EU-ove blagajne u Bruxellesu za preostalu dionicu do Sućurja. Međutim, od tada je prošlo gotovo devet godina a na terenu se, ako izuzmemo papirnati dio projekta, ne događa baš ništa.
Stoga smo u HC-u pitali što je sve do sada napravljeno da bi se napokon osposobilo otočnu žilu kucavicu koju ljudi sve češće nazivaju - magarećom stazom.
- S ciljem poboljšanja dostupnosti otoka Hvara i njegove veze s autocestom A1 kao i povezivanjem šireg područja Vrgorca s Makarskom rivijerom pokrenuli smo izradu studijsko-projektne dokumentacije za planiranu cestu Drvenik - autocestovni čvor Ravča.
Uz navedeno, a da bi se poboljšala sigurnost odvijanja prometa na državnoj cesti na otoku Hvaru ugovorena je i izrada studijsko-projektne dokumentacije za rekonstrukciju dionice Poljica - Sućuraj u duljini od 36 kilometara – odgovorila je na naše pitanje Tamara Đurijanček, HC-ova glasnogovornica.
Naša sugovornica dodala je da je za oba zahvata najprije izrađena studija izvedivosti poboljšavanja prometne povezanosti otoka Hvara pravcem Poljica – Sućuraj – Drvenik – čvor Ravča gdje su kroz prometni model i analizu obrađeni koridori zahvata s ciljem odabira optimalnog rješenja.
Za rekonstrukciju dionice od Poljica do Sućurja izrađeno je idejno rješenje i studija o utjecaju zahvata na okoliš te je pokrenut postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš pri Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja. Trasa planirane ceste usklađena je s Prostornim planom Splitsko-dalmatinske županije što je preduvjet za pokretanje postupka procjene.
- U tijeku javne rasprave u postupku procjene utjecaja zahvata na okoliš koja je održana u Jelsi i u Sućurju zaprimljena je primjedba stanovnika Zastražišća koji su zatražili drugo rješenje obilaznice mjesta u odnosu predviđeno. Zato se u skladu s tim odustaje od obilaznice Zastražišća.
Alternativna rješenja postavljanja trase obilaznice, duljine oko 2,5 kilometara, istražit će se u zasebnom postupku s ciljem zadovoljstva svih korisnika prostora, a kako pri tome ne bi došlo za zastoja u realizaciji cijeloga zahvata duljine 36 kilometara – navela je glasnogovornica.
Ipak, potrebno je naglasiti da se dobivanju lokacijske dozvole, kao jednom od preduvjeta početka radova, može pristupiti tek nakon ishođenja rješenja o prihvatljivosti zahvata na okoliš. Procijenjena vrijednost investicije je oko 30 milijuna eura, a u financijskom je planu HC-a.
Održan je i sastanak s predstavnicima općina Jelsa i Sućuraj, te "Hvarskog vodovoda" i HEP-a s ciljem međusobnog usklađenja radova na infrastrukturnim zahvatima u koridoru državne ceste preko otoka.
- Za dionicu od Drvenika i Jadranske magistrale do čvora Ravča također je izrađeno idejno rješenje i studija o utjecaju zahvata na okoliš te je pokrenut postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš pri Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja. Javna rasprava je održana u Gradcu i u Vrgorcu, nije bilo primjedbi na studiju te se nadamo brzom završetku postupka procjene utjecaja na okoliš.
Za zahvat je ugovorena i izrada idejnih i glavnih projekata s ishođenjem lokacijske i građevinske dozvole. Okvirna procjena izgradnje je 65 milijuna eura – zaključila je Đurijanček, a uz ishođenje građevinske dozvole planirano je pokretanje natječaja za izbor izvođača radova u drugom dijelu ove godine.