Gradonačelnica Supetra na Braču i zastupnica SDP-a Ivana Marković gostovala je u N1 Studiju uživo kod Domagoja Novokmeta gdje su razgovarali o promjenama u Jadroliniji.
Marković je opisala jedinu promjenu koju je ona primijetila u Jadroliniji od tragedije u kojoj su ovoga ljeta tri člana posade trajekta Lastovo izgubila živote.
“Jedini pomak koji vidim, da nije pretužno, bilo bi presmiješno, je to da je posada obukla žute prsluke i stavili su kacige. Kao da će ih to spasiti od pada rampe”, kaže Marković.
Dodaje kako se ova tema dosta komentira među otočanima.
“Nitko od nas nikada nije razmišljao jesmo li na trajektima sigurni, a sad se priča o stvarima o kojima prije nismo. Tri rampe su pale, trajekt Oliver je stao na pola kanala, neke se rampe nisu otvarale. Bilo je još stvari, ali nisu izašle u javnost.”
Marković smatra da je cijela uprava Jadrolinije trebala dati otkaz nakon tragedije. Podsjetila je da je predsjednik Uprave kazao da je rampa i prije i nakon tragedije radila ispravno, a da će istraga odgovoriti na to zašto je pala.
“To bi bilo pitanje istrage da je samo ta rampa pala, ali pale su tri rampe, neke se nisu htjele otvoriti… Ne radi se o jednom izoliranom slučaju s tragičnim ishodom, radi se o više nezgoda koje se događaju tijekom dva mjeseca. Želim napomenuti da je predsjednik Nadzornog odbora dao ostavku još prije ljeta, prije tragedije, gdje je on skrenuo pozornost na nabavku trajekata, na namještanje javnih natječaja, na prevelike cijene trajekata”, rekla je Marković za N1.
Sumnjiva nabavka katamarana
Gradonačelnica Brača je ispričala kako je već pitala ministra Olega Butkovića za jednu neobičnu situaciju oko nabavke brodova.
“Kako je moguće da su dva katamarana plaćena po cijeni većoj nego što su prvobitni bili nabavljeni pet godina prije, a rok dostave je bio pet dana, pa duže traje dostava paketa na otok Brač, nego što je njima trajala dostava katamarana”, kazala je Marković i dodala kako nikada nije dobila jasan odgovor za ovu situaciju.
Objasnila je da je Tankerska plovidba kupila dva katamarana, a nakon pet godina korištenja su prodani Jadroliniji po cijeni koja je bila veća od prvobitne nabavke.
“Kad je rok isporuke 11 dana pa tu se odmah vidi da je najtečaj namješten jer koji drugi prodavatelj ili proizvođač će imati katamaran spreman za isporuku u 11 dana. To je ono što su sindikati upozoravali i prije same tragedije, i na Odboru, da sustav sigurnosti unutar Jadrolinije ne funkcionira”, tvrdi Marković.
Otkrila je i da se u rebalansu proračuna za stavke sigurnost pomorskog prometa skida iznos od 2,8 mil eura.
“Umjesto da se sredstva podignu i da se spriječi sve ovo što se događa, s te stavke se sredstva skidaju. Moj amandman je bio da se sredstva povećaju”, poručila je Marković.