StoryEditorOCM
Otocioglasio se alarm

Ima li kraja problemima? Famozni trajekt ‘Sveti Duje‘ krenuo s Hvara pa se hitno vratio: ‘Nismo htjeli ništa riskirati‘

Piše Damir Tolj
3. prosinca 2024. - 16:01

Izgleda kao da tomu nema kraja, nedaćama u nacionalnoj putničkoj floti: ovog puta nisu rampe, ali jesu alarmi...

Čuveni trajekt "Sveti Duje" - lanjska "Jadrolinijina" prinova, brod izgrađen 2017. godine u Grčkoj - morao se u utorak vratiti u polazišnu luku Sućuraj, na krajnjem istoku otoka Hvara, zajedno s putnicima i vozilima, budući da su se na trajektu oglasili sigurnosni alarmi povezani s brodskom elektronikom.

Iz tvrtkina riječkog sjedišta kratko su potvrdili događaj. Nedugo poslije isplovljenja iz Sućurja prema Drveniku na obali, u jutarnjim satima (pruga s polaskom u 9.30 sati) na brodu su se oglasili zvučni alarmi, a posada nije htjela ništa riskirati, vrativši se u Sućuraj, gdje se trajekt nalazio i u poslijepodnevnim satima.

- Brod "Sveti Duje" održava liniju između Sućurja i Drvenika. Nakon isplovljavanja iz luke Sućuraj, u utorak ujutro, aktivirali su se sigurnosni alarmi povezani s brodskom elektronikom zbog čega se brod vratio u polazišnu luku kako bi se izvršile dodatne provjere. Niti u jednom trenutku brod nije bio bez upravljanja niti je plutao, kako se u dijelu medija navodi. U skladu s redovnom procedurom, putnici i vozila iskrcani su u luci u Sućurju. Trenutno se provode dodatne provjere, a uskoro se očekuje normalizacija prometa - javili su iz riječke središnjice državnog putničkog brodara.

image

Zaredali problemi...

SD

Mjesecima u škveru

Kao što smo već pisali, "Sveti Duje" najmlađi je od triju polovnih trajekata nabavljenih u posljednje vrijeme. Izgrađen je u Grčkoj Salamini 2017. godine. Dug je 107 metara i plaćen 7,7 milijuna eura (bez PDV-a) grčkoj kompaniji "Livadas Shipping Co". Nosio je ime "Glykofilousa IV". Izvorno je nabavljen za izrazito frekventnu liniju Split - Supetar, jednu od najvažnijih na hrvatskoj obali.

Po dolasku iz Grčke, "Dujko" je dugo proveo u "Dalmontovu" brodogradilištu u Kraljevici, gotovo deset mjeseci! A prethodno su najavljivana tek dva škverska kozmetička mjeseca. Zanimljivo, "Jadrolinija" je tada bila javila kako je "brod proteklih mjeseci u remontu prilagođen svim zahtjevima europskih direktiva i Hrvatskog registra brodova".

A baš je Registar (HRB), prije te uobičajene grčke nabavke, upozorio "Jadroliniju" - pisali su o tomu mediji - da taj brod ne udovoljava ni osnovnim kriterijima za plovidbu Jadranom, čak ni najzaštićenijim morskim područjem "klase D" - od Splita do Supetra.

Brod je u Grčkoj bio certificiran za navigaciju lučkim područjem: "Glykofilousa IV" održavala je prugu između Paloukije na otoku Salamini i obližnje Perame, nedaleko od Pireja, u Egejskom moru. Linija je duga tek 1,5 milju!

Na koncu je naš "Sveti Duje" napustio kraljevički škver sa smanjenim gazom i nosivošću, u skladu s traženjima Hrvatskog registra brodova. Izgleda da je taj remont stajao oko dva milijuna eura...

image

Trajekt Sveti Duje

SD

Sto problema

"Jadrolinija" je natječajem zapravo bila tražila brod kapaciteta 120 vozila i 700 putnika, "Glykofilousa IV" (naš "Sveti Duje") izvorno je mogla primiti 240 vozila i 700 ljudi, uz opciju do 1000, a na koncu trajekt u Hrvatskoj može ukrcati tek 117 auta i 588 putnika. I ne plovi između Splita i Brača, već su ga premjestili na kratku liniju Drvenik - Sućuraj.

"Jadroliniju" smo, naravno, pitali kako komentiraju činjenicu da se u posljednje vrijeme često javljaju problemi s trajektima i dvotrupcima iz nacionalne putničke flote: nekidan feribot "Petar Hektorović", na putu iz Vele Luke u Split, i katamaran "Silba" na Dugom otoku; prije toga trajekti "Bol" na Kvarneru i "Tin Ujević" u Splitu; ranije "Mljet" pred Supetrom, "Vladimir Nazor" na Istu, a ljetos "Hrvat" u Splitu! I to samo na prvi pogled, bez detaljnijeg prebrojavanja. Da ne govorimo o "Oliveru", odgodi premijernog putovanja i preuzimanja linije proljetos, novom odlasku u škver, pa incidentu pred Velom Lukom, kada je brod s putnicima satima plutao bez pogona na promotivnoj plovidbi užežin fešte posvećene pokojnom pjevaču Dragojeviću. Naravno, svi se s tugom sjećamo tragedije koja je ljetos potresla čitavu Hrvatsku, kada su stradala tri pomorca s trajekta "Lastovo". 

Nisu komentirali...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
03. prosinac 2024 22:16