Trenutačno stanje na gradilištu pokazuje da se radovi na izgradnji spoja splitske obilaznice i Matoševe ulice u Solinu, kod trgovačkog centra "Salona Mall", koja na tom dijelu ima status državne ceste, odvijaju punim intenzitetom.
- Izgradnja se odvija se prema dinamičkom planu uz manja odstupanja zbog izrazito kišnog razdoblja tijekom zime, no uz sve poteškoće bit će završeni u drugom dijelu lipnja ove godine – kazali su nam iz "Hrvatskih cesta" (HC) koje su investitor ovog projekta pokrenutog s ciljem da se otklone prometne gužve i poboljša povezanost solinskog kvarta Priko vode, te mjesta Mravince i Kučine.
Projekt je vrijedan oko dva milijuna eura.
- Kako bi se zahvat pustio u promet potrebno je ishoditi uporabnu dozvolu nakon održanog tehničkog pregleda – napomenuli su iz HC-a, iz čega iščitavamo da će ugovoreni rok, ipak, biti probijen.
Budući da u ovoj fazi radova vozačima, budućim korisnicima prometnice nije jednostavno vizualizirati krajnji rezultat projekta i primjenjenih rješenja, podsjetit ćemo da je predviđena izvedba nove Mravinačke rampe, duge 310 metara. Također, u zoni zahvata rekonstruira se spojna cesta iz velikog kružnog toka na Bilicama do kolnika obilaznice-Jadranske magistrale u smjeru Solina i Kaštela.
Taj potez je upola kraći - 150 metara. No, to nije sve. Kako bi se obje rampe izgradile, upravo ovih dana su postavljeni armiranobetonski elementi za budući nadvožnjak "Bilice 5", dug 86 metara, a prilagođava se sustav oborinske odvodnje, postavit će se nova cestovna rasvjeta i telekomunikacijski kabeli.
Vozače će svakako zanimati informacija da će u konačnici skretanje iz rotora Bilice prema Solinu i Kaštelima ostati nepromijenjeno, s tim da se tim smjerom neće moći skrenuti prema "Salona Mallu" i Mravincima, kao prije početka radova. Iz smjera Splita će se s obilaznice moći izravno skrenuti prema spomenutom prodajnom objektu i dalje put Mravinaca, što i jest osnovna namjera ovog zahvata.
Podsjetimo da su radovi počeli uvođenjem izvođača u posao u rujnu prošle godine, s rokom završetka od devet mjeseci. Posao su zajedničkom ponudom dobile tvrtke "Cestar" iz Splita i "Hering" iz Širokog Brijega (BiH), dok su usluge kompletnog stručnog nadzora povjerene "Institutu IGH" iz Zagreba.
- Vrijednost ugovorenih radova je 1,72 milijuna eura, a usluga stručnog nadzora 48.680 eura - informacija je iz "Hrvatskih cesta".
Više fotografija s gradilišta, autora našeg kolege Ante Čizmića, pogledajte u nastavku: