Kaštelani, kao i stanovnici mjesta koji mu gravitiraju, od svakodnevnih gužvi i prometnog kolapsa spašavaju se sve češće vožnjom željeznicom od Kaštel Starog do Splita.
I dok su brojni vozači i putnici "zapeli" u cestovnim kolonama na Širini ili prilazima i izlazima iz Splita, nervozno pogledavajući na sat, putnici iz vlaka već su možda nadomak svojih odredišta, posla, fakulteta, škola...
Uskoro će, kako doznajemo, istu priliku ukrcati se u ovaj vlak na dvije nove lokacije imati i Solinjani, budući da su izgrađene dvije nove željezničke postaje, za koje preostaje još ishoditi potrebne suglasnosti.
Ukupno tri stanice
Jedno je stajalište nedaleko od cestovnog raskrižja na Širini, a drugo kod tvornice cementa "Sveti Kajo".
Solin će tako nakon više od šest desetljeća ponovno imati više od jedne stanice, one u Svetom Kaju kod Ininih postrojenja, odnosno ukupno tri, kao i Split.
Podsjetimo da je i na trasi uskotračne Sinjske rere, na današnjoj administrativnoj granici s Gradom Splitom, sve do njezina ukidanja 1962. godine bila stanica nazvana Vranjic - Solin, čija zgrada i danas stoji na izvornoj lokaciji, nedaleko od tvornice "AD Plastik".
Stajališta, kao što se može vidjeti i na postavljenim pločama, nose službena imena Solin Širina i Sveti Kajo, a kako doznajemo iz Korporativnih komunikacija tvrtke "HŽ infrastruktura", ukupna vrijednost radova i pripadajućih usluga iznosi oko 1,1 milijun eura.
Oprema perona
Nova stajališta smo obišli kada su u veljači ove godine bila pri kraju izgradnje, s planom dovršetka u travnju. Imaju nadstrešnicu za putnike s klupom, bočni peron, rasvjetu, zaslon s informacijama i putnički razglas. Također je omogućen i pristup osobama s invaliditetom.
Doznajemo što još predstoji i kada bi postaje mogle biti puštene u promet.
- Nakon završetka radova na izgradnji željezničkih stajališta Solin Širina i Sv. Kajo, u tijeku je otklanjanje primjedbi prema izvještaju EZ ocjena sukladnosti.
Ishođenje dozvola
Nakon toga slijedi tehnički pregled i ishođenje uporabne dozvole te ishođenje rješenja za puštanje u promet novoizgrađenih željezničkih stajališta od Agencije za sigurnost željezničkog prometa. Ishođenje potrebnih dozvola i rješenja očekujemo u prvom kvartalu sljedeće godine – vele nam u svom odgovoru iz Korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture.
Na naše pitanje hoće li se i vozilima moći prići stanici sa same Širine, nadalje navode da će pristup željezničkoj postaji Solin Širina, prema trenutnom stanju cestovne infrastrukture, biti moguć samo prometnicom iz pravca Kaštela.
Ocjenjujući cijelo ulaganje, odnosno projekt, dodaju da u konačnici ovim radovima i puštanjem u promet novoizgrađenih željezničkih stajališta očekuju razvitak prigradskog i gradskog prometa na ovoj dionici pruge.
Vjerujemo da će Solinjane, a i druge koji mu gravitiraju, obradovati što će imati postaju i na Širini, koja će biti bliže središtu grada, a time i dostupnija potencijalnim putnicima vlakova, budući da sadašnja u Svetom Kaju, kod Ininih postrojenja i nije baš "na ruku".
I cijena vožnje je nešto povoljnija nego u autobusu pa od Solina do Splita, dakle u jednom pravcu iznosi 1,32 eura, a nešto jeftinije - 1,15 eura je cijena vožnje ako ćete iz Solina u splitsko predgrađe. Iz Kaštel Starog do Splita karta košta 1,63 eura, a do splitskog predgrađa 1,48 eura. Za određene kategorije građana karte su još jeftinije od navedenih cijena.
Prema aktualnom voznom redu HŽPP-a ako biste krenuli iz Kaštel Staroga u 7.23, trebali biste na splitski kolodvor stići u 7.56, dakle za 33 minute, a shodno tome iz Solina do kolodvora za nekih desetak minuta.