Iako je trebala biti završena još 20. prosinca prošle godine, rekonstrukcija Ulice kardinala Alojzija Stepinca na zapadnom ulazu u Trogir, koja ima status županijske ceste, teško da će biti gotova i do 1. svibnja ove godine.
Tu činjenicu ne kriju u Županijskoj upravi za ceste Split (ŽUC), investitoru projekta vrijednog 1,7 milijuna eura, od kojih se iz EU fondova trebalo osigurati ukupno 1,5 milijuna eura. Izvođač radova je splitska tvrtka "Cestar".
- Predviđanja izvođača za završetak bila su do kraja ožujka, ali ne vjerujem da će biti do 1. svibnja. Razočarani smo zbog toga, jer je projekt bio dobro pripremljen te mu se ozbiljno pristupilo i s naše strane i sa strane Grada Trogira - istaknuo je Hrvoje Balić, voditelj ŽUC-ove Službe za građenje, ustvrdivši da se nisu dugo susreli s takvom situacijom.
Prema njegovim riječima, nije upitno financiranje radova s obzirom na to da je novac iz EU-ovih fondova i da je uvjet bio da projekt mora biti gotov lani do 20. prosinca. Naime, ŽUC ima osiguran novac za završetak zahvata te je Balić dodao da će retroaktivno pokušati od Ministarstva prometa ishoditi dodatna sredstva, jer su do sada utrošili nešto manje od milijun eura koji su odobreni iz blagajne u Bruxellesu.
Naš sugovornik izrazio je nadu da investicija neće poskupjeti. Zbog probijanja rokova, ŽUC će "Cestaru" naplatiti "penale", naglasio je Balić, ali o razlozima zašto se zakomplicirala dinamika radova nije baš bio voljan govoriti.
No, neslužbeno doznajemo kako je cijeloj situaciji kumovao nerad, loša, gotovo nikakva organiziranost posla na gradilištu. Navodno tijekom prva tri mjeseca od uvođenja u posao, u srpnju prošle godine, na terenu se znalo dogoditi da nema nikoga.
Na upozorenja iz ŽUC-a stizala su opravdanja povezana najprije s velikim ljetnim vrućinama, a zatim kišnim i hladnim zimskim danima. Da se radi sporo i neorganizirano, prigovaraju i građani koji to uočavaju svakodnevno, posebno vozači iznervirani regulacijom prometa koja je ovih dana eskalirala velikim kolonama automobila i čepovima koji se stvaraju ne samo u smjeru Segeta Donjeg, već i u ostalim sporednim trogirskim ulicama.
Rekonstrukcija spomenute ceste koja je zapravo stara dionica Jadranske magistrale na potezu od skretanja za staru trogirsku jezgru u smjeru zapada i granice sa Segetom, kojom je do izgradnje obilaznice prije 40-ak godina tekao sav dužobalni promet, vruća je tema u UNESCO-ovu gradu u kojemu turistička sezona počinje puno ranije nego u ostalim gradovima, pa i prije Uskrsa.
Turistički iznajmljivači i ugostitelji već su zabrinuti i napeti. Pljušte kritike sa svih strana.
Jozo Rako, direktor "Cestara", skoro da se naljutio na naše pitanje o kašnjenju radova:
- Mi ne kasnimo! Tražili smo produženje rokova do 30. ožujka zbog naknadnih poslova bez kojih ne bismo mogli izvoditi one navedene u ugovoru. Radi se o radovima pod zemljom koji su se otkrili kada se otvorilo gradilište - rezolutno će Rako.
Konstatacija o neradu i broju radnika na gradilištu, bolje rečeno da ih danima nije ni bilo, dodatno ga je "potpirila".
- Od početka je na gradilištu bilo onoliko radnika koliko je šef tražio. Ne brojim ja ljude svako jutro koliko ih tamo ima. Imam 200 zaposlenih, još da ih i brojim. Pustite te priče o našoj krivnji - uzvraća prvi čovjek građevinske tvrtke.
Na kratkoj dionici od Puta kapelice do ulaza u parkiralište kojim upravlja gradska tvrtka "Trogir holding" postavljen je semafor, jer je taj dio dvosmjeran, a potrebno je, dodao je Balić, odraditi nekoliko prekopavanja na tom dijelu.
Doznajemo kako je nakon što se omogući dvosmjeran promet i koridor za pješake, u planu zatvaranje dionice od ribarnice do raskrižja s Putom kapelice.
- To je najuži i najlošiji dio ceste. Postojeći kolnik će se morati u potpunosti srušiti, a zatim će se kompletno zamijeniti vodovod na tome dijelu, izgraditi nova telekomunikacijska instalacija i oborinska odvodnja te položiti kabeli za struju i javnu rasvjetu.
To je ogroman posao i, nažalost, ta dionica će jedno vrijeme morati biti zatvorena za promet, koji će se preusmjeriti na okolne ulice - zaključio je predstavnik ŽUC-a.
Ako se do sada projekt nije odvijao po planu, kako će to tek izgledati na posljednjoj dionici, ujedno i najsloženijoj, koja se nalazi nadomak povijesne jezgre uz koju se, osim ribarnice, nalaze i gradska tržnica, velika "Konzumova" prodavaonica i ostale brojne trgovine, jednom riječju u najfrekventnijoj gradskoj zoni.
Pitanje je to koje u ovom trenutku najviše muči stanovnike Trogira, ljude koji s raznih strana dolaze u grad, ali i poteštata Antu Bilića.
- Moram iskreno reći da u nevjerici gledamo tempo kojim se odvijaju radovi na zapadnom ulazu u grad. Davno su prošli godišnji odmori, ali naš dojam je da se ove godine još uvijek ništa nije počelo raditi.
Jednostavno nema opravdanja za ovaj nerad i kašnjenje. Niti kiše, niti leda, niti vrućina. Ovo je čisti nedopustivi nemar izvođača radova.
Regulacija prometa već sada stvara čepove, a kako će to izgledati za nekoliko mjeseci, ne želim ni pomišljati. Apeliramo na ŽUC i izvođača od prvog dana, da se drže obećanog i da pokažu da će sve biti gotovo do sezone, ali to nije situacija.
Kao Grad smo radili sve što možemo, od ishođenja dozvola do osiguravanja besplatnog parkiranja. Trogir ne može dočekati sezonu prometno blokiran.
Zadnjih sedam-osam godina radili smo sve da riješimo taj problem, od izgradnje novog mosta, sanacije starog, obnove i proširenja gradskih prometnica, a sad nam problem stvara netko tko treba biti dio rješenja - zabrinuto će Bilić.