Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, preciznije rečeno Vlada RH, u 20 proteklih godina ne uspijeva izabrati "održivog" koncesionara za buduću marinu u Tisnu, čiji je projektirani kapacitet čak 240 vezova. U ta dva desetljeća provedena su najmanje četiri natječaja, ali nije bilo sreće ni s jednim. Naprotiv, svojedobno je odabran koncesionar i umjesto da on napokon počne raditi, završio je u zatvoru! Prošle godine Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture provelo je još jedan natječaj, odabralo koncesionara, uputilo svoju odluku na Vladu radi formalnog, tehničkog potvrđivanja, i od tada do danas vlada status quo. Vlada, naime, do danas o koncesionaru nije odlučila – ni da je "podoban" ni da je "nepodoban"...
Taj neobjašnjivi status quo posebno muči općinu Tisno koja je itekako zainteresirana za izgradnju marine, za koju je, kako veli načelnik Ivan Klarin, spremna i sama naći investitora, ako već Vlada ne može naći adekvatnog koncesionara. Problem je u tome što je Ministarstvo još u ljeto 2017. odabralo koncesionara i o tome izvijestilo Vladu koja je trebala tehnički potvrditi izbor resornog ministarstva, međutim, Vlada to nije učinila do danas, a niti sugerirala da se natječaj poništi. Zašto? Na to pitanje smo pokušali dobiti odgovor prije svega u Ministarstvu, potom u Županiji i na kraju u Općini. Zanimljivo, jedino Ministarstvo na tu temu nema teksta!
Pat-pozicija
Možda zato što je, između tri ponude prispjele na natječaj (tvrtka Seraphilus d.o.o., tvrtka MST Plus d.o.o. i Marina Ikom d.o.o.) Ministarstvo, navodno, odabralo kao najpovoljniju Marinu Ikom, vlasnika i jedinog osnivača Mije Kovče, kontroverznog šogora ubijenog Vjeke Sliška i svjedoka na suđenju Nikici Jelaviću za ubojstvo slučajnog prolaznika Zorana Dominija 1999., i pokušaj Sliškova ubojstva 1995.?! Je li to razlog da Vlada ne može potvrditi koncesionara za kojeg se odlučilo Butkovićevo ministarstvo?
Plenkovićeva ekipa se našla u pat-poziciji. Teško je takav izbor potvrditi i izložiti se sudu javnosti, a teško je natječaj i poništiti, pogotovo ako koncesionar ispunjava sve propisane uvjete... I zato je šutnja u ovakvoj situaciji – zlato. Ni Ministarstvo ni Vlada ne odgovaraju na upite o tišnjanskoj marini i njezinu možebitnom kontroverznom koncesionaru, bilo da ih o tome pita načelnik općine, saborski zastupnik ili novinar. No, ni Vlada ni Ministarstvo na to nemaju pravo jer se radi o pomorskom dobru koje je opće dobro i javni interes.
Tišnjanski načelnik Ivan Klarin dokumentirao nam je svoju kompletnu prepisku s Ministarstvom i premijerom Plenkovićem u vezi s misterioznim zastojem (dužim od godinu dana) u izboru koncesionara za marinu.
– Zadnji natječaj, a bila su četiri u 20 godina – rekao nam je Klarin – raspisan je 23. lipnja 2017. Kako se radi o luci nautičkog turizma s više od 200 vezova, u nadležnosti je države, a ne Županije. Natječajni postupak završen je 8. srpnja 2017., Ministarstvo je od tri ponude izabralo navodno najpovoljniju i poslalo Vladi odluku na potvrdu. Vlada to, međutim, do danas nije učinila... Općina Tisno obraća se 7. svibnja 2018. ministru Butkoviću i požuruje ga jer je lokacijska dozvola za marinu Tisno izdana 30. svibnja 2016. i vrijedi dvije godine, što znači da je sad već istekla.
Uzaludan trud
– U ljeto 2017. nazvala me državna tajnica Ministarstva – govori nam Klarin – i pitala imam li što protiv da se koncesija dodijeli jednom od triju društava koja su se javila na natječaj, s obzirom na to da je osnivač pripadnik zagrebačke mafije kojem se sudilo 2000-ih. Ostao sam zaprepašten pitanjem – kazuje načelnik Tisna – i samo sam rekao da je postupak vodilo Ministarstvo, da ja nemam informacija o tome, nisam mjerodavan, molim da koncesiju dodijele sukladno zakonu i to je sve. Tu su svi moji kontakti s Ministarstvom prestali. U srpnju prošle godine iz Ministarstva su poslali Vladi odluku o odabiru koncesionara. I sve staje...
Međutim, nama na dopis nisu odgovorili. Računajući da načelniku općine nisu dužni odgovoriti, ali da saborskom zastupniku po zakonu moraju, zamolio sam kolegu zastupnika Sašu Đujića da u pisanoj formi postavi upit Ministarstvu zbog čega Vlada nije donijela (potvrdila) odluku o luci nautičkog turizma u Tisnu. Ministarstvo je, sukladno zakonu, zastupniku obvezno odgovoriti u roku 30 dana. Đujić je dva puta slao upite i oba puta ostao bez odgovora. Nakon toga, 23. srpnja 2018. osobno sam se obratio premijeru Plenkoviću jer su mi u Ministarstvu usmeno kazali da im je zabranjeno davati bilo kakve informacije o marini Tisno, a očito se ista zabrana odnosila i na upite zastupnika Đujića. Pitao sam ih zašto. – Nemamo pojma – rekli su mi. – Nisam ni tada odustao – nastavlja Klarin – poslao sam u srpnju i kolovozu dopise i požurnice premijeru, upozoravajući kako je prošlo više od godinu dana od odluke Ministarstva o izboru koncesionara, a on još nije potvrđen. Upozorio sam i kako je to iznimno važna investicija za općinu. Sve je to bilo uzalud. Muk!
Propala lokacijska
Nikad, kaže Klarin, nijedna odluka o dodjeli koncesije nije doživjela ovako nešto. Čak nam je i lokacijska dozvola propala, jer koncesija nije dodijeljena. Općina je još prije šest godina utvrdila granice pomorskog dobra, donijela prostorne planove višeg i nižeg reda, sve podloge za koncesioniranje, ishodovala i lokacijsku dozvolu, kojoj je, nažalost, istekao rok trajanja, i još ništa...
Nevjerojatno je, konstatira načelnik, da ni Ministarstvo, ni Vlada, ni premijer ne odgovaraju na upite zastupnika, investitora, pa ni načelnika općine. Pa gdje toga ima?!
U Županiji šibensko-kninskoj kažu nam, da bi sve bilo riješeno da je marina projektirana za manje od 200 vezova, "koncesija bi bila u našoj nadležnosti i odavno bi bila dodijeljena. No, s obzirom na to da je u projektu više od 200 vezova, a ova bi trebala imati 240, u nadležnosti je države, i tu smo nemoćni".
Upitom za očitovanje o ovom slučaju 17. listopada obratili smo se Ministarstvu, pozivajući se na Zakon o pravu na pristup informacijama. Zakonski rok u kojem je Ministarstvo obvezno odgovoriti na pitanje novinara je 15 dana, a mi smo čekali i 20-ak.
U međuvremenu, u dva navrata smo kontaktirali usmeno s Davidom Radasom iz Službe za odnose s javnošću Ministarstva pomorstva, koji nas je ljubazno pokušao spojiti s glasnogovornicom Anom Matijašević jer je ona, kako nam je rekao Radas, preuzela obvezu da pripremi odgovor. Ali, glasnogovornica je bila nedostupna. Valjda jer nije imala prikladan odgovor za nas.
Dobili smo obećanje da će nas kontaktirati mobitelom, ali ni to nije učinila. U Ministarstvu pomorstva nastavili su svi redom dosljedno šutjeti, a dokad će, ne zna se...
Gotovo je, Općina će ići u izmjenu planova!
– Smatram da je Vlada u ovom slučaju postupila krajnje nekorektno – kaže načelnik Klarin – jer je, zbog njihova prepucavanja i lobiranja, ugrožen jedan veliki projekt za općinu, a u međuvremenu smo izgubili i lokacijsku dozvolu zbog odugovlačenja s odlukom o koncesiji. U idućih mjesec-dva, zapravo na prvoj sjednici Općinskog vijeća u 2019., ako u međuvremenu ne dobijemo odgovor iz Vlade, idemo u izmjenu Prostornog i urbanističkog plana tako da Vlada više neće biti nadležna za davanje koncesije za marinu. Cijela ta priča smrdi do neba – smatra Klarin.
– Nemam više strpljenja za te njihove igre i spustit ćemo marinu na regionalnu razinu da u toj trgovini koncesijama ne bi patili lokalni projekti i infrastruktura – poručio je Klarin.