Malo je reći godinama – desetljećima otočani Šibeniku najbližih otoka, Zlarina i Prvića, upiru da bi nedjeljom i praznikom sredinom dana imali brodsku prugu prema kopnu. Sad su to dobili! Nedjeljom i praznikom "Tijat" ili "Lara" polaze iz Vodica u 15 sati, iz Prvić Šepurine u 15.10, iz Prvić Luke u 15.25 i iz Zlarina u 15.40. U Šibeniku je brod oko 16.10.
Do sada su nedjelja i praznici trpjeli najbesmislenije prijevozno rješenje za te otoke: na njih se moglo jutarnjom prugom u 9 iz Šibenika i jedino večernjom prugom iz Vodica, koja u Šibenik stiže oko "sedam i kvarat", natrag na kopno.
Dakle, u vrijeme kad otoci (barem vikendom) ožive, ta nedjeljna i praznička izoliranost otočanima je zadala sijede u kosi.
Zlarinjaninu Nikši Alfieru svakako jest, a i odnijela mu je koju dlaku s glave, jer ga pamtimo kao jednog od najdugovječnijih i najžešćih boraca za nedjeljnu liniju sredinom dana. Zlarinjani i Prvićani sa svojih su obala u danima vikenda i praznika mogli samo nemoćno gledati kako im pred nosom prolazi brod sa Žirja koji ne taka njihove rive, a s kojim bi se za po ure našli u gradu.
Prazni 'radnički'
A moraju ostati na otoku i čekati večernji brod.
– Ovo je sad odlično, eto, uspjelo je! Ima tu još prijedloga za izmjene voznog reda naših brodova, recimo, onaj jutarnji radnički u pet je prazan jer više nema radnika koji su njime nekad putovali... Ima tu još prijedloga, ali ovo sada je stvarno riješeno kako treba.
Isto mišljenje dijeli Zlarinka Vesna Jukić.
– Mislim da je ovo sad – super! Pogotovo za one koji dođu na tjedan dana ili vikendom, a putuju natrag dalje od Šibenika. Dosad bi kući u Zagreb stizali u ponoć, a sad mogu stići do osam uvečer. Zimi je to jako važno! Poći će za dana, a ne čekati brod u noći na praznoj rivi na kojoj brije hladnoća i bura.
Sad ima logike, kažu na Zlarinu, da i ljetna zadnja pruga tim danima bude još kasnija, jer oni koji ostaju ne moraju trčati na brod dok još ima sunca u osam uvečer – mogu ostati duže na kupanju, a mogu i provesti koju uru na lijepim zlarinskim kulturnim i zabavnim večerima.
Sjetih se još jednog borca za logičnije brodske linije, Gorana Kursara, koji živi na Prviću, u Šepurini.
– Pa jasno da je ovo odlično rješenje, ponajprije za one koji dolaze na par dana ili vikendom na Prvić. Sad ljudi ne moraju čekati noć da bi otišli na kopno i u svoje gradove iz kojih li već dolaze... Sad ostaje još jedan problem: premalo smo vezani s našim gradskim središtem, Vodicama. Kad stignemo u Vodice dopodne, imamo samo uru i kvarat da bismo obavili sve što imamo, a to nam je administrativno središte. To je premalo – rješenje bi bilo da brod noći u Šibeniku umjesto u Vodicama... ili da dvije "pruge" istovremeno polaze iz Vodica i Šibenika. Slažem se da je jutarnju, "radničku" prugu koja polazi u 4.45 pregazilo vrijeme. Nitko više ne radi od šest, ali zato mnogi rade do 16 popodne pa ne mogu stići na brod koji polazi u 15.30. Ali to ćemo već uobličiti u prijedlog i tražiti da se po tim kriterijima riješi prijevoz prilikom iduće obnove koncesije koju drži Jadrolinija.
Brzo i efikasno
Napokon – kako to da je odjednom došlo do rješenja s kojim se otočani i država muče desetljećima?
Vrlo jednostavno, brzo i efikasno – otkriva mi Antoni Biberica, predsjednik MO-a Zlarin.
– Zaista se dugo pokušava riješiti taj problem, no odgovor je uvijek bio da država ne može financirati ništa izvan ugovorenih milja, da se možemo "vrtjeti" unutar toga i, da bismo nešto dobili – nešto ukinuti.
Ali onda smo se mi udružili s Prvićanima, i svatko je sa svoje strane išao prema svojoj gradskoj upravi. Tamo smo dobili potvrdu da će Šibenik, odnosno Vodice, financirati svatko svoju polovinu iznosa koji je izračunala Jadrolinija, agencija je s gradovima potpisala ugovor i tako je to, kako rekoh, završilo brzo, jednostavno, efikasno i na dobrobit otočana.
Čelni čovjek šibenske Jadrolinije Emir Berbić dijeli zadovoljstvo otočana, oni su to i inicirali i od prvog od godine sa Zlarina i Prvića možete – eto, nedjeljom i praznikom i sredinom dana! Naravno, "Larom" i "Tijatom" kao i "rabotnim" danima...