Ruglo u srcu “kraljevskoga grada”, Kninjani desetljećima nazivaju – autobusnim kolodvorom. Montažni objekt, nekoliko parkirnih mjesta bez perona i adekvatne čekaonice za putnike, dugo je lokalcima trn u oku.
S razlogom, jer kada stignete u Knin, pa iz autobusa zakoračite u taj prostor, imate dojam kao da vas je netko teleportirao u 1998. godinu. Tada je, za Dan grada Knina, i otvoren kolodvor koji je u posljednjih više od četvrt stoljeća doživio tek kozmetičke promjene. Apsolutno je nevjerojatno da grad veličine Knina, koji prema posljednjem popisu stanovništva broji nešto više od 11 tisuća žitelja, nema izgrađen autobusni kolodvor, dok ga s druge strane imaju gradovi s duplo manje stanovnika, poput prvog susjeda im, Drniša. Jednako je nevjerojatno i da gradska vlast po tom pitanju sve ove godine ništa nije poduzela. Sve do sada.
Bliže centru
Kako nam je potvrdio gradonačelnik Knina Marijo Ćaćić, Grad se napokon odlučio uhvatiti ukoštac s tim problemom. Donesena je, naime, odluka o gradnji novog autobusnog kolodvora koji bi se tako s postojeće trebao preseliti na novu lokaciju bliže samom centru Knina.
- Grad nikada nije imao pravi autobusni kolodvor. Ovim projektom napokon ćemo to promijeniti. Trenutno smo u fazi izrade projektne dokumentacije i ishodovanja potrebnih dozvola. Novi autobusni kolodvor bit će u Ulici 4. gardijske brigade, odmah do Lidla - kazuje nam Ćaćić.
Nastavak je ovo velikih promjena koje se, kada je javni, autobusni prijevoz u pitanju, događaju na području Šibensko-kninske županije. Najveći grad u Županiji, Šibenik, problem s javnim prijevozom je uglavnom riješio, a isto bi se uskoro trebalo dogoditi i na razini cijele Županije u kojoj će se u budućnosti županijski linijski prijevoz organizirati kao javna usluga. Dakle, županijski prijevoz preuzima - Županija.
Očekuje se u cijeloj priči i velika pomoć države koja bi trebala sufinancirati projekt kojem je za cilj pokriti Županiju sa što više linija, dok bi se isplativost istih stavila u drugi plan. Ako se planirano ostvari, u što ne bi trebalo sumnjati jer je postupak javne nabave uspješno proveden, Šibensko -kninska županija bit će tek jedna od tri županije u cijeloj Hrvatskoj koja je linijski prijevoz organizirala na ovaj način.
Bolja povezanost
- Županija je dobila nešto više od 2,5 milijuna eura za organiziranje međugradskog linijskog prijevoza. Sada ćemo imati dovoljan broj linija koje kreću, primjerice, iz Šibenika prema Kninu, ali će se i povezati linije iz Splita, Zadra... Povezanost bi sada trebala biti bolja - kazuje nam prvi čovjek grada Knina, ističući kako su ovim projektom riješili i linije prema manjim mjestima u okolici, poput Kijeva, Kistanja, Strmice, Ervenika i drugih.
Nova organizacija javnog linijskog prijevoza po svemu sudeći riješit će gorući problem unutar županije koja obećava redovite polaske i pokrivenost linija koje će doći do svakog kutka županije. Nadajmo se da će se to napokon i ostvariti.