Ovih dana bageri su razbili petnaestak metara stare rogozničke rive koju je prije dvjestotinjak godina napravila Austro-Ugarska i na koju je još 1876. godine pristajao tada čuveni austrijski "Lloyd" i više od dvjesto lađa.
Bageri koju tuku stare kamene ploče i facade uznemirili su građane koji tvrde da su se zahvati na uređenju rive mogli izvesti i bez razbijanja operativne obale koja je zaštićeno kulturno-povijesno dobro.
O mogućoj devastaciji dijela stare rive prije nekoliko dana Rogozničanin Zoran Slatina upozorio je šibenske konzervatore, međutim, pročelnica Konzervatorskog odjela prof. Angela Bujas odgovorila mu je da se stara riva ne dira, da su projektnu dokumentaciju izradili licencirani arhitekti, a projekte su pregledali konzervatori koji svojom strukom, znanjem i iskustovom mogu napraviti puno bolje od svih sudionika u projektiranju, ma šta to značilo.
Unatoč tvrdnji pročelnice Bujas, dio zaštićenog kulturno-povijesnog dobra je srušen, a nezadovoljni građani tvrde kako je očito da izvedbeni projekt nije usklađen s Konzervatorskim odjelom te da je riva na tom dijelu izgubila na dubini koja je prije iznosila 4,5 metara, a sada iznosi oko 2,5 metara.
Općina Rogoznica upustila se prije nekoliko godina u ambiciozan projekt uređenja rive. Uređen je trg u koji je utrošeno 10 milijuna kuna i 55 metara prve faze rive koji su Općinu stajali 3,5 milijuna kuna, a prošle godine u prosincu započela je druga faza uređenja. Radi se o 222 metra rive, gdje je osam metara izvučena obalna crta, podignita je visina obalnog zida.
Zbog dužine dionice od čak 222 metra radovi se odvijaju u dvije faze, a ukupna cijena je 24 milijuna. U prvoj fazi nasuto je more i uređen obalni dio, a ove godine u listopadu započelo je uređenje cijelog profila od pročelja kuća. Uredit će se tako kolničke i pješačke površine, te trgovi. Prema planovima Općine i projektnoj dokumentaciji, uredit će se i obnoviti kompletan obalni pojas s mostom u ukupnoj površini od 13.900 metara četvornih.
I tu nema ničeg spornog, radi se o velikom kapitalnom projektu koji je bio prijeko potreban, međutim, nikada nitko nije spominjao rušenje stare, zaštićene operativne obale. Možda se moglo i drukčije projektirati i izvesti, a ne da stabilnost i čvrstina nove rive ovisi o ukopavanju u njezin stari, zaštićeni dio.