U okviru provedbe projekta “ZaVRTimo krug promjena“, koji se provodi u Osnovnoj školi Čista Velika, nedavno je održana volonterska akcija uređenja školskog eko senzomotoričkog vrta u kojoj su sudjelovali učenici i nastavnici, roditelji te drugi mještani Čiste Velike.
Inače, nositelj projekta je Lokalna akcijska grupa “More 249”, a partneri na projektu su Osnovna škola “Čista Velika”, Udruga Argonauta, Muzej grada Šibenika i Grad Vodice.
Projekt sufinancira Ministarstvo znanosti i obrazovanja u iznosu od 91.840 kuna, a ukupna vrijednost projekta je 103.740 kuna. Provedba projekta započela je 8. studenog prošle i traje do 30. lipnja ove godine.
- U dva dana volonterske akcije učenici su uspjeli ostvariti glavni rezultat projekta - primijeniti znanje, vještine i iskustva stečena kroz set edukativnih radionica “Biljni svijet i održivi razvoj“ u izradi školskog vrta. Uređen i revitaliziran školski eko senzomotorički vrt tako je postao učionica na otvorenom koja svojim edukativnim sadržajem može ojačati kognitivne sposobnosti i kreativnost učenika. Poseban naglasak je na razvoju vizualne, slušne i taktilne percepcije te fine motorike i to kroz korištenje recikliranih materijala (stare cijevi, obojane automobilske gume, palete, stare tipkovnice, limenke…) sadnju raznih biljaka i stabala (vrisak, kadulja, ružmarin, lavanda, sukulenti, stablo marelice, stabla šipka, masline, čempresi…), izradu kreativnih elemenata, elemenata za igru (školica, križić-kružić), oblikovanje staze te postavljanje “hotela za kukce“ – navode iz LAG-a „More 249“.
Osim navedenog, učenici su zajedno s nastavnicima obojali gredice, napravili “spiralu“ od kamenja izvađenog iz vrta i posaditi razne biljke. Središnji dio čini agava, a oko nje našli su se kaktusi, ljubičice, ružmarin i druge biljke. Tako su ostavili trajni otisak u svom školskom vrtu i u praksi dokazali povezanost prirode i čovjeka. Cilj projekta “ZaVRTimo krug promjena“ je proširiti znanje o biljnom svijetu kod djece školske dobi i utjecati na svijest o zaštiti okoliša kroz različite aktivnosti, dok su specifični ciljevi projekta educirati djecu i mlade o okolišu i prirodi koja nas okružuje, potaknuti na kreativnost i vlastiti angažman u zaštiti okoliša kako bi postali aktivni građani i promotori održivosti u lokalnoj zajednici.
- Kroz dva dana zajedničkog rada i druženja sudionici su potvrdili kako je moguće djelovati kao tim te oblikovati nešto što je za dobrobit kako škole, tako i lokalne zajednice, a s ciljem svrhovitog provođenja slobodnog vremena, zajedničkog druženja i razmjena ideja. U konačnici, stvorio se osjećaj pripadnosti istoj grupi i vrijednostima koje ona dijeli, razvile su se motoričke i socijalne vještine te radne i higijenske navike, ali se ostvario i cilj povećanja razine znanja, sposobnosti i motiviranosti učenika i odraslih za održivi razvoj u vidu očuvanja i brige za okolišem, ali i jačanja ekološke osviještenosti. Ponos i zadovoljstvo proizašli iz uređenog vrta bili su više nego očiti! Do kraja provedbe projekta preostaje nam postavljanje meteorološke stanice, zajednički izlet i predstavljanje školskog vrta javnosti – poručuju iz LAG „More 249“.