StoryEditorOCM
ŠibenikHoror "Importane"

U šibensku sramotu dugu devet godina potrošeno devet milijuna kuna: Hrvatske željeznice nedaju nikome ovu rupu (FOTO)

9. lipnja 2018. - 21:44

Ni pravnici ni političari u posljednjih devet godina nisu uspjeli okončati priču oko takozvanog "Importane" centra u Šibeniku. I dalje, nažalost, nema povoda za preveliki optimizam da će se oploditi onih devet milijuna kuna, koliko je iz gradskog proračuna svojedobno uloženo u ambiciozno zamišljeni projekt gradnje niza poslovnih prostora za iznajmljivanje.

Problemi su, kako to obično biva, imovinsko-pravne prirode. Hrvatske željeznice, naime, žalbom sudu su osujetile planove gradske uprave na čelu s gradonačelnikom Željkom Burićem da se prostor "Importanea" i pripadajuća parkirališna površina upišu kao javno dobro u državnom vlasništvu, te naknadno ustupe Gradu na korištenje, i konačno urede i privedu svrsi.

"Željezničari" iz Infrastrukture, naime, nemaju namjeru odustati od prava na upravljanje ovom površinom. Neupućeni u pravne norme i paragrafe lako bi mogli zaključili kako tih nekoliko tisuća četvornih metara u širem gradskom središtu smatraju svojim vlasništvom.

Oni upućeni, a među njima je Tihomir Paškov, pročelnik gradskog upravnog odjela za raspolaganje gradskom imovinom, tvrde da HŽ Infrastruktura nije vlasnik zemljišta na kojem je parkiralište, jer je u trenutku donošenja Zakona o željeznici to bila i sada je željeznička infrastruktura, odnosno javno dobro.

S obzirom na to da je trajno prestala potreba za tom željezničkom infrastrukturom onda se isto zemljište može izuzeti iz režima javnog dobra, pa i darovati Gradu za potrebe gradnje objekata komunalne infrastrukture (ulica, parkiralište i sl.) Pročelnik, međutim, potvrđuje da HŽ Infrastruktura ne odustaje od prava korištenja makar su željezničke šine u tom dijelu Šibenika odavno stvar prošlosti. To eksplicitno dokazuje i odgovor iz "Hrvatskih željeznica" na naš upit kakve su namjere javnog poduzeća oko "Importanea".

"Navedeni prostor je izgrađen u sklopu projekta 'Rekonstrukcija tehnološke ceste s umjetnim tunelom i trgovačkom etažom na prostoru Željezničke postaje Šibenik', no isti nikad nije završen i priveden funkciji. U više navrata HŽ d.o.o., kao i njezin pravni sljednik HŽ Infrastruktura d.o.o. su pisanim putem tražili od Grada Šibenika i Županijske uprave za ceste Šibenik da vrate sve u prvobitno stanje, no bezuspješno" – ističe se u odgovoru, uz napomenu kako je ŽUC nositelj prava građenja u ovom projektu, "a sve za potrebe ishođenja građevinske dozvole za cestu i tunel s pješačkim pothodnikom i trgovačkom etažom".

Dok tako HŽ čeka vraćanje nedovršene građevine "u prvobitno stanje", a Grad Šibenik sudski pravorijek svoje inicijative za upis javnog dobra, gradonačelnik Burić razmatra model kojim bi se u nedovršenoj poslovnoj etaži uredila garaža sa 72 mjesta.

Ako ništa drugo, tako bi se barem "Gradskom parkingu" nadomjestila privremeno izgubljena parkirališna mjesta za trajanja gradnje garaže na Poljani i prostor koliko-toliko "uljudio".

– Vrijeme prolazi, a gradskoj upravi su "vezane ruke" u tom projektu. Njime formalno-pravno ne možemo raspolagati, iako smo svjesni kakav dojam ostavlja i vanjski, i unutarnji dio kompleksa. Dogovor sa HŽ Infrastrukturom, uz posredovanje resornog ministarstva i drugih državnih tijela, bilo bi najlogičnije i najbrže rješenje. Osobno ga zagovaram, prije svega zbog dobrobiti grada i građana – rezimirao je Burić.

Deklatornu potporu ministra Olega Butkovića za rješavanje odnosa s Hrvatskim željeznicama šibenski poteštat je već dobio. Za nedavna posjeta Šibeniku prilikom obilaska gata Vrulje ministar je, podsjetimo, priznao da su Hrvatske željeznice trom sustav, da je riječ o tri zasebne tvrtke koje nisu među sobom riješile imovinske odnose, ali da će se osobno založiti da se stvar oko "Importanea" ubrza. Krajnji je trenutak da se deklatorna potpora prometne u – stvarnu.


GLAVOBOLJA
Deponij nagrđen grafitima

Kompleks s 19 poslovnica površine od 31 do 85 četvornih metara koje su zakupci trebali građevinski "finiširati" nikada nije otvoren jer na poduzetničkoj sceni za takve zahvate u krizno vrijeme nije bilo interesa. Postupno su splasnuli svi planovi oko objekta, a "betonska utvrda" bez ikakve funkcije postala je glavobolja svim gradskim garniturama nakon odlaska s gradonačelničke pozicije Nede Klarić. Pretvorila se u svojevrsni deponij nagrđen grafitima.

02. studeni 2024 00:02