StoryEditorOCM
ŠibenikCIJENA KOMUNALNOG 'UŠMINKAVANJA':

Šibenik je opet težački grad - raskopan uzduž i popriko! Dok grad dobije novo lice, Šibenčani će izgubiti još puno živaca

12. listopada 2019. - 17:36

Napiši vako – nek idu k vragu i oni i Agromeracija! Dosta je meni više ove ludnice. Najprije su godinu dana kavali podzemnu garažu, to je tuklo, minavalo, i sad kad je kalmalo, sad - kopaju kanalizaciju, vodovode, plinovode, puste cijevi, žice...
Eto, tako se meni, svitu moj, žalija "u pero" jedan moj "redovni čitatelj" dok ga je drugi ispravlja: "Nije Agromeraracija, nego Aglomeracija!"
"Ma nemoj, biću ja nepismen ka i ti. Ti ćeš mene ispravljat! Čin se kopa, odma je to ništo oko agronomije, ništo – agro. Je li tako, novinar?" - pita mene prika. A ja kliman glavon, ko smi reć da nije. Pa da i mene proglasi neznalicon! Ka nesritnog Roka Prča kad ga je u "Malom mistu" pitalo je li se "demoštracjun" piše s jednin ili s dva "n". A on reka s tri - "De - moN-štraN-cjuN"
U svakom slučaju, grad Šibenik je trenutno u fazi u kojoj ne znaš je li teže u njega ući, ili je teže iz njega izaći. Dapače, ima čak i onih koji predlažu da se na pločama na ulazu i ulazu na kojima piše "Grad Šibenik" iza onoga "grad" stavi točka. "Da ljudi odmah znaju da je to skraćenica od gradilište Šibenik!"

A to je sve posljedica projekta Aglomeracije, koji ulazi u najintenzivniju fazu, s gradilištima u centru Šibenika, na Brodarici, u Mandalini, Zablaću i Jadrtovcu. Do lita iduće godine radit će se na više od dvadeset mikrolokacija.

Na posal s lampadinom

"Sve je to lipo, neka se radi, ali je li se ovo moglo drukčije!" - pitaju građani, a gradonačelnik dr. Željko Burić odgovara:
- Nije. Nažalost, ne postoji "ugodan" način da se raskopa čitav grad. To je kao da mijenjate instalacije u kući u kojoj živite. Nije ugodno, ali se mora napraviti ako želite u njoj stanovati i sljedećih pedeset godina" - kazao je naš poteštat, nabrajajući kako će se nanovo napravit ili prominit 50 kilometara kanalizacije, 35 kilometara vodovoda, te 12 crpnih stanica i onog što se učeno zove "postrojenja za pročišćavanje i obradu otpadnih voda."
Cila će se prigradska naselja skinit s crnih i septičkih jama i spojit na kanalizaciju, neće više bit cisterni ni pumpanja, a ni komaraca koji su se u njima legli, napravit će se pedeset kilometara novog asfalta, a na pojedinim će se dionicama napraviti i plinska instalacija, ulična rasvjeta, autobusna stajališta i podzemni kontejneri. A dok se to ne dogodi, dok ne stigne ta "svitla budućnost" o kojoj govori naš načelnik, triba se malo i stisnit...

- Ma lako je njemu, pričat, ali vidila bi ga ja da je njemu ili njegovoj gospoji tako kako je meni koja iden s Meteriza ujutro na posal, s lampadinon, ka šta je išla moja pokojna baba. Srića da iman svitlo na mobitelu! Gori na onoj okuci iznad Kronjina magazina ujutro se u pet i pol sati ne vidi ni prst prid noson. Izađen iz kuće u pet i deset, pet i 15, u šest počinjen radit, dok dođen... U sridu nije svitlilo od Doma zdravlja do Kronjina magazina, a u četvrtak ni od Kronjina magazina. Ne samo da nije gorila rasvjeta, nego su skinili i stupove! Stra me je iti pomislit kako će biti kad stigne zima, pa kad poledi i pune bura, kad počne kiša i snig! - ispričala mi je moja druga sugovornica, trgovkinja koja radi blizu Poljane, odakle stiže svako jutro – ili veče, ovisno o smjeni – s Meteriza.

'Pokaz za bus nema smisla!'

- Ovaj misec nisan uopće pravila pokaz za autobus, 286 kuna. A čemu? Najprije su nam stavili da imamo autobus svake ure, a sad su stavili da ima svake tri – četiri ure, pogotovo suboton i nediljon. Suboton imamo bus u sedan, u deset, u 13 sati, 15, 19, 21, svake tri ure za Meterize. I onda ajde na noge, pola sata gori uzbrdo i nizbrdo - veli naša sugovornica.
A kako god je njima s Meteriza, tako je i ovima s drugog kraja grada, na Ražinama. A kako bi i bilo drugačije kad se Šibenik sastoji praktički od jedne ulice, Zvonimirove. Koja je sad zatvorena - na potezu od Keruma do Studenca – i u kojoj se trenutno "kopa". A nastavit će se po segmentima i dalje, gori uzbrdo.
- Ove žene koja rade do kasnije idu na Meterize - taksijen. Kuda iđu? A priko Šubićevca! Kažu da ih dođe jedno 30 kuna, u jednom smjeru. Aj, dobro, kad se nađu njih dvi, tri pa podile trošak, to je dobro, iziđe svaku deset – petnaest kuna, to je podnošljivo, ali kad si sam, pa platiš 30 kuna gori, 30 doli, to je 60, pitaš se za šta radiš. Ne'š ti naše plaće! - veli mi žena.
A drugi dodaje: "Ma, lako sve, sve bi se to još dalo izdržat, ali da ti gradski autobusi barem dođu na vrime, kada im je vozni red. Češće i ne dođu!"

Pa navodi primjer s Ražina: "Sin od jedne kolegice čeka bus, triba po redu vožnje doć u 2 manje pet, a on stigne pola ure kasnije, u 2 i 25. I nikom ništa! I kako ćeš ti sada igdi stić na vrime, doć na posal?"
No, pustimo javni gradski prijevoz, s njime niko nije bio zadovoljan ni kada je u Krešimirovu gradu stanje bilo redovno, a kamoli sada kada, ruku na srce, Šibenik zaista izgleda kao da je u njemu izvanredno stanje – žica, ograda, trak, znakovi i table upozorenja, dizalice, strojevi, Halt, Achtung, Stop. Aglomeracija je početno, kada je lani u ovo doba potpisana, bila teška skoro 300 milijuna kuna, i obuhvaćala 23 ulice i pet naselja - u međuvremenu je narasla za još stotinjak milijuna kuna - a u njima su stotine domaćinstava i tisuće ljudi istovremeno. Dogradonačelnik Danijel Mileta najavio je podizanje internetske stranice s kartama radova, na kojima će građani moći pronaći svoju ulicu i informacije o planiranim radovima u njoj – di, što, kako, kada, s kim, s čim.

- Ma, lako ću ja za njihove milijune, ali kako ću za svoje tri – četiri iljade? - pitaju se oni koji - još uvijek - rade u staroj gradskoj jezgri. Njih je već dobro ruvinjala i ožegla Poljana, zatvaranje parkinga na njoj, a Aglomeracija i s njom vezeni radovi bi ih mogli sasvim dotući. Poput dućana "Mikula", u Ulici kraljice Jelene, koji nakon 23 godine rada u staroj gradskoj jezgri zatvara svoja vrata. Tamo ste, u Nikice Živkovića i njegove supruge, mogli kupiti kvalitetnu hrvatsku robu, Galebove "guće" - iste nosi i NATO-pakt, WGW majice i čarape "Jadran", više nećete – odoše oboje u mirovinu, ionako su bili jedini od poslovođa bivše "Šibenke" koji su bili još uvijek u poslu. Istina, imali su desetak mušterija dnevno, ali sada strahuju da neće imati više niti to – jer nemaju krila da bi doletjeli do njihova dućana, nakon što se i Ulica kraljice Jelene raskopa da bi ispod nje postavili - najavljenu - novu infrastrukturu i nove instalacije.

Sve novo, samo mi idemo sve stariji i grintaviji. A mlađarije ionako nema. Sve je više mjesta u šibenskim školama, i sve manje vam veza triba da bi se dite upisalo u gimnaziju, a sve više da bi se smistili u Cvjetni dom.
- Kakvi si ti s Tomom Ninićem (direktorom op. a) - vidija san da te je nikidan lajka na Fejsu? - ne promiču našem svitu i najsitniji detalji. Sortira ih bolje nego Mark Zuckerberg i ovi njegovi šta za to imaju puste kompjutorske programe i servere.
A kako će me tek sad on, cili HDZ i gradski oci lajkat, kad im napišen da su Šibenik ponovno napravili težačkin gradon - cilog su ga raskopali uzduž i popriko...

15. lipanj 2024 13:17