StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetOtvoreno pismo

Žestoka reakcija Udruge pomorskih kapetana: Horvatinčić je lagao, a presuda je u koliziji sa zdravim razumom

Piše Šibenski.hr
20. listopada 2017. - 11:14

Udruga pomorskih kapetana iz Splita oglasila se otvorenim pismom u povodu nepravomoćne presude Tomislavu Horvatinčiću i njegova oslobađanja od optužbe za izazivanje pomorske nesreće te smrt dvoje talijanskih turista.

Sinkopom se nisu ni bavili jer je ne smatraju bitnom za ovaj slučaj, no jasno tvrde da je presuda šibenskog suda "u koliziji s Pravilnikom o izbjegavanju nesreća na moru, dobrom pomorskom praksom i zdravim razumom".

Predsjednik Udruge kapetan Sanjin Dumanić tvrdi da uoči sudara Horvatinčić očito nije bio na upravljačkome mjestu glisera, a da su talijanski nautičari stradali iako su postupali savršeno u skladu s Pravilnikom. Upozorava i na to da se u ovoj nesreći nije radilo o manevru mimoilaženja, kako se često spominjalo i na sudu i u javnosti, nego o križanju kurseva, pri kojemu je talijanska jedrilica imala prvenstvo prolaza.

– Neprihvatljivo je stajalište Sudskog vijeća, citat iz presude: "nepoduzimanje nikakvog manevra u zadnjoj fazi mimoilaženja na udaljenosti 250 metara od talijanske jedrilice ide u prilog činjenici da je optuženik nakratko bio u nesvijesti". Najprije treba naglasiti da se nije radilo o mimoilaženju, nego o križanju kurseva pri kojemu je talijanska jedrilica uživala prvenstvo puta, a manevar izbjegavanja morao je poduzeti skiper glisera, i to je morao izvršiti odlučno, pravodobno i onako kako to treba učiniti dobar pomorac – navode u pismu.

A "dobar bi pomorac", objašnjavaju, već na udaljenosti od četiri do pet milja uzeo dalekozor da vidi kako se kreće jedrilica koja mu je na putu, ide li u istom pravcu, ili suprotnom, ili možda siječe njegov kurs.

– S obzirom na visinu oka motritelja na upravljačkom pultu na tri milje udaljenosti, mogao se vidjeti čitav trup jedrilice, dakle već tada, tj. cca šest minuta prije sudara, moglo se nedvosmisleno utvrditi činjenicu da se radi o križanju i da se pramčani kut broda koji se približava znatnije ne mijenja, a što znači da postoji rizik sudara. Nakon te spoznaje savjestan pomorac ne bi odugovlačio, nego bi pravodobno poduzeo potrebnu radnju. Tada bi eventualni nastup navodne sinkope bio bez posljedica. Dakle, skiper glisera očito nije bio na upravljačkome mjestu – poručuju kapetani.

23. studeni 2024 02:20