StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetU korist potrošača

S Novom godinom na snagu stupaju i nova prava za korisnike: Ugovor s teleoperaterom moći ćete raskinuti telefonom ili e-mailom; Tele-tvrtke dužne su kvar otkloniti za 15 dana

17. prosinca 2019. - 16:59

S Novom godinom na snagu stupaju i nova prava za korisnike tele-usluga, odnosno nove obveze za operatore. Među važnijim izmjenama koje idu u korist potrošača svakako je ona koja se tiče mogućnosti raskida ugovora e-mailom ili telefonom.

 

– Od 1. siječnja 2020. godine operatori javnih komunikacijskih usluga obavezni su omogućiti raskid pretplatničkog ugovora na isti način, dakle, putem istih kanala komunikacije na koji omogućavaju sklapanje ugovora. U svojim općim uvjetima poslovanja dužni su detaljno navesti načine na koje korisnici mogu zatražiti raskid pretplatničkog ugovora, što uključuje i mogućnost raskida elektroničkim putem, kao i telefonom, uz to navesti je li za raskid potrebna određena dokumentacija, odnosno podaci za identifikaciju korisnika, te o kojoj se dokumentaciji i podacima radi. Novost je i da su skraćeni rokovi za raskid usluge u nepokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama s 12 na pet dana, kao i rokovi za promjenu operatora u navedenim mrežama s 45 na maksimalno 30 dana, čime se, također, ide na ruku potrošačima – navode iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).

 

Osim toga, od 1. siječnja mijenjaju se i prava korisnika u dijelu koji se odnosi na kvarove i nemogućnost ostvarivanja usluge. Dosad su se, naime, prava ostvarivala samo u slučaju kvara na opremi kad je operator bio obvezan otkloniti takav kvar u roku od pet dana.

 

Pravo na raskid

 

Od Nove godine tele-tvrtke dužne su otkloniti sve kvarove iz područja “njihove odgovornosti”, i to u roku od 15 dana od dana prijave kvara. U protivnom, nakon isteka spomenutog razdoblja, korisnik ima pravo na raskid pretplatničkog ugovora ili pravo na obeštećenje, i to u visini od 240 kuna po svakom naknadnom danu kašnjenja ako kvar nije bio uzrokovan višom silom ili krivnjom samog potrošača.

 

Podsjetimo kako Nova godina donosi i povećanje brzine pristupa internetu u okviru pružanja univerzalne usluge s 1 Mbit/s na najmanje 4 Mbit/s za sve korisnike koji to zatraže, a imaju ugovoren pristup internetu preko tarife univerzalne usluge ili je tek planiraju ugovoriti. Posebni maloprodajni paket brzine prijenosa podataka od najmanje 4 Mbit/s downloada i 512 kbit/s uploada bit će dostupan svim korisnicima koji nemaju tehničku mogućnost korištenja standardnih paketa ponuđenih na tržištu od 1. siječnja 2020. godine. Socijalno ugrožena skupina krajnjih korisnika, osim minimalno dostupne brzine prijenosa od 4Mbit/s (paket MAXnet mini), imat će pravo popusta od 50 posto. Jednaki iznos popusta ostvarivat će i na naknadu za opciju neograničenog prometa.

 

– Napominjemo i da od Nove godine mjerenje brzine i kvalitete mobilnih mreža aplikacijom HAKOMetar Plus ne ulazi u ugovorenu podatkovnu tarifu za prvih 10 mjerenja u mjesecu (korisnici će morati preuzeti novu verziju aplikacije koja će biti dostupna za preuzimanje putem Apple App Store ili Google Play Store u siječnju 2020.). Do kraja 2019. godine svako mjerenje brzine i kvalitete mobilnih mreža uzrokovalo je potrošnju mobilnih podataka iz ugovorenog tarifnog paketa korisnika.

 

Posebna aplikacija

 

Izmjenama pravilnika operatori će od Nove godine prvih 10 mjerenja ovom aplikacijom u mjesecu tretirati kao besplatan promet koji neće „trošiti” podatke iz tarife, za razliku od drugih sličnih aplikacija poput Speedtesta. Aplikacija mjeri brzine uploada, downloada i ping mobilne mreže ili WIFI signala poput drugih alata, ali i mnoge druge parametre mreže. Posebnost je ove aplikacije što se sva mjerenja prikazuju i na karti i tako čine javni prikaz kvalitete pokrivanja svakog operatora temeljenog na korisničkim mjerenjima.
Javni prikazi mjerenja i statistike mogu se pronaći na poveznici, a aplikacija je dostupna besplatno za IOS i Android uređaje – objašnjavaju iz HAKOM-a.

21. studeni 2024 07:59