StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetsustav šteka

Opet problemi s izdavanjem lijekova, iz ordinacija apeliraju na pacijente: ‘Ne vičite na nas, nismo mi krivi!‘

Piše Ivica Marković/SD
14. srpnja 2023. - 11:12

Usprkos činjenici da je CEZIH (Centralni informacijski sustav RH), koji je u srijedu počeo "padati", "oživio" u četvrtak poslijepodne i dao mogućnost koliko - toliko normalnog rada zdravstvenom sustav, jutros su počeli novi problemi. Očigledno da CEZIH ima trenutačno nepremostive probleme za informatičare koji rade na njegovom osposobljavanju.

- Prije svega mi liječnici diljem Hrvatske molimo naše pacijente da ne viču na nas i na ljekarnike u ljekarnama kada odlaze podignuti svoje lijekove, koje su naručili putem telefona. Mi nismo krivi da CEZIH ne radi i ništa ne možemo napraviti po tom pitanju. Svjesni smo da ljudima po ovim vrućinama nije lako odlaziti u ljekarne i da su frustrirani kada dođu u ljekarnu, a ne mogu preuzeti svoj lijek, jer CEZIH ne radi, kazuje dr. Vikica Krolo, liječnica opće medicine i zamjenica predsjednika Hrvatske liječničke komore (HLK).

Kompjuterski programi u kojima rade liječnici u primarnoj zdravstvenoj zaštiti najnormalnije funkcioniraju.

- Mi liječnici imamo više različitih informatičkih programa u kojima radimo. Neki imaju MCS program, neki Vegasoft, neki rade u Inmedu, ali je samo jedan CEZIH na koji smo svi mi spojeni, kako bi mogli ono što napišemo u svojim programima proslijediti dalje prema ljekarnama, laboratorijima ili bolnicama. Kako CEZIH "šteka" tako su nama "vezane ruke" i ne možemo ništa, kazuje dr. Krolo.

Informatičari koji održavaju sustave liječnika primarne zdravstvene zaštite nastoje pomoći.

- Neke kolege od svojih informatičara dobivaju upute da se pokušaju "spojiti na nešto", a mi i ne znamo kako se to radi. Pa nismo mi informatičari. Mi se želimo u Hrvatskoj informatizirati, želimo mi svašta, unaprijediti sustav, a za to nemamo nikakvu tehničku podršku. Ovo je prava katastrofa. Pa od srijede ne možemo normalno raditi, a pacijenti ne mogu ostvariti svoje potrebe za lijekovima ili pregledima. Kada je u četvrtak iza 15 sati CEZIH proradio, poradovali smo se svi, jer je to značilo da ćemo uspjeti našim pacijentima pružiti sve one usluge koje su im potrebne. U četvrtak sam navečer otišla kući s osmijehom, jer sam sve uspjela obaviti preko CEZIH-a koji je proradio. Danas sam ujutro došla na posao i doživjela sam novi šok. Sada sve ispočetka uz puno muke, zaključuje dr. Vikica Krolo.

09. studeni 2024 03:37