S novom 2018. godinom stiže i smanjenje posebnog poreza na nove automobile, ali u ovom trenutku još nisu poznati trošarinski razredi osim za vozila vrijednosti do 150.000 kuna.
Prema informacijama iz Ministarstva financija trošarina za automobile vrijednosti do 100.000 kuna smanjit će se za jedan posto, odnosno za dva posto za one vrijedne između 100.000 i 150.000 kuna. Istodobno ukidanjem vrijednosnog kriterija stavlja se automatski veći naglasak na emisiju CO2 pri oporezivanju, pri čemu se emisijski porezi neće mijenjati. U Ministarstvu financija vjeruju da će novim trošarinama pomladiti vozni park, smanjiti emisiju CO2 i povećati sigurnost na cestama. Možda, ipak preambiciozno.
Da se vratimo konkretnim trošarinama i njihovom smanjenju, primjerice, popularna Suzuki Vitara s uključenim PDV-om, ali bez trošarine koja se dodaje na kraju košta 103.263 kune. Po novom izračunu ubuduće kupac neće plaćati trošarinu od 8085 kuna, već znatno prihvatljivijih 5798 kuna. Time će iznos trošarine, prema izračunu Auto kluba, biti 28 posto manji nego do sada pa će Vitarina nova cijena umjesto 114.325 kuna iznositi 109.061 kunu, odnosno 5264 kune manje. Kod Renault Clia čija je vrijednost daleko ispod 100.000 kuna, trošarina će pasti za samo 9 posto, što bi u konačnoj cijeni iznosilo uštedu od 763 kune. Mogli bi ustvrditi potpuno zanemarivo.
Iz izdvojenih primjera u postotku najbolje će proći Ford Focus čija će razlika između stare i nove trošarine iznositi 46 posto (4905 u odnosu na novu od 2645 kuna), ali u konačnoj cijeni ovaj kompakt će biti jeftiniji tek 2260 kuna. Toyota Corolla će imati razliku trošarine od 42 posto (6313 naprema novih 3636 kuna), a u konačnoj cijeni ovaj “japanac” će biti jeftiniji 2677 kuna. Škoda Octavia i Volkswagen Golf imaju razliku između stare i nove trošarine od 39 posto, a u konačnici Octavia će biti jeftinija 2965 kuna, a Golf 2998 kuna. Nissan Juke ima razliku između stare i nove trošarine 37 posto, a Kia Stonic 34 posto što je pojeftinjenje od 2507, odnosno 2227 kuna.
U svakom slučaju ovo je odličan potez Ministarstva financija, ali je teško vjerovati da će ove promjene značajno utjecati na domaće tržište automobila. A kamoli da će doći do većeg udjela novih vozila u odnosu na rabljene, pa posljedično i znatnog smanjenja prosječnih emisija CO2 te veće sigurnosti na domaćim cestama. Razlog je očit – učinak dobrih, ali ipak kozmetičkih poreznih izmjena prosječan građanin neće ni osjetiti. Najbolji primjer je Škoda Octavia 1.6 TDI Ambition s 90 KS čija je cijena 155.946 kuna, a koja će od početka ove godine biti 2965 kuna jeftinija jer će građani državi davati umjesto 37.134 kune poreza “samo” 34.345 kuna. Teško. I sve je očitije da će se potencijalni kupci prije odlučiti, kao i dosad, za kupnju rabljene i jeftinije Octavije.
Želi li doista Ministarstvo financija potaknuti prodaju novih auta morat će smisliti nešto opipljivije od poreznog rasterećenja, koje ne može parirati niti standardnom trgovačkom popustu. Da je tako, otkrivaju službeni cjenici koji, primjerice kupcima Kije Stonic, jamče uštedu od 5000 kuna na konačan iznos, što znači da kod osnovne izvedbe štede gotovo čitav iznos trošarine od 6627 kuna. A, iako Kija tu nije usamljena jer popuste daju i drugi, mnogi trgovci opstaju zahvaljujući brojnim rent-a-car narudžbama i prodaji auta u inozemstvu.
StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetManje trošarine
Od nekoliko stotina do tri tisuća kuna...toliko ćete uštedjeti na automobilu vrijednom do 150.000 kuna
4. siječnja 2018. - 09:50