Okvirna količina robe, pročitali smo još lani u dokumentaciji o nabavi Ministarstva unutarnjih poslova, isporučivat će se tijekom četiri godine, i to kako slijedi – 2023. 37 fiksnih uređaja, 111 kućišta; 2024. – 19 fiksnih uređaja, 37 kućišta; 2025. – 14 fiksnih uređaja, 24 kućišta i 2026.– 14 fiksnih uređaja, 22 kućišta. Zvuči li vam ovo pomalo zastrašujuće?
Vjerujemo da je tako, posebno ako ste skloni nešto bržoj vožnji, iznad zakonske tolerancije. I to s razlogom. Ovom nabavom, naime, svako znatnije prekoračenje brzine će kudikamo izglednije završavati s masnom kaznom nego li je to sad slučaj. Konkretno, već ovoga ljeta broj fiksnih radara koji vrebaju prebrze dramatično će se povećati i prijetiti da nekome ozbiljno pokvari godišnji odmor, piše Auto Klub
Iz Ministarstva unutarnjih poslova odgovorili su nam, doduše, da je isprva planirani hodogram povećanja fiksnih radara uzduž domaćih prometnica doživio manju reviziju i uređaji planirani za ugradnju u 2023. još nisu postavljeni, jer je natječaj kojim su prekinuli svojevrsni post u nabavi fiksnih radara završio tek krajem godine, ali jurnjavi skloni vozači svejedno nemaju pretjeranog razloga za veselje. Ili uopće, zapravo.
Novost u odnosu na prvotno zacrtani plan, kažu iz Ministarstva unutarnjih poslova, jest samo taj da će u 2024. postaviti i u funkciju staviti i one planirane za prošlu, kao i one planirane za ovu godinu.
Samim time, 2024. će ostati zapamćena kao godina u kojoj se dogodio najveći porast broja fiksnih radara od kada su oni uopće u uporabi. U ovom trenutku, kažu brojke koje smo dobili iz policije, u Hrvatskoj je postavljeno 117 fiksnih radara za nadzor brzine, dok su pripadajuća kućišta tijekom godina osvanula na 399 lokacija.
Dakle, kako je riječ o prenosivoj opremi za mjerenje brzine, koja se često premješta s lokacije na lokaciju, potencijalna opasnost od kazni za prebrzu vožnju, i to usprkos tome što u tom trenutku policijske ophodnje nema niti na vidiku, dosad je prijetila na malo manje od 400 lokacija. Što slijedi u 2024.?
Prvo će taj broj ekipa iz Ministarstva unutarnjih poslova još prije ljeta povećati za 37 fiksnih uređaja, a ugradit će i 111 kućišta. Zatim, do kraja godine, slijedi postavljanje još 19 fiksnih uređaja i 37 kućišta. Kad se sve to zbroji, ispada da će do kraja 2024. neoprezne vozače diljem Hrvatske vrebati čak 56 novih fiksnih radara, raspoređenih u 148 novih kućišta.
Zanimljivo, još uvijek se ne zna gdje će osvanuti ta silna vojska novih radara i kućišta, jer mikrolokacije na koje će biti postavljene - kažu u policiji - još nisu definirane. To pomalo čudi s obzirom na to da ih dosta treba biti postavljeno u prvoj polovici godine, dakle u sljedećih nekoliko mjeseci.
Iz policije u ovom trenutku samo otkrivaju da će biti riječ o mjestima “na kojima se sukladno statističkim podacima događaju najteže prometne nesreće uzrokovane prekoračenjem dopuštene brzine”, te da će biti ravnomjerno raspoređene diljem Hrvatske. No, gdje god završila nova oprema za nadzor brzine, uskoro se može očekivati dramatičan porast kazni ispisanih zbog prebrze vožnje.
Pritom treba znati da i dosadašnji broj zabilježenih prekršaja nije bio mali – tijekom koronaških 2021. i 2022. i smanjenog prometa kretao se oko 85.000, da bi lani, kad su mnogi vozači konačno opet prodisali punim plućima, fiksni radari zabilježili sasvim opipljivih 111.000 prekršaja. Tijekom 2024., ali i sljedećih godina, ova brojka bi mogla porasti i za preko 50 posto, tim više jer vozači isprva neće znati gdje im sve radari prijete.
Što se tiče samih tehničkih karakteristika uređaja koji se nabavljaju, one neće biti drugačije od postojećih. Dakle, novi radari neće imati čudotvorne moći kakvi se znaju spominjati u zastrašenoj javnosti.
Iako će imati funkciju očitanja registarskih pločica (ANPR) i biti u realnom vremenu povezani sa središnjim serverom Ministarstva unutarnjih poslova, njima se neće moći detektirati nikakav prekršaj ili kazneno djelo dok ne dođe do prekoračenja brzine vožnje. Samim time, oni koji razgovaraju na mobitel u vožnji ili prevoze ilegalne migrante mogu biti mirni, sve dok ne voze prebrzo, piše Auto Klub