Teško je dočarati iznenađenje koje je početkom kolovoza doživio 65-godišnji N. B. iz Velike Gorice nakon što je kući stigao s ganc novim Huawei mobitelom.
Istina, nije baš nešto vješt s tehnologijom, ali ipak zna toliko da ga na novom uređaju ne bi trebale dočekivati tuđe fotografije, poruke niti iskakati ime jedne gospođe čije podatke, zbog zaštite, ovdje nećemo navoditi.
A ova nevjerojatna priča počinje 31. srpnja, kad je N. B. stigao u poslovnicu Hrvatskog Telekoma u Velikoj Gorici, kako bi kupio uređaj te sklopio ugovor na dvije godine.
Odabrao je Huawei Y6, a uz njega je dobio i isprintani ugovor te primjerak računa na kojem je, jasnim slovima, stajalo “NOVI UREĐAJ NA RATE”.
Nije bilo celofana Doduše, možda je trebao reagirati odmah, čim je primijetio da je uređaj stigao u originalnoj kutiji, ali ne i u celofanu, odnosno s folijom kakvu bi trebali imati svi nekorišteni aparati, no kako nije mogao niti približno zamisliti da bi se iza toga skrivao rabljeni uređaj, preuzeo ga je, otišao kući te i stavio puniti.
Kako je Jutarnjem listu ispričala njegova kći, 38-godišnja J. B., dan nakon preuzimanja mobitela otac se vratio nazad do HT-ove poslovnice kako bi prodavače zamolio da mu na uređaj, jer se on baš najbolje ne snalazi, dodaju neke aplikacije.
Već u poslovnici pojavili su se prvi znakovi da s uređajem nešto nije u redu: na ekranu je, naime, redovito iskakalo nečije tuđe korisničko ime, a nakon što su prodavači N. B. uvjerili da je to greška koja se dogodila prilikom instalacije aplikacija, gospodin je otišao kući ne sumnjajući u objašnjenje.
Eh, ovdje tek stiže pravi alarm za uzbunu.
U aplikaciji za SMS poruke, prepričava nam kći J. B., njezin otac odjednom pronalazi pet poruka sadržaja “deda ja tebe volim”, “ i ja tebe miki” i slično, a potom u galeriji fotografija otac pronalazi i slike tog istog dede, zagrljenog s unucima.
Prva odbijenica
“Ma što je ovo...”, ljutito poviče pa se odmah spremi kako bi se još jednom zaputio u HT-ovu poslovnicu.
Tamo ga dočekuje novi prodajni agent, ali niti ovaj nema previše razumijevanja prema korisničkim sumnjama da je mobitel, zapravo, prethodno već bio korišten.
“Umjesto da ga odmah zamjeni i ispriča se, prodajni agent uzima aparat, briše sve fotografije i poruke, vraća ga nazad mojem ocu uz pojašnjenje - evo, sad ih više nema - te nastavlja objašnjavati kako su i fotografije i poruke, kao da su ljudi posve ludi, u mobitel ‘uletjele’ prilikom instalacije. I tako se moj otac ponovo vraća kući s istim mobitelom, za koji je sad već posve jasno da je rabljeni”, prepričava novinarima njegova kćerka.
Taman će se svi skupa smiriti, ali onda će u mobitelu otkriti detalj koji će preliti čašu - pronaći će popis poziva iz svibnja, iako je mobitel kupljen tek krajem srpnja, a uz pomoć jednog obiteljskog prijatelja, koji je nešto spretniji s tehnologijom, saznat će i da je uređaj prvi put upaljen u ožujku - dakle četiri mjeseca prije nego što je kupljen.
Sad već svi zajedno dosta iziritirani treći će se put vratiti u velikogoričku poslovnicu HT-a kako bi upozorili da se pojavio još jedan dokaz da su N. B., pod novi zapravo prodali stari mobitel, a čak niti prodajni agenti više neće moći tvrditi kako je s uređajem sve u redu.
“Ne znamo objasniti što se dogodilo. Dat ćemo vam odmah novi mobitel”, konačno će izustiti te iz neke prostorije napokon donijeti original novi uređaj, zapakiran u kutiju i sa svim folijama.
Svoju grešku Hrvatski Telekom priznat će i u službenom odgovoru na upit Jutarnjeg lista.
Isprika iz HT-a
Kako će pojasniti, detaljnom provjerom cijelog slučaja utvrdilo se da je korisnik koji je prethodno kupio uređaj, mobitel u zakonom predviđenom roku vratio nazad u poslovnicu, nakon čega je greškom, umjesto u centralnom skladištu HT-a u Velikoj Gorici - završio na prodajnome mjestu u istome gradu.
“Kako prethodni korisnik nije resetirao uređaj na tvorničke postavke brisanjem svih podataka, isti su ostali na uređaju. S obzirom na identičan izgled pakiranja tog spornog uređaja i novih uređaja u T-Centru Velika Gorica, djelatnik koji je prodao uređaj gospodinu N. B. nažalost nije mogao na licu mjesta primijetiti da se radi o rabljenom uređaju. Čim smo utvrdili pogrešku, korisniku je odrađena zamjena uređaja s novim uz ispriku zbog ovog propusta”, pojašnjavaju iz HT-a.
'Žalosno je to da cijela stvar nije riješena već kod prve pritužbe'
J. B., koja se redakciji Jutarnjeg obratila zbog slučaja svojeg oca, najviše je razočarana činjenicom da ni voditelj poslovnice niti prodajni agent nisu primijetili da kupcu prodaju rabljeni mobitel, a potom i odnosom prema starijim ljudima koji, kaže, ispadaju žrtve neorganiziranosti teleoperatera.
“Mislim da je cijela stvar mogla biti riješena već pri prvom odlasku u poslovnicu, no očito agenti imaju drugačiji pristup prema starijim ljudima koji su prepristojni i neugodno im se izboriti za sebe. Žalosno je da je cijela stvar riješena tek kad sam se ja uključila u priču”, požalila se naša čitateljica.