StoryEditorOCM
Hrvatska i svijet'kraljevi' akcija

'Trljam oči, prvi put, drugi put, treći put... Gledam je li moguće...': pogledajte što su u Lidlu kupcima servirali kao sniženje!?

17. siječnja 2020. - 11:31

Naš čitatelj iz Splita Ž.E. (podaci poznati redakciji) vjerni je “Lidlov” kupac; stanuje u blizini trgovine ovog njemačkog lanca, sviđa mu se njihov asortiman i robne marke. Kako u “Lidlu” obavlja kupovinu na dnevnoj bazi, teško da mu išta od ponude po akcijskim cijenama može promaknuti.

Tako je, privučen poznatim narančastim oznakama koje u ovoj trgovini jamče nižu cijenu, u utorak navečer krenuo prema odjeljku sa zamrznutim proizvodama.

– Trljam oči, prvi put, drugi put, treći put... Gledam je li moguće... Na akciji reklamiraju proizvod koji su snizili doslovno za jednu lipu! Riječ je o argentinskim crvenim kozicama njihove, inače, odlične robne marke “Deluxe”, koje su se u pakiranju od 235 grama donedavno prodavale za 52 kune, a sad koštaju 51,99 kuna. Gledam, dakle, u tu narančastu oznaku s natpisom “Jeftinije!” i pitam prodavačicu je li moguće da su kozice snižene za jednu lipu, da nije možda u pitanju kakva greška... Ona sliježe ramenima i kaže da je upravo tako kako vidim, da oni lijepe natpise kako im kažu – govori nam čitatelj.

 

 

Podsjećamo kako su nas i prije “Lidlovi” kupci znali upozoravati na pojedine akcije ovog trgovačkog lanca koje su bile sve, samo ne izdašne: jogurti sniženi za 20 lipa, pakiranje slastice “Kinder pingui” jeftinije za 10 lipa i slično. Slučaj s kozicama “Deluxe” je, naravno, priča za sebe.

Zanimalo nas je postoji li uopće zakonom propisani minimum, odnosno postotak sniženja, koji trgovac mora ispoštovati kako bi određeni proizvod mogao reklamirati kao “snižen”, “jeftiniji” (što je slučaj u “Lidlu”), “na akciji”...

– Nažalost, zakon trgovcima ne donosi takva ograničenja. Stoga ni u ovom konkretnom slučaju trgovac ne postupa nezakonito. Unatoč tomu, mišljenja smo da se u “Lidlu” ovakvim sniženjima izruguju s kupcima – kažu nam pravni savjetnici u udruzi “Splitski potrošač”.

Komentar smo, naravno, zatražili i u samom “Lidlu”, a nadležne smo pitali smatraju li da spuštanje cijene za jednu lipu nije fer prema kupcima, odnosno da spada u nepoštenu poslovnu praksu. Ovo je odgovor koji smo od njih dobili nakon nekoliko sati čekanja:

– Proizvod argentinske crvene kozice snižen je 11. siječnja 2020. sa 66 kuna na 51,99 kuna. U postavljanju usporedne cijene u samoj trgovini dogodila se ova nenamjerna pogreška zbog koje se ispričavamo vašem čitatelju i našem kupcu.

Na naše pitanje kako kupci doista mogu znati da je prva cijena iznosila 66 kuna (budući da to nigdje u trgovini ne piše), iz “Lidla” su nam odgovorili kako je ta cijena navedena u njihovu katalogu od 18. studenoga 2019. godine. Zašto ovaj proizvod, ukoliko je na tolikom sniženju, nije u novom katalogu, u “Lidlu” nam nisu dali precizan odgovor. Rekli su samo kako ne moraju svi sniženi proizvodi biti u katalogu, već samo oni “istaknuti”. Precizan odgovor nismo dobili ni na pitanje je li ovo mizerno sniženje reklamirano u svim hrvatskim trgovinama “Lidla” ili samo u onima u Splitu...

I na koncu, ne možemo se ne zapitati što se uopće dogodi s onom jednom lipom koju je kupac planirao uštedjeti kupnjom argentinskih crvenih kozica u “Lidlu”. Hoće li mu uopće biti vraćena na blagajni ili će je blagajnik, normalno, po naputku trgovca, ipak, zadržati. Sistem je poznat; zrno po zrno pogača, kamen po kamen, pardon, lipa po lipa – palača...•

 

27. studeni 2024 01:50