'Jure' sa stotinu (šibenskih) lica! To bi bio radni naslov marketinške akcije šibenske tvrtke Vinarija Vinoplod, u kojoj odavno prepoznatljiva etiketa težaka sa šibenskom kapom može dobiti lice bilo kog Šibenčanina, zainteresiranog da njegova faca krasi to odavno priznato šibensko bijelo vino.
- Svatko od naših sugrađana može imati svog 'Juru' ili slikati se u našoj firmi da bi za koji dan mogao kupiti paket tog šibenskog bijelog vina sa svojim likom na etiketi. I na taj način želimo dokazati da je to najbolje hrvatsko stolno vino svojina Krešimirova grada i Šibensko-kninske županije - objašnjavao nam zanimljivu i, Šibenčanima na prvi pogled, simpatičnu marketinšku akciju Krešimir Lokas, novi predsjednik uprave šibenske vinarske tvrtke.
Njegov prethodnik, šibenski glazbenik i ekonomist Damir Lasan ostao je članom uprave, te na poseban način podržava marketinšku akciju riječima:
- Neka na bocama „Jure“ bude barem toliko prepoznatljivih šibenskih lica, koliko je famoznih glava na zidovima šibenske katedrale sv. Jakova. Spomenika UNESCO-a, što ga je podigao Juraj Dalmatinac, pa smo i mi u skladu s tim vinu dali ime 'Jure'.
A marljiva djelatnica za marketing Marija Filipa već se bacila na posao. Već su gotove etikete s fotografijama dogradonačelnika Danijela Milete, direktora šibenske Turističke zajednice Dina Karađole, ravnatelja Gradskog muzeja Željka Krnčevića, glumačkog veterana Mate Gulina…
Glazbeni đir
- Sad kreće, uvjetno rečeno, glazbeni đir. Snimit ćemo skladatelja Dušana Šarca, mezzosopranisticu Neru Gojanović, pijanisticu Gordanu Pavić, nekolicinu najistaknutijih šibenskih klapaša… Silno bih voljela da na jednoj od etiketa bude violinist svjetskog glasa Tonko Ninić. On na poseban način svjedoči o svom šibenskom porijeklu. Rođen je u Beogradu, cijeli život je adresom u Zagrebu, a stalno ističe kako je Šibenčanin! Ovim putem pozivam i ostale građane da skoknu do naše tvrtke. Spremna sam ih fotografirati sa šibenskom narančastom - crnom kapom na glavi - najavljuje i upućuje Mara, koja je, također, prepoznatljiva kao dio šibenskog glazbenog miljea (čitaj: klapskog „pokreta“).
Spomenuta marketinška akcija nije i jedino što šibenska Vinarija, kojoj je odnedavno većinski vlasnik zagrebački „Badel“ poduzima da bi bila uspješnija i prepoznatljiva na tržištu. Kao da su šibenski vinari pokretači ujedinjenja vinarskih tvrtki i proizvoda u sjevernom i srednjem dijelu Dalmacije. Od Benkovca do Splita.
- Priča o dalmatinskom zbližavanju najbolje se ćuti u našem diskontu, gdje možete kupiti i izvrsno benkovačko vino Korlat, ali i pelinkovac, koji je do jučer proizvodilo splitsko „Dalmacijavino“. Kažem do jučer, jer u novoj konstelaciji poslovnih snaga proizvodnja tog aperitiva prepuštena nama, Šibenčanima - pojašnjava dalmatinsku vinarsku priču direktor Lokas.
Dobre vijesti iz šibenske Vinarije su i svojevrsno iznenađenje onima, koji su predviđali krah tvrtke, koja je godinama polako, ali sigurno tonula. S viškom dugova i sve manjim brojem radnika.
Otplata dugova
- S novim većinskim vlasnikom Badelom, koji je dokapitalizirao našu tvrtku riješili smo se temeljnih problema. Prije svega, financijskih teškoća oko otplate starih dugova. Pripremili smo i nekoliko novih proizvoda, a trudimo se da redizajniramo stare. Posebice, šibenska vina, prošek i rakiju - još jednom će Lokas.
Što kriti da pandemijska kriza nije mimoišla ni šibenske vinare? Iako o tome nerado govore Krešimir Lokas, Damir Lasan i ostali priznali su nam kako su travanj i svibanj donijeli malu katastrofu u poslovnom smislu. Prvenstveno, zbog zatvaranja restorana, „kafića“…
- Dobro su nam došle mjere države za kriznu destilaciju, na koju se javilo sedamdesetak tvrtki. Riječ je o potrebi da se višak uskladištenih vina ili nemala količina od milijun litara destilira u medicinski alkohol, silno potreban u želji da spriječimo širenje pandemije korona virusa. Mi nismo samo tvrtka, koja će u te svrhe upotrijebiti svoje vino, već smo i ovlašteni destilater, koji će na sličan način obraditi vina dijela susjednih vinarija. Korist u svemu bit će dvostruka, a možda i trostruka. Proizvodnjom medicinskog alkohola za potrebe države ublažit ćemo probleme u poslovanju, te osloboditi kapacitete za novo vino. Berba je pred vratima. Nećemo ostaviti vinogradare na cjedilu. Uvjeren sam da imamo sve potrebne ljudske i tehničke resurse za inovacije, te već spomenuti redizajn odavno poznatih šibenskih vinarskih proizvoda. Da naša tvrtka vidi svijetlo na kraju tunela - zaključio je Krešimir Lokas, direktor šibenske Vinarije.