U Hrvatskoj je tijekom 2017. godine prema podacima Centra za vozila Hrvatske registrirano ukupno 1,567.883 osobna vozila od čega čak 69,54 posto ili 1,090.263 primjerka otpada na automobile starije deset i više godina.
Prosječna starost nešto više od 1,5 milijuna osobnih vozila je gotovo nevjerojatnih skoro 13 godina, točnije 12,95 godina s tendencijom rasta s obzirom na to da sve više uvozimo, odnosno unosimo rabljene automobile iz zemalja Europske unije. Osobnih vozila čija se starosna dob kreće između šest i devet godina je bilo 16,88 posto što u brojčanom iznosu predstavlja 264.602 automobila. Ako analiziramo osobne automobile čija je starost između dvije i pet godina, rezultat je još lošiji jer takvi primjerci čine tek 9,99 posto, odnosno po cestama ih vozi 156.589 primjeraka. Najmanji udio s postotkom od samo 3,90 posto imaju osobna vozila stara godinu dana (56.429 komada).
Na osnovi podataka iz Centra za vozila Hrvatske pokušali smo doći do marki osobnih vozila koja su se pokazala najpouzdanijama na našem tržištu. Odlučili smo se za kategoriju automobila starijih od deset i više godine koji su u tom razdoblju prevalili više od 100.000 kilometara. Smatramo da je to nekako i najrealniji podatak s obzirom na to da našim prometnicama vozi gotovo 70 posto osobnih automobila čija je prosječna starost iznad deset ili više godina. Prema podacima koji se „slijevaju“ iz Stanica za tehnički pregled motornih vozila iz cijele Hrvatske u Centar za vozila Hrvatske najpouzdanije automobile ima Suzuki u spomenutoj kategoriji. Naime, na osnovi rezultata dobivenih analizom marki osobnih vozila kojih je bilo više od dvije tisuće na redovnom tehničkom pregledu, Suzuki je na 5672 pregleda imao tek 987 zabilježenih kvarova što iznosi 17,40 posto. Istodobno, Suzukijevi modeli su na granici dobne starosti s obzirom na to da im je prosjek upravo deset godina (točno 9,97 godina).
Na drugom mjestu po najmanjem postotku kvarova zabilježenih na redovnom tehničkom pregledu je Toyota čiji je prosjek starosti vozila 11,92 godine. U sklopu 24.932 pregleda Toyotina osobna vozila imala su 4488 kvarova što je točno 18,00 posto. Na trećem mjestu je predstavnik premium segmenta, jedan od tri člana „svetog njemačkog trojstva“, BMW čiji su vlasnici vraćeni s tehničkog pregleda zbog neispravnosti vozila u 5869 slučajeva (od 32.279 pregleda) što u postocima iznosi 18,18 posto s prosjekom starosti od 13,07 godina. Jeep je na odličnom četvrtom mjestu jer mu je vraćen tek svaki peti neispravan automobil s tehničkog pregleda, a razlog leži u činjenici da je tehničkom pregledu pristupilo tek nešto više od 2100 Jeepovih vozila. Peti je Volvo što i nije neko iznenađenje sa 1724 neispravna vozila što je 21,75 posto uz prosječnu starost od 13,44 godine.
Volkswagen je marka s najviše vozila koji su bili na redovnom tehničkom pregledu, njih čak 203.926 primjeraka. Pri tom je zabilježeno 56.823 kvara što predstavlja 27,86 posto udjela. Volkswagen je na 18. mjestu po broju kvarova na redovnom tehničkom pregledu, ali broj vozila koji je došao na „kanal“ samo dokazuje koliko su Hrvati privrženi ovom njemačkom brendu. A i starosna dob nije zanemariva jer iznosi 15,78 godina. Poslije Volkswagena najveći broj tehničkih pregleda bilježe Opel (134.373) i Renault (116.384) čiji postotak kvarova je 29,05 odnosno 28,53 posto. Opelova vozila u prosjeku su stara 14,45 godina, a Renaultova 13,77 godina.
S najslabijim postotkom između 29 analiziranih brendova izdvajaju se Kia, Fiat, Daewoo i Rover koji imaju više od 30 posto kvarova. Kia ima 32,03 posto nedostataka, Fiat čak 36,94 posto, a Daewoo 38,70 posto. Najgori je Rover s više od 40 posto kvarova, ali i starosnom dobi od preko 18 godina. Znači svaki Rover koji je bio na tehničkom pregledu dosegnuo je „punoljetnost“.
StoryEditorOCM
Među vozilima starijim od deset godina i s više od 100.000 prijeđenih kilometara, najmanje kvarova na tehničkom pregledu imaju ovi automobili
24. kolovoza 2018. - 07:14