Iako su cijene goriva od prije godinu dana danas pusti san, premda trenutno stabilne, zapravo su nam vrlo visoke. Za pun spremnik treba još uvijek izdvojiti solidan iznos novca. Trenutno, cijena litre benzina u Hrvatskoj stoji od 1,38 eura, dok je cijena dizela nešto niža, od 1,28 eura. Iz tog razloga, još uvijek je važno paziti na potrošnju.
Dobro je da postoje neki trikovi kako smanjiti potrošnju, a jedan od njih je aktiviranje gumba koji imaju svi automobili na središnjoj konzoli. Ovaj gumb će vam omogućiti da uštedite i do 30 posto na gorivu ako ga dobro iskoristite.
Dotični gumb nalazi se na kontroli klime bilo kojeg vozila i možete ga identificirati jer ima siluetu automobila s polukružnom strelicom unutra. Označava recirkulacija zraka iz klimatizacijskog sustava automobila i njegova glavna funkcija je zatvaranje usisnika zraka izvana i protijek samo zraka u putničkom prostoru.
Na taj se način poboljšava udobnost, a zrak prolazi kroz iste filtre kao i kada se uzima izvana, ali izbjegavajući ulazak prašine, onečišćujućih čestica, alergena i loših mirisa, između ostalog. Osim toga, omogućuje smanjenje napora koji klimatizacijski sustav mora uložiti kako bi ohladio unutrašnjost automobila, osobito ljeti, što povisuje potrošnju. Smanjenje tog napora, logično, pretvara se u uštedu goriva.
Učinak je neposredan na potrošnju goriva smanjenjem uporabe komponenti kao što je kompresor klima uređaja, koji se pokreće izravno pomoću pomoćnog remena koji pokreće radilicu. Ako mora pogoniti više komponenti (imajte na umu da već pokreće druge poput alternatora ili pumpe za vodu), motor mora uložiti veći napor, a taj napor pretvara se u povećanje potrošnje goriva.
Iako nije preporučljivo održavati funkciju recirkulacije zraka aktivnom više od 10 minuta, budući da pogoduje pojavi pospanosti kod vozača, ona također poboljšava performanse klimatizacijskog sustava, jer mu je potrebno manje vremena za hlađenje zraka koji je već hladan umjesto da ga uzima izvana (toplije) i hladi kako bi ga doveo u kabinu. Dobro iskoristite ovu funkciju i možete smanjiti prosječnu potrošnju automobila za desetak posto, a kod modela koji više troše i 30 posto, posebno na dugim relacijama.
Nakon pokretanja motora ne uključujte odmah recirkulaciju kako biste pospješili da vruć zrak iz kabine prvo izađe kroz ventilaciju. Nakon što zrak postane ugodniji, uključite način recirkulacije jer će se tada kabinom cirkulirati taj hladniji zrak, a samim time će i klima uređaj djelovati učinkovitije sa spomenutim manjim opterećenjem motora.