Online kupovina bila je popularna i ranije, a u periodu pandemije zaživjela je i kod onih koji su ranije bili skeptični. Ipak, koliko god da često koristili internet za kupnju željenih artikala, važno je znati kako opasnosti neupitno postoje. Jedna od njih već neko vrijeme prijeti i onima koji se na Njuškalu ili sličnim lokalnim stranicama za oglase okušaju kao prodavači.
Naš čitatelj za ovaj je problem čuo od prijatelja, a kako bi se i sam uvjerio da će mu se javiti netko tko će od njega htjeti izvući osobne podatke na Njuškalo je stavio oglas u kojem je prodavao Playstation.
- Nagovaraju vas da im prodate preko lažnog linka Hrvatske pošte preko kojeg vam valjda žele ukrasti novce, kaže nam te dodaje kako se radi o broju stranog predznaka.
I policija ima posla
Slična 'muljaža' može se dogoditi i na Facebook Marketplaceu, još jednoj od internet lokacija zgodnih za online prodaju.
Prevaranti s prodavačima stupaju u kontakt putem broja mobitela vidljivog na profilu ili uz pomoć društvenih mreža, a onda im putem poveznice uzimaju podatke potrebne da im se s računa skine željeni iznos. Na ovaj je problem upozoravala i splitska policija koja je početkom listopada otkrila kako zbog računalnih prijevara provode istragu.
- Policijski službenici provode kriminalistička istraživanja koja se odnose na kaznena djela računalne prijevare u kojima su dvije osobe oštećene iznosima za po nekoliko tisuća kuna. Naime, oštećeni su se putem oglasa na internetu prodavali i kupovali predmete kojom prilikom su preko društvene mreže stupili u komunikaciju s potencijalnim kupcima i/ili prodavateljima i tom prilikom preko poveznice na društvenoj mreži dali podatke računa, nakon čega im je s računa skinut novčani iznos.
Kako ne biste postali žrtvom ovakvog ili sličnog kaznenog djela, građanima savjetujemo da budu vrlo oprezni u kupovini on line i kome se obraćaju za kupnju i prodaju, te upozoravamo da se ne upuštaju u sumnjive novčane transakcije, kazali su tada iz policije.
'Komunicirajte Njuškalo porukama'
Ovog problema svjesni su i u Njuškalu čiji su korisnici najčešće meta ovakvog tipa prevare. Oni se protiv toga bore na nekoliko načina, a onaj najistaknutiji svakako je popis savjeta kojeg su nam ustupili.
- U Njuškalu smo od početka upoznati s primjerima pokušaja prijevare koji se danas odvijaju na brojnim oglasnicima, a u kojima se lažnim predstavljanjem kao kupci prevaranti pokušavaju domoći podataka kartica prodavatelja i tako ih financijski oštetiti. Od prvog ovakvog slučaja potičemo naše korisnike da nam prijave svaku sumnju te smo im iznimno zahvalni što rado surađuju s nama.
Educiramo ih svim dostupnim kanalima – na Njuškalovoj naslovnici gdje je stalno istaknuta uputa vezana uz sigurno korištenje kartičnog plaćanja, savjetima na stranici, direktnom e-mail komunikacijom i Njuškalo porukama, koje su ujedno i službeni kanal za komunikaciju između kupca i prodavatelja, a za koji im nije potrebno isticati broj telefona na svojim oglasima, pa im i ovim putem skrećemo pažnju da ih odaberu kao svoj primarni način komunikacije s potencijalnim kupcima, kazali su nam iz najvećeg domaćeg prodajnog portala.