Ljeto je iza nas i dobrano smo zakoračili u jesenski dio godine kada su suhe i tople dane zamijenili oni oblačni i kišoviti.
Iz ljetnih uvjeta vožnje i sa suhih kolnika dolazimo u situaciju kada stanje na kolniku i vremenski uvjeti iziskuju od vozača dodatan oprez u prometu te drugačiji način vožnje.
Uz uobičajene i dobro nam poznate situacije u prometu, jesen donosi jednu skrivenu i podmuklu opasnost na koju vozači često zaboravljaju ili uopće na nju ne računaju. A to je lišće koje otpada s listopadnih stabala, i to u velikim količinama, tako da komunalci često ne mogu na vrijeme ukloniti te nakupine u kojima se krije opasnost.
Lišće pada i u pravilu se, kako vozila prolaze prometnicom, nakuplja uz sam rub ceste. Već i nakupina suhog lišća može biti opasna kao poledica ili led, a opasnost je još i veća što se suho lišće nakuplja uz rub ceste i ako ga je dosta, vozač kod kočenja može imati problema.
Naime, može doći do proklizavanja kotača, nešto slično onome što se događa na ledu ili utabanom snijegu. Premda je sve manji broj automobila koji nemaju ABS i Traction control, odnosno ESP (elektronički sustav stabilnosti), vlasnici takvih automobila moraju pripaziti jer postoji velika vjerojatnost da će doći do zanošenja vozila i na suhoj cesti.
Situaciju dodatno komplicira kiša. Naime, nakon kiše mokro lišće može biti doslovno razasuto i zalijepljeno za podlogu po čitavom kolniku kojim se kreću vozila. Tada dolazi do uvjeta identičnih zaleđenom kolniku, pa imamo poledicu bez leda ili vožnju koja sliči onoj po utabanom, neočišćenom i zaleđenom snijegu. U tom slučaju treba voziti vrlo oprezno, kao i u najtežim zimskim uvjetima.
Posebna je opasnost prolazak kroz zavoje pokrivene mokrim lišćem, koje se u lošim vremenskim uvjetima teško vidi. U slučaju prolaska zavoja prevelikom brzinom može doći do proklizavanja i vrlo vjerojatnog izlijetanja. Uz puno sreće sve će završiti samo na materijalnoj šteti, bez ozljeda vozača i suputnika.
Osim podmukle situacije s nakupljenim mokrim lišćem, vlažna jesen donosi vrlo česte kiše, i to u obilnijim količinama, tako da se voda dugo zadržava na asfaltu.
Puno rupa, neravnina, ulegnuća i krivih nagiba zadržava oborinske vode na kolniku. Jesensko vrijeme dodatno smanjuje vidljivost, a u kombinaciji s kišom i vodom na asfaltu povećava opasnost od prometne nesreće. To od vozača zahtijeva puno veći angažman, veću koncentraciju i bolju reakciju.
I naravno ispravan automobil, prije svega upravljački sustav, kočnice, gume i ventilaciju koja će pravilnim radom na vrijeme odmagliti stakla i osigurati što bolju vidljivost vozaču. Stoga treba voziti pažljivije i smanjiti brzinu jer se i uz sporiju vožnju dolazi na vrijeme na odredište.
StoryEditorOCM
Lifestyleoprez!
Jesenske zamke na prometnicama: evo gdje se kriju najveće opasnosti za vozače
8. studenog 2017. - 12:53