StoryEditorOCM
Ostalosvjetski kup

Atraktivno natjecanje u akvatoriju Krapnja: ‘U ovoj klasi jedriličari zbog brzine nose kacige kao automobilisti‘

Piše Branimir Periša
12. svibnja 2023. - 13:41

Tako mladi, a već organiziraju svjetski kup! Riječ je Jedriličarskom klubu “Spužvar” s Krapnja koji je, premda utemeljen lani, ove godine dobio priliku iskazati se domaćinstvom i organizacijom državnog prvenstva Hrvatske i svjetskog kupa u atraktivnoj klasi F-18. Sudjeluje 60-tak jedriličara raspoređenih u 22 posade iz 11 zemalja, a riječ je o brzim katamaranima, pravim jurilicama s kormilarom i flokistom koje su danas u 11,30 sati s krapanjske obale startale u jedno od dva navigacijska plova predviđena za prvi dan regate iz službenog kalendara nacionalnog jedriličarskog saveza koja završava u nedjelju. Sutra će se jedriti na štap, a nedjeljni program još uvijek nije utvrđen, kaže nam Davor Piasevoli, prekaljeni jedriličar, šibenski „Valovac“ i glavni sudac regate. Uz njega arbitrira i Josip Jospić, kolega iz Splita.

image
Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Jedan je jedriličar na Krapanj potegao čak iz Kalifornije (San Diego), preuzeo brod u Nizozemskoj i došao zajedriti oko Krapnja. Inače je najviše talijanskih natjecatelja, a na Krapnju je kao natjecatelj i predsjednik klase F-18 za Francusku, govori Domagoj Smolić, direktor organizacijskog odbora regate i predsjednik JK „Spužvar“. Uz njega su još iskusni jedriličari i organizatori Draško Antić i Teo Piasevoli, kojeg je zbog bolesti u posljednjem trenutku zamijenio Simon Triva, također „Valovac“ i nekadašnji reprezentativac.

image
Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

-Moram napomenuti da smo prije nekoliko mjeseci za manje od dva sata popunili registraciju jedriličara koje je živopisni Krapanj, naš najmanji naseljeni otok na 300 metara od kopna naprosto oduševio. Suvišno je napominjati što za još uvijek usnuli škoj znači boravak 60-tak jedriličara u privatnom smještaju.

Posebne zahvale Smolić ima za Draška Antića, dokazanog domaćina te klase i natjecatelja. Iskazao se organizacijom na Murteru, čiji matični jedriličarski klub više nije mogao organizacijski podupirati manifestaciju, te je Antić najzaslužniji što je regata premještena na Krapanj, veli Smolić. U organizaciji je pripomogao i Grad Šibenik, budući da je trajekt za Krapanj ovih dana zbog kvara privezan za rivu, a tu je i Slaven Tudić, uvijek spreman priskočiti kada treba krapanjskim jedriličarima.

image
Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

Klub je inače, od grada dobio na korištenje prvi kat stare mjesne škole, no izbili su nenadani problemi s vlagom u tome prostoru, te su se službene prostorije regate snašli zahvaljujući dobrohotnosti jednog mještanina koji im je ustupio svoju konobu.

-Trebalo je u zadnji tren dosta improvizirati, a od velike pomoći su članovi šibenskog „Vala“ s dugogodišnjim organizacijskim iskustvom u tim natjecanjima. Poput Simona Trive, koji se ovaj put odrekao regatavanja da bi pomogao u organizacijskim stvarima.

image
Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

-Draško Andrić i Marko Orešković među najboljima su u Hrvatskoj u klasi F-18. U vrhu je i Šibenčanin Luka Piasevoli, treći iz jedriličarske obitelji… Hrvatskih posada je 7-8, kako kada, no cijela se naša scena u klasi F-18 polako uzdiže. Ulaže se u brodove, prelazi se u F-18 iz drugih jedrilica. Uglavnom, hrvatske natjecateljske posade izjednačene su u kvaliteti, izmjenjuju se na prvim mjestima. To je jako zabavno i brzo jedrenje! – kaže Triva, dugogodišnji laseraš koji je s užitkom prešao u F-18.

image
Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix

-Bit će to oštro jedrenje, samo neka nas vjetar posluži! Zbog perfomansi brodova i jedrilja postižu se velike brzine. Tolike da jedriličari nose zaštitne kacige, kao automobilisti. Takve su propozicije klase, dopunio je Simona Trivu Davor Piasevoli. I završio s jednim jeste li znali? A to je činjenica da je pad u more s broda pri brzini od 45 čvorova jednak udarcu o betonsku podlogu…

image
Nikolina Vukovic Stipanicev/Cropix
05. studeni 2024 05:16