Snimili su nekoliko kratkih videa, postavili ih na YouTube, učili govorne i govorničke vještine, prezentacijske i marketinške, i sve to kako bi se na neformalan i kreativan način upoznali s digitalnim medijima. Jer, dobro to zna tridesetak šibenskih gimnazijalaca koji su ovih dana završili višemjesečnu edukaciju u sklopu projekta "proGOVORi", ono što je nekada, primjerice, bio Hyde Park danas su računalo i internet pa svatko brzo i lako postaje sudionik medijskog prostora, poznavao ga, razumio ili ne!
Projekt u kojem su sudjelovali učenici prvih, drugih i trećih razreda Gimnazije Antuna Vrančića, te su za to dobili uvjerenje o završenoj edukaciji, organiziralo je Hrvatsko filološko društvo, a financiralo Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Koordinatorica je bila Danijela Grubišić, profesorica hrvatskog jezika iz šibenske gimnazije, a edukatori Ana Vlah i Jordan Bićanić s Odsjeka za fonetiku zagrebačkog Filozofskog fakulteta, dok je doc. dr. sc. Diana Tomić s istog odsjeka bila voditeljica projekta.
Među šibenskim učenicima posebno su se istaknuli Karlo Vrančić i Iva Mučić, kojima je uručena i posebna nagrada.
– Promišljanjem, razgovaranjem i stvaranjem videomaterijala učenici su unapređivali svoje komunikacijske vještine, kritičko mišljenje, govor, ali su se učili i aktivnom slušanju i rješavanju problema. U grupama su pripremali videomaterijal: vlog, videoprilog, odnosno vijest, izjavu, najavu, intervju ili reklamu itd. To im je omogućilo da nakon završene edukacije, među ostalim, znaju kritičnije sagledati izvore informacija i izabrati one koje su kvalitetnije i vjerodostojnije. Također i da se znaju pripremiti za javni govor, da svladaju osnove videomontaže, kao i promociju svojih materijala na društvenim mrežama – istaknuli su organizatori.
Zbog svega toga zadovoljstvo ne krije ni Grubišić jer su, kaže, učenici brzo shvatili koliko je sve što su učili u projektu "proGOVORi" primjenjivo i u svakodnevnom životu.
– Učenicima je najdraža uspomena s ovog projekta to što su se družili, upoznali druge prijatelje u školi. Također, istaknuli su kako će im od znanja ili informacija s nastave u životu najviše koristiti vježbe disanja, vježbe za glas i govorne vježbe, te pisanje, odnosno slaganje jasne izjave, priprema za javni nastup. To im je smanjilo tremu, a stekli su iskustvo i vještinu montiranja videa. Kazali su i da su stekli osjećaj medijske pismenosti, a desetero učenika izjavilo je kako medije već sada gledaju drukčije. Kažu da analiziraju reklame, prate način govorenja i disanja voditelja i drugih medijskih osoba, kritički promišljaju što stoji iza programa koji gledaju te analiziraju načine na koje su određeni sadržaji montirani – kazala je Grubišić.
StoryEditorOCM
OstaloŠibenski gimnazijalci 'proGOVORili'
Sada i medijske sadržaje drukčije gledaju
7. srpnja 2018. - 00:33