Hrvatsko narodno kazalište u Šibeniku zapošljava stručnog suradnika za marketing i promidžbu Međunarodnog dječjeg festivala (MDF), a ravnatelj Jakov Bilić ističe kako će time biti konsolidiran administrativni kadar u teatru, nakon čega će uslijediti osnaživanje umjetničkog, odnosno tehničkog osoblja.
- Pojačavamo MDF jer tražimo način kako da dođemo do sponzora. To krucijalno pitanje koje nastojimo riješiti kako bismo zadržali festival u ovim gabaritima i u skladu s našim željama kakav MDF želimo. Trenutačno na MDF-u radi troje ljudi, ali želimo stvoriti tim koji se može nositi s organizacijom i, naravno, marketingom, jer znamo što to danas znači i da se bez toga ne može. Ne može to, kako je svjedobno bilo, da sve vuče pojedinac, pa mnoge stvari rješava zahvaljujući i svojim privatnim kontaktima i poznanstvima.
Zapravo, radimo sve ono što rade i drugi nacionalni festivali poput Dubrovnika, Pule i Splita. Ministarstvo kulture ove je godine za MDF izdvojilo 400 000 kuna, što je isti iznos kao i lani. Očekivali smo i nadali se većoj potpori, ali situacija je, eto, takva da smo dobili jednako novca kao i prošle godine. Utoliko nam je ova priča sa sponzorima još važnija – govori Bilić i podsjeća kako je u protekle tri godine od kada je na čelu šibenskog kazališta kuća "organizacijski i administrativno posložena", a kao primjer navodi i promjenu dugogodišnje prakse prema kojoj se tehnika i oprema za potrebe MDF -a redovito unajmljivala.
- Mi smo plaćali 900 000 kuna za najam opreme, ali smo to odlučili promijeniti koliko god je moguće te smo kupili dio opreme koja nam uvijek treba, pa je sada taj najam smanjen na 200 000 kuna. Problem je jedino što su u međuvremenu porasli drugi troškovi: smještaj, hrana, transport... Cijene su toliko skočile kada govorimo o produkciji i dovođenju predstava, da dvije trećine odlazi na prijevoz, opremu, scenografiju... Prije su honorari bili najveća stavka, a sada je to prijevoz. Zato moramo naći modul kako pokrivati te troškove da bi što više ostalo za samu umjetnost – smatra Bilić.
Prijava za stručnog suradnika i promidžbu MDF-a istječe u utorak, 22. veljače, a od budućeg zaposlenika, među ostalim, očekuje se da predlaže, kreira i vodi sve marketinške i promotivne aktivnosti festivala, odnosno pronalazi sponozore, donatore, ali i da prati te analizira interes publike za festivalske programe. Za to će imati bruto plaću od 8. 641 kuna uvećanu za godine radnog staža.
U šibenskom kazalištu trenutačno je zaposleno 27 djelatnika, petero više negoli li ih je bilo kada je Bilić postao ravnatelj. Iako je u više navrata isticao profesionalizaciju teatra kao jedan od svojih prioriteta, a time i popunjavanje glumačkog anasambla, za sada je uspio zaposliti tek jednu glumicu. No, od kada je sam Bilić svoj glumački posao zamijenio ravnateljskim te nakon odlaska jednog od glumaca u Zagreb, šibenski teatar sada broji tek tri akademske glumice.
Plan je zaposliti još dva glumca, no nije izvjesno kada će se to dogoditi. Prema Bilićevim najavama svakako do kraja njegova novog mandata koji mu je nedavno povjerilo Kazališno vjeće.