I s pučine se itekako vide obnovljene tvrđave - koje su postale nadaleko prepoznatljiv zaštitni znak grada. Nakon duge industrijske povijesti grad se uspješno okrenuo kulturnom turizmu - dijelom zahvaljujući i europskom novcu.
Jedan grad, dva UNESCO-ova spomenika, četiri tvrđave. Ako niste znali odgovor na to - radi se o Šibeniku, piše HRT
- Sviđa mi se i katedrala i stara gradska jezgra i tvrđave. Sve mi se sviđa, oduševljena je Martina Švrčinova iz Češke.
Kulturni turizam u Šibeniku cvate i sve brojniji su oni kojima je "grad tvrđava" - zapeo za oko.
- Imamo našu najstariju tvrđavu sv. Mihovil, ona je zapravo izvor grada, oko nje je nastao grad, naglasila je Danijela Marinčić, Udruga turističkih vodiča "Mihovil", Šibenik.
Stižu tu i nomadi u potrazi za kulturom.
Europa, čijim su se novcem obnavljale, ističe tvrđave kao primjer dobre prakse upravljanja kulturnom baštinom.
- Spajaju kulturu, tradiciju, baštinu s jednim suvremenim pristupom. Posebno interpretacije kulturne baštine i naše povijesti povezujući ih, donoseći publici nove doživljaje kroz digitalne tehnologije, rekla je Gordana Barišić Bačelić, ravnateljica JU Tvrđava kulture Šibenik.
Kulturne sadržaje tvrđava publika voli, postale su i gradski glazbeno-kulturni centri. Kultura i povijest motivi su dolaska gostiju, a Krešimirov grad transformirao se od usputne postaje do poželjnog odredišta.
- Šibenik se probudio, doživio renesansu u turističkom smislu. Broj kreveta je s nekih 100-tinjak u samom gradu, u privatnom smještaju došao na 3000, istaknuo je Dino Karađole, direktor TZ Šibenik.
UNESCO-ova čuvarica Šibenika od napasnika s mora, upravo je ugostila filmski set Vikinga. "Filmašima" na njoj izvornost je - broj jedan!
- Postoji interes filmske industrije i upravo je u tijeku jedno snimanje. Nadam se da će takve suradnje s filmskom industrijom biti i više u budućnosti, rekla je Anita Babačić Ajduk, ravnateljica JU Priroda.
Afirmacija baštine šibenska je mantra, ali ne pod cijenu pretjerane turističke komercijalizacije.
Više turista - veća zarada. No kvantiteta utječe na kvalitetu. I to je često slaba točka našeg turizma. Nova Strategija održivog razvoja turizma u staroj jezgri za početak, rješenje je problema.
Prepreka je to, kažu autori, masovnom turizmu koji Šibenik želi izbjeći. Ali odabir kulturnog turizma umjesto masovnog ne mora značiti i manju zaradu. Očuvanjem i revitalizacijom bogate baštine, šibenski turizam dobiva dodanu vrijednost i prepoznatljivost. A to privlači profinjene goste koji znaju - cijeniti, ali i platiti.
Šibenske tvrđave najjači su brend Krešimirovog grada! Ove godine kopnene su privukle 100.000 posjetitelja, a na njima je održano više od 60 programa.
Tri su kopnene utvrde Šibenčani obnovili zahvaljujući fondovima EU-a. Na redu je morska čuvarica grada - tvrđava sv. Nikole, biser svjetske graditeljske baštine. Sve je spremno - čeka se samo natječaj za europski novac, zaključuje HRT