StoryEditorOCM
Govoreći otvorenoGOVOREĆI OTVORENO

E, svaka im čast! Ako je brza cesta ‘žila kucavica‘ za Imotski, kao što to kaže sam premijer, kako da to onda ne bude i cesta Šibenik - Drniš - Knin

6. kolovoza 2022. - 19:35

Čitaju li naši političari išta? Ljeto je, nije vrijeme za iole ozbiljniju i(li) zahtjevniju literaturu pa bi im ja, evo, s ovog mjesta za lagano ljetno štivo, preporučio Slobodnu Dalmaciju, od srijede, a u njoj izvještaj s fešte i proslave Dana grada Imotskog. Kratak tekstić, nije nešto dug, ni kompliciran, a da stvar bude ljepša, ne treba ići ni dalje od naslova, koji kaže "Imotski će se od kraja 2023. godine početi cestovno spajati s Dalmatinom". Kako je naslov u navodnicima znači da je to netko "naveo", a taj koji je to rekao je i onaj najbitniji – to su riječi premijera Andreja Plenkovića. Koji je Imoćanima obećao kako će se krajem 2023. godine početi s izgradnjom prve faze "brze prometnice" od granice s BiH, preko Imotskog do čvora Zagvozd. Ovo "brza prometnica" ne znači ništa drugo do izgradnja brze ceste, koja bi išla od granice s Bosnom i Hercegovinom do Dalmatine, što znači dva traka gori, dva traka doli, otprilike nekih 20 i nešto kilometara. To je pandan brzoj cesti Šibenik – Drniš – Knin, otprilike toliko, 30-ak kilometara, ima po projektiranoj trasi, od Žitnića do Knina. Prometnice koju mi porađamo desetljećima, pa nikako da je porodimo, a Splićani, odnosno Imoćani, evo, najavljuju svoju već za iduću godinu, iako je još nemaju ni u prostorno-planskoj dokumentaciji. Ali, to im nikako nije smetnja da uporno "jašu" po njoj. Jer, znaju oni dobro da ne bi bila ni prva ni zadnja koja bi se počela raditi, a da joj papiri još nisu gotovi. Kao što ni naša nije ni prva ni zadnja za koju se stalno rade – papiri. A nikako da se počne raditi.

Imoćani s četiri trake

I onda će lijepo Imoćani imati četiri trake od autoceste do svog mista, pa četiri trake do granice s BiH, pa još kad se tome doda Geopark "Biokovo – Imotska jezera", koji postaje treći UNESCO-ov Geopark u RH, onda se nije teško složiti s tim da će se i turizam i izgradnja kuća za odmor, koja je u stalnom usponu, u Imotskoj krajini i oko nje vjerojatno udvostručiti. Neka, lijepo je to i drago je meni zbog Imoćana, ali bi mi isto tako bilo drago da ja ovih dana pročitam kako je premijer Plenković rekao isto koju ovakvu poticajnu i za brzu cestu Šibenik – Drniš – Knin. Imamo i mi, kao i Imoćani, Park prirode "Dinaru", pa još kad bi imali brzu cestu – četiri trake – kojima bi vezali Drniš i Knin sa Šibenikom i autocestom, kao i Imotski, onda bi se sigurno i u šibenskom zaleđu, po Zagori, oko Knina i Drniša, otvarale leva-leva, kuće za odmor, s bazenima. Jer, ono što je premijer rekao u Imotskom, vrijedi jednako i za našu Šibensko-kninsku županiju – Demografija je biti ili ne biti hrvatskog naroda i vaša politika demografske vitalnosti, koja je u posljednje vrijeme itekako vidljiva, a vi je odlično pratite raznim poticajima, može biti primjer i ostalima.

Zaustavi se busu...

Jer, ako je brza cesta značajna prometna "žila kucavica" za Imotski, kao što to kaže sam premijer Plenković, kako da to onda ne bude i za Drniš i Knin. Da imamo brzu cestu, kojom se za pola sata ili manje može doći u Šibenik iz Knina i obratno, onda vjerojatno ne bi došlo ni do ukidanja javne autobusne linije Šibenik – Drniš – Knin. Da krenemo od one najjednostavnije računice – manje kilometara, manje potrošenoga goriva, što automatski znači i manje gubitke za autobusnog prijevoznika, manje potrebe za subvencijama od strane jedinica lokalne samouprave, gradova i općina. Ovako, umjesto gospodarskog uzleta, turizma i vila s bazenima, kao na obali, imamo samo koji kilometar preko brda, humanitarnu i socijalnu katastrofu – da kninska i drniška sirotinja, koja nema ni auta ni ikog svog blizu, plaća ovih dana i po 600 kuna divljim taksistima da ih vozi u Šibenik u bolnicu i nazad. Što vlast radi za to vrijeme? Župan Marko Jelić kaže da je "svjestan problema", spominje nekakve "dokumente koji su u završnoj fazi", na temelju kojih bi se autobusni prijevoz mogao sufinancirati iz EU i županijskih sredstava, SDP veli da je ukidanje autobusne linije "skandalozno", pa poziva župana, da se "hitno" pozabavi ovim problemom te "nađe rješenje", dok će oni "za idući proračun Šibensko-kninske županije dati prijedlog izrade Prometne strategije Šibensko-kninske županije". Baš me zanima što bi pisalo u njoj? Možda – Zaustavi se busu, pita bi te nešto!. U svakom slučaju, ako ima onih koji su mislili ukinuti županiju, valja im čestitati na tome – uspjeli su!

07. studeni 2024 18:25