Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoELEKTRIFIKACIJA

Koncepti s tri električna motora su budućnost: pogon je programiran za učinkovitost u svakodnevnom životu

Piše Zdravko Juričko
17. ožujka 2020. - 06:18

Audi nastavlja iskorak u budućnost kroz električnu ofenzivu čiji glavni adut je pogonski koncept s tri električna motora, prvi u svijetu za buduću masovnu proizvodnju. 

Time Audi e-Tron i e-Tron Sportback postaju agilniji, oštriji i dinamičniji poput S modela. Tri električna motora, od kojih su dva ugrađena na stražnju osovinu zajedno razvijaju 370 kW ili 503 KS uz okretni moment od 973 Nm. To omogućuje ovim potpuno električnim modelima ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekundi.

Ubrzanje je linearno i skoro nečujno te se zaustavlja pri maksimalnoj brzini od 210 km/h, koja je elektronski ograničena. Zahvaljujući snažnom sustavu hlađenja, u svakom slučaju pogon unutar osam sekundi osigurava puno snagu od 503 KS i okretni moment od 973 Nm. Vrijednosti u D položaju pogona su 320 kW ili 435 KS i 808 Nm okretnog momenta.

Dakle, novi Audi e-tron S modeli bit će prvi električni automobili masovne proizvodnje koji uključuju tri električna motora. Njihov raspored pogona zasniva se na konceptu dva različita asinkrona motora (ASM), s tim da je serija e-tron modela od početka projektirana u modularnom obliku imajući upravo to u vidu.

Veći električni motor, koji pokreće stražnju osovinu Audijevih e-tron 55 modela (trenutačna potrošnja u kombiniranom režimu u kWh/100 km: 26,4–21,9 (po WLTP-u); 23,1–20,6 (po NEDC-u), kombinirane CO2 emisije u g/km: 0, sada je ugrađen na prednju osovinu s prilagođenom izvedbom i konfiguriran na snagu od 124 kW/169 KS ili kratkotrajno 150 kW/204 KS. Manji električni motor sada je u modificiranoj izvedbi ugrađen na stražnju osovinu, zajedno s još jednim identičnim motorom. Zajedno, oni razvijaju snagu od 196 kW/267 KS ili kratkotrajno 264 kW/359 KS.

Pogon je programiran za učinkovitost u svakodnevnom životu. U normalnom režimu vožnje u pogonu su samo stražnji električni motori. Prednji pogon je isključen, ali se odmah uključuje, a da vozač to ne uoči, želi li onaj koji upravlja vozilom više snage. Također se predvidljivo uključi izgubi li vozilo dobar kontakt s podlogom.

To čini kada je koeficijent trenja nizak i tijekom brzog ulaska u zavoje. Električni pogon na sve kotače nadopunjen je dodatnom tehničkom inovacijom u obliku električnog upravljanja momentom (torque vectoring), koji prednosti konvencionalnog sportskog diferencijala prenosi u električnu eru. Svaki od stražnjih električnih motora pogonske sile šalje direktno na kotač preko prijenosnog sklopa. Više nema mehaničkog diferencijala.

Četrdeset godina nakon predstavljanja quattro pogona, Audi time podiže princip pogona na sva četiri kotača na potpuno novu razinu tehnologije. Rezultat: agilnija vožnja i karakteristike samoupravljanja, a time i veća brzina u zavojima. Dodatna prednost je držanje podloge.

Ako pri ubrzanju jedan stražnji kotač dođe u kontakt s površinom ceste s niskim koeficijentom trenja, odnosno ako je površina ceste pokrivena crnim ledom ili je ispod rahla površina, moment se može precizno i brzo raspodijeliti između dva motora. Kompletni moment se postupno raspodjeljuje na kotač s dobrim prianjanjem, dok se kotač sa slabim prianjanjem nastavlja okretati s gotovo nikakvim momentom.

Kada je vozač na putu, električni S modeli mogu se puniti snagom do 150 kW iz istosmjernog izvora (HPC), kao što su oni iz europske IONITY mreže. To znači da punjenje od 5 do 80 posto traje samo oko pola sata. Bitan faktor za ovo je razrađen sustav upravljanja toplinom sa standardnom toplinskom pumpom, koji hladi i grije bateriju, unutrašnjost i električne motore. Uz to, ovi Audijevi modeli moći će se puniti s do 11 kW snažnim izmjeničnim izvorima (AC).

Dva prototipa e-tron S modela serijski se opremaju s 20-inčnim kotačima s 5 krakova i S dizajnom. Na zahtjev su dostupni drugi kotači s promjerima do 22 inča. Kako bi se postigla za S modele tipična poprečna dinamika, širine guma na kotačima od 20, 21 i 22 inča su povećane na 285 mm. Čeljusti kočnica s crvenim S rombom, sa šest klipova na prednjim diskovima, u svakom slučaju hvataju velike diskove kočnica.

Dodatna serijska značajka je sportski progresivno upravljanje, kada njegov odnos postaje direktniji što vozač više okreće upravljač. Prednja i stražnja osovina izvedene su s konstrukcijom u 5 spona. Za ove S modele optimizirana je i harmonija elastokinematike i amortizera. Kako bi se dodatno smanjilo naginjanje u zavojima, povećani su stabilizatori na obje osovine.

Snažan i sportski dizajn ovih e-tron S modela bazira se na Audijevu progresivnom dizajnerskom izričaju, koji ističe snažne konture kotača. Detalji, kao što je osmerokutna Singleframe prednja maska, koja je uglavnom zatvorena i obojena u svjetlosivu boju, dizajn pomiču u električnu eru. U donjem rubu LED prednjih svjetala, četiri prečke kreiraju specifičan e-tron potpis dnevnih pozicijskih svjetala. Prednji i stražnji branici su jako izvučeni, dok se umetak difuzora kreće skoro punom širinom vozila. Sa strane branika nalaze se veća i izražajnija zračna krilca, koja poboljšavaju protok zraka.

Ona se produžuju ispod prednjih svjetala, čime se kreira dinamičan izgled, čak i s veće udaljenosti. S obje strane, lukovi kotača su širi za velikih 23 mm. Srebrno obojeni elementi – od donjeg spojlera prednjeg branika, Singleframe maske i imetaka vrata sve do difuzora – ističu značajke vozila. Uz doplatu su oba S modela dostupna s digitalnim Matrix LED prednjim svjetlima. Njihova svjetlost izlazi iz malih izvora i može se kontrolirati visokom preciznosti, a to olakšava mnoge nove funkcije, kao što su osvjetljenje vozne trake i orijentacijsko svjetlo.

Unutrašnjost tamnih boja

Unutrašnjost budućih e-tron S modela zadržala je tamne boje. Veliki luk povezuje zaslone virtualnih vanjskih zrcala s kupolom iznad Audijeva virtualnog kokpita. Ploča s instrumentima orijentirana je na vozača, a konzola središnjeg tunela oslanja se otvorenim bočnim stranicama.

Presvlake od kombinacije Alcantara/koža pokrivaju električno podesiva sportska sjedala i ručica mjenjača uključuje S oznaku u obliku romba. Obloge vrata i upravljač uključuju S ambleme. Na zahtjev, Audi može isporučiti super sportsko sjedalo presvučeno kožom s romb uzorkom prošivenim u crnoj, rotor sivoj ili Aras crvenoj boji, kao i klimatizirana školjkasta sjedala s perforiranom kožom.

#AUTO-MOTO#AUDI E-TRON SPORTBACK#AUDI E-TRON

Izdvojeno