StoryEditor
Auto motominus 87,4 posto

Katastrofalan pad tržišta u Hrvatskoj: u travnju registrirana samo 1084 nova automobila

Piše Zdravko Juričko
16. svibnja 2020. - 14:24
Ilustracija AFP

Koronavirus poharao je europsko i svjetsko tržište novih automobila, pri čemu ni Hrvatska nije ostala pošteđena korona-pošasti, o čemu najbolje govore rezultati agencije Promocija plus, prema kojima su u travnju ove godine registrirana samo 1084 nova vozila.

U odnosu na prošlogodišnji travanj kada su prodana, odnosno registrirana 8633 nova automobila, ovogodišnji je donio minus od čak 7549 primjeraka ili pad tržišta od čak 87,4 posto. Ovaj rezultat zvuči gotovo nevjerojatno i podsjeća na globalnu krizu iz 2008. godine, kada se hrvatsko tržište novih vozila također totalno srozalo.

Minus od 87,4 posto nastao je najvećim dijelom zbog izostanka flotne kupnje novih automobila od strane rent-a-car kuća koje su stopirale sve narudžbe nakon što je postalo jasno da od ove turističke sezone neće biti gotovo pa ništa.

Istodobno, u velikoj mjeri izostao je i reizvoz na druga europska tržišta, što uz flotnu nabavu za rent-a-carove na našem tržištu čini dvije trećine novih registracija. Veliki minus iz ovogodišnjeg travnja odrazio se i na prodaju tijekom prva četiri mjeseca ove godine, pa je u odnosu na isto razdoblje lani manji za 46,5 posto.

Naime, u razdoblju siječanj-travanj 2019. u Hrvatskoj su registrirana 20.772 nova automobila, dok je u prva četiri mjeseca ove godine taj broj dosegao tek 11.113 registracija, što znači da je nastao minus od 9659 novih automobila. S obzirom na sadašnju situaciju s koronavirusom, teško je uopće prognozirati koliki će biti ukupni pad tržišta na kraju godine.

Kad je u pitanju prodaja novih automobila po brendovima, u prva četiri mjeseca najtraženija marka je Vokswagen, koji je ostvario 1865 novih registracija, što je 16,78 posto tržišnog udjela. Druga je Škoda s 1674 prodana primjerka ili 15,06 posto tržišta, dok je Renault treći sa 739 novih registracija (6,65 posto).

Dacia je četvrta sa 652 nova automobila (5,87 posto), dok je Hyundai peti sa 555 prodanih novih vozila (4,99 posto). Drugi dio od deset najuspješnijih marki u prva četiri mjeseca ove godine predvodi Kia na šestome mjestu s 553 prodana nova vozila (4,98 posto), dok je Suzuki sedmi s 550 primjeraka (4,95 posto). Na osmome mjestu je Toyota sa 478 komada (4,30 posto), deveti je Fiat s 461 (4,15 posto), a deseti Peugeot s 405 novoregistriranih vozila (3,64 posto).

I u ovogodišnjem travnju Volkswagen je ostvario najveći broj prodanih novih vozila, ukupno 204 primjerka, što čini 18,82 posto tržišnog udjela. Odmah iza Volkswagena je Škoda sa 193 nove registracije, što je 17,80 posto tržišta. Na trećemu mjestu je Renault s 82 primjerka (7,56 posto), dok je četvrta Dacia sa 69 novih registracija (6,37 posto). Peta je Toyota sa 61 novim prodanim vozilom (5,63 posto). Od šestog do desetog mjesta poredali su se Opel s 53 nove registracije (4,89 posto), Peugeot s 49 primjeraka (4,52 posto), Kia s 42 (3,87 posto), Seat s 41 (3,78 posto) i BMW s 40 primjeraka (3,69 posto).

U prva četiri mjeseca ove godine najprodavaniji model je Škoda Octavia sa 807 prodanih primjeraka ili 7,26 posto tržišnog udjela. Na drugom i trećem mjestu su dva Volkswagena, Golf s 375 primjeraka (3,37 posto) i T-Cross s 372 nove registracije (3,35 posto). Potom slijede Fiat 500 s 317 prodanih primjeraka (2,85 posto) i Dacia Sandero s 309 komada (2,78 posto). Na šestome mjestu su Renault Clio i Dacia Duster s 254 nove registracije (2,29 posto). Osma je Kia Stonic s 247 primjeraka (2,22 posto), a deveti i deseti su ponovno dva Volkswagena – Polo s 240 (2,16 posto) i T-Roc s 239 primjeraka (2,15 posto).

U samom travnju ponovno je Škoda Octavia bila najprodavaniji model s 84 nove registracije ili 7,75 posto tržišnog udjela. Na drugome mjestu je Volkswagen Golf s 55 prodanih primjeraka (5,07 posto), dok treće mjesto dijele Dacia Duster i Volkswagen T-Cross s 32 nove registracije (2,95 posto). Peto mjesto dijele čak tri modela: Kia Stonic, Volkswagen Tiguan i Volkswagen Touran sa po 30 primjeraka (2,77 posto). Na osmome mjestu je Dacia Sandero sa 27 (2,49 posto), deveta je Škoda Scala s 26 (2,40 posto) i deseta Seat Ibiza – 24 (2,21 posto).

Prodaja po regijama i županijama i dalje pokazuje kako je zagrebačka regija najpotentnija u tom pogledu. Naime, na širem području Zagreba tijekom prva četiri mjeseca ove godine prodano je 40,24 posto svih vozila u državi ili 4472 primjerka. Iz ovog podatka proizlazi da su od deset registriranih novih automobila, čak četiri na zagrebačkom području. Na drugome mjestu je Šibensko-kninska županija, gdje su prodana 934 nova vozila (8,40 posto).

Splitsko-dalmatinska županija kliznula je na treće mjesto s 918 novih vozila ili 8,26 posto tržišnog udjela. Na četvrtome mjestu je Primorsko-goranska županija s 854 primjerka (7,68 posto). Kao i obično, dvije najgore županije po broju registracija su Virovitičko-podravska i Ličko-senjska. U Virovitičko-podravskoj županiji prodano je 57 novih automobil (0,51 posto), dok je u Ličko-senjskoj županiji registrirano tek 50 novih automobila (0,45 posto).

Benzinci traženiji od dizelaša

U odnosu između benzinaca i dizelaša po pitanju broja registracija, ovi potonji i dalje gube korak za automobilima s benzinskim agregatima. Tako je u prva četiri mjeseca ove godine zabilježeno 6468 novih registracija vozila s benzinskim motorom, što je tržišni udio od 58,2 posto. Istodobno je prodan 3871 novi automobil s dizelskim agregatom, što je 34,8 posto tržišnog udjela.

Automobila s hibridnim pogonom registrirano je 618 primjeraka ili 5,6 posto tržišta, među kojima dominira Toyota. Broj električnih automobila i dalje je minimalan. Registrirano je samo 75 primjerka, što je vrlo skroman tržišni udio od tek 0,7 posto. U prva četiri mjeseca 2020. godine nešto bolji rezultat s tek 81 prodanim primjerkom imaju vozila s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom uz isti postotak od 0,7 posto.

Totalni potop tržišta

Od 15 najprodavanijih marki novih automobila u razdoblju siječanj-travanj 2020., čak njih 14 ima negativan rezultat, od kojih neki bilježe čak četverocifreni minus. Jedina svijetla točka je Fiat, koji je u plusu za 122 novoregistrirana vozila (uglavnom reizvoz).

Najveći gubitnik je Renault, na čijem kontu u odnosu na prva četiri mjeseca lani nedostaju čak 1493 nove registracije, a odmah do njega je Opel koji je u minusu za 1318 primjeraka. Treći najlošiji rezultat ima Volkswagen, kojemu nedostaju 964 nove registracije da bi dosegnuo prošlogodišnju razinu. Suzuki je u minusu za 847 primjeraka, Dacia za 726, Peugeot za 641, Toyota za 585, Škoda za 421, Citroen za 415...

#AUTO-MOTO#AUTOTRŽIŠTE

Izdvojeno

18. svibanj 2020 17:03