razgovor s povodom

"Masters of Building Fair" okuplja tržišne lidere iz Hrvatske i svijeta

Piše Sponzorirani sadržaj
18. prosinca 2024. - 09:27

Domaće je tržište izrazito loše digitalizirano te poslovni subjekti često gube dragocjeno vrijeme u trenucima kada im je potrebna određena informacija ili usluga. Analizirajući nedostatke na tržištu, Maja Borovina Frankić, voditeljica razvoja u tvrtki "Spegra", specijaliziranoj za specijalne građevinske radove, došla je na ideju o pokretanju platforme Building.hr.

– Imala sam želju kreirati rješenje za probleme s kojima sam se i sama suočavala. Rezultat toga je Building.hr, poslovni alat koji je zaštićen pri Zavodu za intelektualno vlasništvo. Sama platforma objavljena je u prosincu 2022. godine, desetak godina od prve inicijative. Služi kao digitalna platforma kojoj se do sada pridružilo više od 1000 poslovnih subjekata – kaže Borovina Frankić.

Splitska tvrtka "Spegra" specijalizirana je za izvođenje specijalnih građevinskih radova, onih koji traže specifično znanje i vještine, poput obnove Starog mosta u Mostaru ili zagrebačke katedrale, nekih od mnogobrojnih  istaknutih projekata na kojima su radili tijekom više od trideset godina postojanja.

Platforma Building.hr bila je međutim samo "prvi korak" za Maju Borovinu Frankić u njenom cilju boljeg povezivanja poslovnih subjekata na tržištu. Naime, u listopadu ove godine u Rovinju je s velikim uspjehom održan prvi "Masters of Building Fair", a organizator je bila upravo platforma Buliding.hr

Kako je došlo do pokretanja platforme Building.hr i koji su bili vaši ciljevi?

- Platforma Building.hr nastala je kao odgovor na uočene nedostatke na tržištu tijekom rada u našoj obiteljskoj tvrtki "Spegra". Primijetila sam kroz rad koliko je teško pronaći informacije i usluge bilo da se radi o suradnicima iz područja graditeljstva, marketinga, savjetovanja ili IT podrške te da bi bilo dobro da postoji strukturirani sustav u vidu digitalnog alata koji bi to omogućio na jednostavan način. Mi u "Spegri" temeljimo svoj rad na inovativnom promišljanju stoga sam tada, još 2013. godine došla na ideju platforme koja bi olakšala svakodnevno poslovanje svima koji djeluju na tržištu. Put realizacije trajao je dugo što je bilo i dobro jer za kvalitetna rješenja uvijek treba mnogo više pripreme nego li što zahtjeva na kraju sama izvedba. Kroz ovu inovaciju nastojala je premostiti nedostatke i ponuditi praktično rješenje temeljeno na vlastitim iskustvima.

Prvi "Masters of Building Fair" kao međunarodni događaja uspio je pod jednim krovom okupiti sve one koji djeluju u investicijsko-dobavljačkom lancu: od investitora iz čitavog svijeta, arhitekata, građevinske operative, proizvođača i trgovaca materijala, alata, opreme, financijskih usluga, usluga osiguranja, do konzultanata različitih usmjerenja, ekonomskih, pravnih, tehničkih, iz energetike, tehnologije te IT sektora. Jeste li zadovoljni postignutim rezultatima?

- Prvi "Masters of Building Fair" održan u Rovinju prošao je toliko izvrsno da su nadmašena i najviša očekivanja. To sada mogu slobodno reći jer se temelji na povratnim informacijama i recenzijama naših sudionika. Renomirani regionalni i međunarodni sudionici, uključujući tržišne lidere i predstavnike sa razine donositelja odluka iz raznih sektora, potvrdili su svojim sudjelovanjem da je ovakav koncept događaja nedostajao našem tržištu. Organizator događaja je upravo platforma Building.hr, koja predstavlja alat koji okuplja gospodarstvo u "digitalnom svijetu", ali sam bila sam mišljenja da je prijeko potreban i jedan susret uživo na godišnjoj razini. Sama realizacija bila je iznimno zahtjevna u svakom pogledu i trajala je od siječnja 2023. do listopada 2024. kada se dogodila premijera MBF-a. Sam koncept je nešto potpuno novo na regionalnom tržištu međutim počiva na temeljima nekih od najuspješnijih i najrenomiranijih događaja u inozemstvu, što su prepoznali svi oni koji su bili prisutni.

MBF se istaknuo kao najvažniji gospodarski susret. Što je bila tema ovogodišnjeg okupljanja?

- Program je uključivao teme ključne za razvoj gospodarstva, poput investicija, razvoja turizma i nekretnina, problematike radne snage, potresnog inženjerstva, umjetne inteligencije, budućnosti dizajna i mnoge druge. Sudionici su imali priliku istražiti inovacije, usluge i proizvode kroz panele, prezentacije i izložbeni dio, kao i realizirati poslovne suradnje. Sam događaj dobio je pokroviteljstvo pet ministarstava i međunarodni status već u prvoj godini. Imao smo preko 40 izlagača i preko 50 panela tijekom tri dana događanja, uz renomirane paneliste iz regije te keynote speakere poput Karima Rashida, Davida Biggsa i Carla Stange.

Cilj MBF-a je da bude događaj europskog standarda i boutique veličine prilagođen našem tržištu ali i aspiracijama rasta i razvoja, te da okupljamo probranu publiku.

Iznimno mi je drago slušati svo ovo vrijeme od završetka MBF-a iznimno pozitivne povratne informacije i mnogobrojne ostvarene suradnje. Jednostavno kada dođu pravi ljudi na pravo mjesto i sudjeluju u događaju koji je pomno organiziran, sa željom da donese istinsku vrijednost, ne može završiti drugačije.

Što planirate za iduću godinu? Kako vidite budućnost platforme Building.hr i godišnjeg B2B okupljanja?

- Iznimno vjerujem u važnost strateškog pristupa u svemu pa tako i u organizaciji jednog ovakvog gospodarskog događanja. Vjerujem da je "Masters of Building Fair" dio preduvjeta za daljnji razvoj gospodarstva i vidim ga kao najznačajniji regionalni događaj koji okuplja donositelje odluka na jednom mjestu. Vjerujem da je potrebno da kroz njega stvaramo i "one stop" za sve investitore, aktualno ili potencijalno, zainteresirane za naše tržište gdje mogu na jednostavan način u ugodnom okruženju ostvarivati svoje poslovne interese, ali jednako tako gdje svi oni, bilo da su iz javnog, privatnog ili akademskog sektora, mogu ostvarivati prave kontakte u cilju općeg napretka. Što se tiče platforme Building.hr, cilj je nastaviti s inovacijama i proširiti utjecaj platforme, pružajući alate i usluge koji zadovoljavaju stvarne potrebe tržišta. Sa pripremama za MBF 2025 smo započeli već dan nakon završetka ovogodišnjeg, a pripremo i novo izdanje platforme koje ćemo prezentirati dogodine u Rovinju od 2. do 5. listopada 2025. Ovim putem pozivam sve koji još nisu da se registriraju na Building.hr te da dogodine sudjeluju na "Masters of Building Fair" ukoliko ga prepoznaju kao priliku, za koju smatram da je gubitak propustiti.

image

MBF 2024

image

MBF 2024

image

MBF 2024

image

MBF 2024

22. prosinac 2024 14:45