Dobro poznata VIATOR d.o.o. tvrtka sa sjedištem u Splitu posluje preko 17 godina. Viator raspolaže s velikom i raznovrsnom flotom novih vozila renomiranih proizvođača. Flota sadrži više od 2500 vozila s preko 20 marki i preko 100 različitih modela vozila.
– Vlasnici smo franšize Last minute rent a car pod kojim se nudi kratkoročni najam vozila – započinje priču Igor Barbarić, direktor Rent a car-a te dodaje: ”Ukupno je 11 Last minute poslovnica raspoređenih u Dubrovniku, Splitu, Zadru, Rijeci, Krku, Puli i Zagrebu. Naša zadaća je da klijent bezbrižno uživa u vožnji, vozeći se sigurnim i pouzdanim vozilom te znajući da u svakom trenutku uz njega i za njega stoji cijeli naš tim.”
U “Viatoru” nudimo i uslugu višemjesečnog najma vozila pod brandom “Viator drive”, namijenjenom fizičkim ili pravnim osobama te se u potpunosti prilagođavamo korisniku. “Viator drive” je jedinstveno rješenje za mobilnost s prilagođenim paketima usluge i dodatnim pogodnostima.
– Segment prodaje rabljenih vozila, kao komplementarna djelatnost, započet je 2016. u okviru “V.B Auta”, Viatorove sestrinske tvrtke, koja je od tada proširila djelatnost na servisiranje vozila, a kada smo postali Opelov ovlašteni servis, na limariju i lakirnicu. Time smo postali one stop shop – objašnjava Ante Grubišić, direktor V. B. Auta, gdje vlasnik vozila može dobiti potpunu skrb za svoje vozilo.
Akvizicija tržišta
– Uvidom u kretanja na tržištu i potrebe klijenata, ta je priča i nastojanje da se osigura potpuna usluga za nove i postojeće vlasnike vozila, dobila novu dimenziju. Naime, ove godine smo proširili poslovanje i postali ovlašteni distributeri novih vozila kao i serviseri i to za marke Citroen, Fiat, Fiat Professional i Jeep kao premium brand pod nazivom Auto Mall Split – kaže Grubišić i dodaje da vjeruje kako poslovni, odnosno financijski rezultati, govore sami za sebe i da ih ne treba posebno komentirati već staviti naglasak na ono što stoji iza njih.
– To je prije svega predanost i stručnost zaposlenika koji su dobro upoznati s afinitetima i potrebama kupaca i znaju odgovoriti na zahtjeve tržišta kao i njegove izazove, koji ni u jednoj godini ne izostaju, samo su različiti po pitanju uzroka i intenziteta. Drugi je razlog, naravno, dugoročno planiranje i orijentacija poslovanja usmjerena na dugoročno postavljanje i postizanje ciljeva. To pokazuje i ovogodišnja akvizicija kao izraz nastojanja da se ostvare sinergijski učinci koji se u konačnici reflektiraju na krajnjoj usluzi koju kupac dobiva – kako cijenom tako i kvalitetom. I, konačno, ostvareni poslovni rezultati pokazuju da su i kupci i klijenti sve navedeno prepoznali i poklonili nam svoje povjerenje kao pouzdanom i kvalitetnom partneru.
Naša ponuda rabljenih vozila obuhvaća širok izbor automobila svih kategorija te raznih marki i modela, od malih gradskih vozila, preko poslovnih limuzina, SUV-ova svih dimenzija, do putničkih kombi vozila i teretnih kategorija. Raspolažemo i jednom od najvećih flota u luksuznom segmentu. Uglavnom je riječ o novijim rabljenim vozilima već od šest mjeseci starosti s relativno niskim kilometražama. Naša adresa je postala nezaobilazna za svakog tko traži vozilo, a mi ćemo i dalje raditi na pružanju što kvalitetnije usluge i iskustva, bilo kupnje, bilo servisiranja vozila – kaže naš sugovornik.
Poželjan partner i poslodavac
– Svoje aktivnosti usmjeravamo prema ostvarenju naše vizije prema kojoj želimo biti prepoznat i pouzdan partner u Hrvatskoj i inozemstvu, koristeći znanje, iskustvo djelatnika i kontinuirane inovacije – navodi Damir Didić, direktor odjela Nabave i kvalitete, te nastavlja: ”Našu karakteristiku poželjnog i pouzdanog partnera potvrđuje činjenica da je i ove godine zabilježen porast u broju ostvarenih suradnji, odnosno inozemnih i tuzemnih partnerstva. Tako se možemo pohvaliti suradnjom s renomiranim hrvatskim bankama i svim najvećim leasing društvima, uvoznicima vozila, autokućama, serviserima, ali i s najvećim inozemnim brokerima. Uz internacionalno priznanje od strane tvrtke “Tui cars”, naša tvrtka posjeduje i ISO certifikat po normi 9001:2015 što označava međunarodni standard za sustav upravljanja kvalitetom.
Nedavno smo uveli i Kodeks poslovnog ponašanja društva. To je krovni dokument društva o usklađenosti poslovanja koji definira načela i pravila etičnoga ponašanja i standarda ponašanja koji su obvezujući za sve zaposlenike. Također, on stavlja u fokus naš odnos s poslovnim partnerima, državnim institucijama, definira našu misiju i viziju, temeljne vrijednosti društva…Individualizirani pristup svakom partneru, briga o njihovim potrebama i pružanje vrijednosti smatramo temeljem za uspješno održavanje dugoročnih odnosa. Posebnu pažnju usmjeravamo na stvaranje proaktivnog i uigranog radnog tima koji svakodnevno doprinosi našem poslovanju – ističe Didić, pa nastavlja:” Znanja i sposobnosti našeg tima omogućuju pružanje najbolje usluge našim klijentima što smatramo ključnim za uspješnost “Viatora” kao vodeće rent a car kompanije na području Hrvatske.
Shodno tome, uvijek biramo ljude koji njeguju iste vrijednosti kao i mi: kvalitetu, dinamičnost i snagu, ambiciju za napretkom, osobnu, ali i društvenu odgovornost, inovativnost i komunikativnost koja predstavlja temelj za jednostavnost i efikasnost naših poslovnih procesa. Integracijom novih mjera, programa i pogodnosti nastojimo neprekidno podizati standarde uvjeta rada u sektoru najma i prodaje vozila te se postaviti kao primjer drugim kompanijama na području Hrvatske koje djeluju unutar ove specifične djelatnosti. Trenutno se naš kolektiv sastoji od ukupno 72 zaposlena. Možemo se pohvaliti činjenicom da je više od 50 posto naših djelatnika visoko obrazovano. Uz stalno zaposlene, zbog povećanog obujma posla tijekom ljetnog razdoblja, zapošljavamo značajan broj sezonskih radnika kojima, kao i svim stalnim zaposlenicima, osiguravamo uvjete koji nadilaze zakonske propise i sektorske okvire. Svakog ljeta u prosjeku zapošljavamo šezdesetak studenata kojima kroz stipendiranje nudimo priliku za ostanak u tvrtki i nakon završenog fakulteta, te im pružamo mogućnost napretka. Mnogi od naših djelatnika karijeru su započeli upravo u “Viatoru” povremenim ili stalnim poslovima tijekom studiranja, a nakon završenog studija nastavili su raditi i napredovati. Svjesni smo da bez kvalitetnog kadra ne bismo mogli nastaviti rast i ostvarivati ambiciozne ciljeve pa smo iz tog razloga razvili motivacijski program u svrhu zadržavanja zaposlenika. Neke od motivacijskih tehnika koje implementiramo su redovna i iznadprosječna plaća, brojne novčane i nenovčane pogodnosti, mogućnost napredovanja, poticajno radno okruženje, stipendije za zaposlene studente te osiguranje sigurnog radnog mjesta. Naša misija je ostvariti zadovoljstvo zaposlenika kroz pružanje ugodnog radnog okruženja, jednakih kriterija i mogućnosti usavršavanja te napredovanja. Potičemo kvalitetu i poslovnu izvrsnost te stavljamo fokus na zajedničko ostvarivanje ciljeva. O zadovoljstvu zaposlenika govori činjenica da raste broj djelatnika koji su s nama proslavili više od 10 godina svog rada, a isto tako kontinuirano zapošljavamo i nove kolege, sukladno rastu i razvoju poslovanja. Ponosni smo na naše ljude i zadovoljstvo nam je poticati i pratiti njihov rast shodno rastu naše tvrtke.
Zadovoljni kupci
– Budući da je naše tržište izrazito konkurentno, ključna je strategija koja kupca stavlja na prvo mjesto – objašnjava Anita Harambašić Matas, direktorica prodaje i marketinga. Potrošačku snagu ne treba podcjenjivati jer se kupci neće ustručavati prestati podržavati one brendove kod kojih se ne osjećaju dovoljno cijenjenima. Stoga je izuzetno važno što nastavljamo stvarati kulturu usmjerenu na kupca, a rezultat toga je zajednica vjernih kupaca od kojih s većinom njegujemo dugogodišnju suradnju. Ključni dio razvijanja ove strategije je i prikupljanje povratnih informacija kupaca koje upotrebljavamo s ciljem što preciznije izrade strategije i njene prilagodbe njihovim potrebama.To je idealan način za prikupljanje stvarnih i iskrenih mišljenja u vezi naše trenutne izvedbe. Koristimo ankete za dobivanje povratnih informacija i dajemo svojim kupcima do znanja da aktivno koristimo njihov doprinos za poboljšanje poslovanja, odnosno, da su nam upravo oni na prvom mjestu. Trenutna visoka ocjena o zadovoljstvu kupaca pokazatelj je konstantnog trenda rasta što nas svakako veseli jer nam pokazuje da su naši napori i trud prepoznati od strane klijenata te da se po pitanju kvalitete usluge i zadovoljstva klijenata krećemo uzlaznom putanjom.
Aktivno radimo na analizi korisničkog putovanja kroz naš prodajni lijevak te shodno tome na privlačenju i zadržavanju korisnika putem sadržaja, SEO-a, email marketinga, unaprjeđenju postojećih i uvođenju novih web funkcionalnosti. Želimo ponuditi maksimalnu digitalizaciju korisničkog iskustva. Kupovina sama po sebi bi trebala imati cilj zadovoljavanje nastalih potreba no u današnjem digitalnom svijetu stvaramo potrebe kupcima kroz kanale digitalnog marketinga. Razvojem novih kreativnih koncepata pokrivamo različite potrebe i stvaramo dodatni interes za našom uslugom. Cilj je zadovoljiti potrebu tako da je želimo kroz cijeli proces putovanja kupca s nama dovesti do realizacije. Ono što prosječne korisnike zanima jest kako im možete uljepšati život, olakšati im nešto i pomoći da žive bolje. Upravo se tako želimo pozicionirati kroz svoje usluge: kao pouzdani partner kod kojeg korisnici mogu pronaći model vozila za bilo koju potrebu bilo da je riječ o kratkoročnom ili dugoročnom najmu, kupnji ili servisiranju vozila u ovlaštenom servisu – kazala nam je Harambašić Matas.
Društveno odgovorno poslovanje
Briga o lokalnoj zajednici je bila i ostaje važnim dijelom naše poslovne strategije i vizije. Ono na što smo također fokusirani, a čini nas posebno ponosnima, je upravo kontinuirana izgradnja društveno odgovornog poslovanja. Kroz sponzorstva pružamo podršku sportskoj zajednici od kojih možemo izdvojiti Barbaru Matić i Hrvatski Judo savez, Košarkaški Klub Split, Vaterpolo Klub Jadran i nekolicinu drugih. Aktivno kroz donacije podupiremo i rad humanitarnih udruga te zdravstvenih institucija. Što se obrazovnog sustava tiče, ove godine ostvarili smo niz uspješnih projekata s Ekonomskim fakultetom u Splitu. Jedan od njih je stipendiranje studenata u funkciji razvoja i dodatnog ulaganja. Najbolji studenti su novčano nagrađeni za odrađene radove u kojim su iznijeli niz ideja te predstavili drugačiji i inovativan pristup u određenim područjima poslovanja. Time pružamo priliku mladima da unaprijede svoja teorijska znanja realnom primjenom u praksi te im ujedno otvaramo vrata za poslovne prilike kroz daljnja zaposlenja. Osim toga, studentima nudimo mogućnost stručne prakse te ih kroz naše stručno mentorstvo dodatno motiviramo i izgrađujemo u njihovom poslovnom napretku, poručuju iz “Viatora”