Godina na izmaku predstavljala je godinu intenzivnog oporavka hrvatskog turizma od posljedica pandemije COVID-19, pa kako je turistički promet
svugdje rastao, tako je rastao i u Šibensko-kninskoj županiji. Glavne aktivnosti na kojima se Turistička zajednica Šibensko-kninske županije bazirala u ovoj godini, a koje će se nastaviti i u 2023. vezane su uz kreiranje imidža Šibensko-kninske županije kao prepoznatljive, konkurentne i atraktivne turističke destinacije. TZ Šibensko-kninske županije pružila je potporu u kreiranju turističkih proizvoda i time doprinijela povećanju razine atraktivnosti destinacije. Nekoliko je projekata kojima se županijska TZ iznimno ponosi, a odnose se na razvoj turističkih proizvoda, eno-gastronomske ponude te promociju prirodnih i kulturnih vrijednosti po kojima je Šibensko-kninska županija jedinstvena.
‘TASTE LIKE DALMATIA ŠIBENIK‘
Projekt ‘‘Taste Like Dalmatia Šibenik‘‘ odnosi se na brendiranje i jačanje eno-gastronomske ponude u Šibensko-kninskoj županiji radi njezine prepoznatljivosti na globalnom tržištu. Cilj projekta, kažu iz TZ-a, stvaranje je prepoznatljivog brenda kuhinje i isticanje komparativnih prednosti područja, kao i dodatna afirmacija vrhunskih regionalnih namirnica i delicija poput janjetine, ekstra djevičanskog maslinova ulja, sireva, vina autohtonih sorti i drugog.
Projekt je započeo krajem 2018. godine, kada je dogovorena suradnja s Institutom za turizam o izradi Strategije razvoja eno-gastronomske ponude Šibensko-kninske županije, a koja je dovršena u ljeto 2019. godine. Projekt je bio privremeno zaustavljen zbog pandemije, no iako su vremena bila izazovna i nepredvidiva, u TZ-u su odlučili projekt prilagoditi, te su u suradnji s vinarima organizirani Dani otvorenih kušaonica i manifestacija ‘‘Pidoća i debit se vole", čime se promovira lokalna školjka pidoća (dagnja) servirana uz bijelo vino šibenskog kraja debit.
‘LIKE HOME‘ – projekt označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju Šibensko-kninske županije
– Zbog značaja i specifičnosti privatnog smještaja Šibensko-kninske županije te činjenice kako se povećanjem kvalitete smještaja u postojećim kapacitetima i podizanjem razine usluga mogu stvoriti preduvjeti za jačanje i produženje turističke sezone, Turistička zajednica Šibensko-kninske županije u suradnji sa sustavom lokalnih turističkih zajednica redovito objavljuje javni poziv iznajmljivačima za ulazak u klub kvalitete, čime ostvaruju dodatnu promidžbu putem kanala Turističke zajednice. Osim prijave u glavni brend Like Home, iznajmljivači imaju mogućnost specijalizacije u četiri podbrenda(City, Bike, Rural i Luxury). Uz iznajmljivače, u projekt, prema određenim kriterijima, mogu ući i male destinacijske agencije kojima se dodjeljuje oznaka ‘‘Like HOME Agency‘‘ – ističu iz TZ-a Šibensko-kninske županije.
Projekt razvoja cikloturizma u Šibensko-kninskoj županiji
Uz edukaciju 23 biciklistička vodiča koja je održana u Kninu, snimljeno je, obrađeno i kategorizirano 50 novih staza na području cijele županije. Sada ih je 90, dvostruko više nego do sada, s utrostručenom kilometražom od 2450 km. Projekt ima svoj atraktivan vizualni identitet, a doneseni su i standardi za jedinstvenu biciklističku signalizaciju za područje cijele županije. Dosadašnje inicijative na razvoju cikloturizma ovim su projektom dobile novo svjetlo, unificiranost i prepoznatljivost u krugu zaljubljenika u cikloturizam, a Šibensko-kninska županija postaje njihovom vrlo potentnom i atraktivnom destinacijom.
‘Dalmatia Šibenik Hike‘
Ovaj je projekt druga faza razvoja aktivnog turizma hike segmenta, po sličnim načelima biciklističkih staza, te su početkom travnja definirane pješačke staze diljem županije, ukupno njih 40. Radna skupina koja je zadužena za projekt dostavila je GPS zapise staza i podatke o njima. Definirani su i standardi za signalizaciju, a označavanju staza pristupit će se u što skorijem roku, ujedno je ažurirana i internetska stranica bikeandhike.hr s popisom svih staza i potrebnim informacijama.
Kao dodana vrijednost, u svrhu promoviranja hike ponude i zdravog načina života, organiziran je i DALMATIA ŠIBENIK OUTDOOR FESTIVAL.
– Odaziv na prvi Dalmatia Šibenik Outdoor Festival bio je odličan! Na pet natjecateljskih disciplina: trailu 8 i 17 km, sportskom penjanju, SUP-u, kajakingu i basketu tri na tri te maloj outdoor školi za djecu, radionicama joge, sportskog penjanja, SUP-a i kajakinga sudjelovalo je oko 350 ljubitelja aktivnosti na otvorenom. Lokalnom stanovništvu pridružili su se i "outdoorovci" iz raznih dijelova Hrvatske, a bilo je i stranih natjecatelja. Uz bogati sportski program bilo je dobre zabave, ukusne spize te vrijednih nagrada – kažu iz TZ-a.
‘RURAL EXPERIENCE‘ – projekt ‘Standardizacija i certifikacija ruralnog turizma Šibensko-kninske županije‘
Projekt označavanja kvalitete u ruralnom turizmu Šibensko-kninske županije županijska Turistička zajednica pokrenula je još 2017. godine u suradnji sa Županijom i lokalnim turističkim zajednicama. U projektu se posebna pozornost posvećuje inventarizaciji turističke atrakcijske osnove, ponudi, posebnim oblicima ruralnog turizma te suradnji. Standardizacija i certifikacija ruralnog turizma Šibensko-kninske županije dobrovoljna je dopunska kategorizacija na temelju posebnog pravilnika koja se provodi s ciljem unaprjeđenja objektivne kvalitete i marketinške atraktivnosti ponude usluga seoskog turizma. Definirana je i brend strategija razvoja ruralnog turizma Šibensko-kninske županije, a slijedi je definiranje tematskih puteva (vina, ulja, sira, pršuta i sl.), koji su u prošloj godini bili na čekanju zbog pandemije.
ZAJEDNIČKE DIGITALNE PROMOTIVNE KAMPANJE NA INOZEMNOM TRŽIŠTU
Turistička zajednica Šibensko-kninske županije, kao nositelj i koordinator promotivnih aktivnosti u 2022. godini, organizirala je zajedničku promotivnu digitalnu kampanju županije kao jedinstvene destinacije na inozemnim tržištima s dionicima javnog turističkog sektora i lokalnim turističkim zajednicama. U kampanji su bila zastupljena sva područja županije s naglaskom na prepoznatljive atrakcije u cilju poticanja želje za odabirom Šibensko-kninske županije kao odredišta, te onih atrakcija čiju prepoznatljivost tek treba izgraditi.
UDRUŽENO OGLAŠAVANJE JAVNOG I PRIVATNOG SEKTORA U 2023. GODINI
Nadalje, kao nositelj promotivnih aktivnosti destinacije s ciljem privlačenja broja gostiju prije i poslije glavne turističke sezone, podizanju vidljivosti regionalnog brenda te stvaranju prepoznatljivog imidža Šibensko-kninske županije u 2023., županijska TZ provodi javni poziv za udruženo oglašavanje javnog i privatnog sektora, što doprinosi poboljšanju uvjeta dolaska i boravka turista, odnosno povećanju turističke potrošnje u svim turističkim segmentima.
I Mastercard se udružio sa Šibensko-kninskom županijom u novoj marketinškoj kampanji koja je usmjerena na tržišta koja prema Mastercardovom platformi Tourism Insights imaju najveći potencijal za dodatni rast. Za mjesec dana koliko će kampanja trajati, cilj je predstaviti prirodne ljepote i eno-gastronomsku tradiciju šibenske regije talijanskom i nizozemskom tržištu, a kampanja se temelji na inovativnom pristupu prikupljanja i analize podataka.
Šibensko-kninska županija, koristeći podatke iz izvješća Tourism Insightsa, tako je prepoznala priliku da stane uz bok najuspješnijim turističkim destinacijama poput Londona, Pariza, Madrida i New Yorka koji već koriste ovaj alat.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....