StoryEditorOCM

DOISTA JE PAMETANIsprobali smo Garminov nautički sat: Quatix 5 može se povezati i s autopilotom, te s bilo kojeg dijela plovila upravljati kormilom

Piše Damir Višić
8. prosinca 2017. - 12:54

Brzi tehnološki napredak u mnogim branšama prisiljava proizvođače da postojeće modele stalno usavršavaju i otprilike za istu cijenu tržištu stalno nude napredniju verziju. Tako je i s novom generacijom Garminova ručnog multisport nautičkoga pametnog sata, Quatix 5. Izrađen je na bazi platforme njihova popularnog modela Fenix 5, prilagođenog prvenstveno za kopnene aktivnosti i sportove. Naprednija je to verzija ranijeg modela za nautičare Quatix 3, ali i obogaćena s nekoliko dodatnih funkcija.

Lako povezivanje

Uza sve ranije funkcije vezane za nautičke aktivnosti, novi sat se može povezati i s autopilotom te tako praktično s bilo kojeg dijela plovila upravljati kormilom. Naravno, to smo morali isprobati, no za to nam je trebalo plovilo s ugrađenim kompatibilnim Garminovim ploterom i autopilotom novije generacije.

Budući da takvu kombinaciju ima jedna Bavaria 46 iz flote tvrtke Adria Yachting, na testiranje smo isplovili u toj jedrilici zahvaljujući predusretljivosti Marka Paušića, voditelja njihove baze u Splitu.

Za Quatix 5 kompatibilni su ploteri novije generacije. Kod povezivanja, potrebno je po predviđenoj proceduri uspostaviti kontakt na udaljenosti manjoj od tri metra, što smo učinili još prije isplovljenja. Ako se iz nekog razloga izgubi signal i veza među njima prekine, prethodnu proceduru nije potrebno ponavljati već se dolaskom signala veza odmah uspostavi.

image
Quatix 5 se jednostavno povezuje s brodskim uređajima
Božidar Vukičević/Cropix
image
Nakon povezivanja, mogu se birati podaci za prikaz
Božidar Vukičević/Cropix

Podaci s plotera

Podaci koji se mogu očitati s plotera, sada su preneseni i na sat, a na displeju se istovremeno mogu pratiti tri različita podatka. Nas su interesirali brzina, dubina i temperatura mora. Sve promjene koje su se događale mijenjale su se istovremeno i na ploteru i na satu.

Sat ima još nekoliko funkcija koje je imao i raniji model, a koje nismo isprobavali. Kod usidrenog plovila, može se postaviti radijus pomicanja plovila izvan kojega se pali upozorenje.

image
Korisnih funkcija je puno
Božidar Vukičević/Cropix

Nadalje, ostaje i opcije za snimanje startne linije kod jedriličarskih regata, kao i opcija jedrenja uz vjetar pod optimalnim kutom. Zadržane su i ranije funkcije vezane za ribolov.

Nove dvije funkcije vezane su za stereo uređaj, gdje se sat koristi kao daljinski upravljač, te ono radi čega smo i isplovili – autopilot.

Sat je sada trebalo povezati s kompatibilnom GHC20 kontrolnom jedinicom autopilota.

Brzo reagiranje

Kao i s ploterom, ako dođe do prekida signala, proceduru nije potrebno ponavljati već se dolaskom signala veza odmah sama uspostavi. Pritiskom označene dugmadi na satu kurs se može mijenjati, kratkim pritiskom za jedan stupanj, a malo dužim za onoliko stupnjeva koliko je to na kontrolnoj jedinici postavljeno. Autopilot reagira odmah, bez ikakve zadrške, jednako kao i kod upravljanja kontrolnom jedinicom.

image
S donje strane je priključak za punjenje baterije i povezivanje s računalom
Božidar Vukičević/Cropix

Na kraju je dobro spomenuti da je garancija na uređaj dvije godine, a servisna podrška je odlična. Uređaj pokvaren u garantnom roku mijenja se novim, normalno, s novom garancijom od dvije godine.

18. travanj 2024 04:39