StoryEditorOCM
Životškola kakvu želimo

Uz najviše pohvale međunarodne komisije, međunarodna škola „Harfa“ proširuje se i nudit će odgoj i obrazovanje od vrtića do kraja srednjoškolskog obrazovanja!

Piše SPONZORIRANI SADRŽAJ
24. studenog 2022. - 07:00

Daleko je…Finska! A možda i nije. Adresa Osmih mediteranskih igara 2 nalazi se upravo u srcu Poljuda, u našem Splitu. Tu se naime, već treću godinu ili točnije treću generaciju obrazuju đaci u međunarodnoj školi „Harfa“.  U njoj se, znamo već, provodi obrazovanje kakvo svi priželjkujemo. Ono u kojem je dijete u centru pažnje, u kojem se ne koristi pravilo „jedan kriterij za sve“, u kojem se prate talenti i vještine svakog đaka ponaosob, a učitelji služe kao mentori kako bi svatko postigao puni potencijal. Onaj svoj, jedinstveni.

image
Izvor: Harfa

Potaknuti informacijom da se šire i uz osnovnu školu otvaraju međunarodni vrtić i srednju školu ponovo ih posjećujemo. Želimo saznati detalje i uvjeriti se kako postižu  izvrsne rezultate u učenju, na ovakav, nama stran način? 

Da, istina je da uz osnovnu školu otvaramo međunarodni vrtić i srednju školu. Uzbuđeni smo, jer smo prilikom posjeta međunarodne komisije dobili najviše ocjene. Potaknuti njihovim pohvalama koje su nam dale vjetar u leđa i dokazale da je ovo što radimo pravi put, od sljedeće školske godine se širimo. Pratimo međunarodni The IB Primary Years Programme (PYP) koji usklađujemo s kurikulumom nadležnog Ministarstva. U nastavi koristimo literaturu na engleskom, ali i na hrvatskom jeziku. Uz redovitu nastavu kroz jutro, ručak i dvije užine, učenici imaju organizirano i dodatno vrijeme za učenje i pisanje domaćeg rada, ali i dodatne redovite  radionice kao na primjer: drama, šah, mentalna aritmetika, STEM radionice, glazbene radionice, ali i pojedinačne radionice ovisno o potrebama, a sve u svrhu postizanja ishoda na zanimljiv i djeci pristupačan način. Nastava se temelji na istraživačkom, projektom i timskom radu, praktičnoj i terenskoj nastavi, no prije svega na snažnoj poveznici učenika i učitelja koji služe kao mentori, dok učenici preuzimaju odgovornost za realizaciju nastavnih ciljeva na dnevnoj, tjednoj, mjesečnoj i godišnjoj razini. Učimo ih da shvate važnost učenja i da prepoznaju snagu vlastite odgovornosti u postizanju svih životnih ciljeva, pa tako i školskih. – priča nam entuzijastično ravnateljica Antonia Tomas.

image
Izvor: Harfa

Dok nam objašnjava način rada i uzbudljive novosti, čujemo djecu koja glasno dozivaju svoju učiteljicu. Doznajemo da se radi o trećašima koji ne dopuštaju učiteljici da završi sat dok ne završe s planovima za taj dan.

 

Pogledajte, tako to izgleda kada dopustiš djeci da sudjeluju u kreiranju plana nastave. Svaki ponedjeljak ujutro u skladu s ponuđenim obvezama, planiraju kada će i na koji način učiti o određenoj cjelini. Pogledajte, tamo na zidu im je plan na koji su se sami obvezali. Čini vam se da će preskočiti nešto? Nema šanse. Nitko ne želi otići dok se plan u cijelosti ne odradi. – objašnjava ravnateljica.

image
Izvor: Harfa

 

Inspirativno je vidjeti djecu iz različitih kultura koji fluentno komuniciraju na dva jezika. Kao međunarodna škola, službeni jezik komunikacije je engleski no djeca uče i Hrvatski jezik po hrvatskom školskom kurikulumu. Interesantno je vidjeti strance kako s velikim interesom žele naučiti hrvatski jezik i našu djecu koja im u tome pomažu. Uz to imaju dovoljno slobodnog vremena za igru i komunikaciju i izrazito brzo usvajaju jezike. Vidjeti dijete koje je relativno nedavno doselilo iz inozemstva, a sada fluentno govori hrvatski ili Hrvata koji do jučer nije govorio engleski a sada bez ikakvih barijera komunicira na tom jeziku svakodnevni je dokaz koliko brzo djeca usvajaju znanja. – priča nam Dubravka Šušnjara, učiteljica prvog razreda koja je nedavno doselila iz Australije.

image
Izvor: Harfa

Pitamo je jeli bolje ovdje ili u Australiji, no ona samo kratko odmahuje rukom i dobacuje - Ma ovo je centar svita. Uz Split koji je grad po mjeri čovjeka i ovakvo obrazovanje nismo se mislili dugo. Suprug i ja smo se nakon 12 godina odlučili vratiti, a okidač je upravo bila spoznaja da postoji ovakva škola. Kako sam i sama učiteljica, a otvorilo se radno mjesto za novi razred, zahvalna sam što moje dijete, ali i ja sama imam priliku biti dio ovakve promjene u obrazovanju. – završava Šušnjara. 

O školi „Harfa“ smo već pisali. Posjetili smo ih i tada, u vrijeme otvorenja. U međuvremenu smo otkrili da se svašta promijenilo. Nismo ni sumnjali, nabolje. Ono što je započelo kao entuzijastičan projekt kojem je osnivač istoimena izdavačka kuća, pretvorilo se u globalni primjer izvrsne prakse. Prilikom preliminarnog apliciranja, pričaju nam, za prestižni međunarodni „The IB Primary Years Programme (PYP)” koji je planiran tek u budućnosti, međunarodna komisija ocijenila je Harfu najvišim ocjenama te predložila ulazak u proces akreditiranja odmah. Tako je mala privatna škola iz Splita postala međunarodni primjer izvrsnosti.

Podsjetimo, iza ove inspirativne priče stoji poduzetnica Irena Orlović, inače psiho-socijalna savjetnica i jedna od protagonistica Mastercardovih kratkih dokumentarnih filmova FIVE o poduzetnicama koje mijenjaju svijet. Irena je odabrana kao predstavnica Europe, a njenu inspirativnu priču iz Hrvatske pratili su milijuni gledatelja diljem svijeta. Nakon 17 godina u izdavaštvu objavljujući knjige najpoznatijih svjetskih autora u sferi socio-emocionalnog razvoja djece, roditeljstva i općenito mentalnog zdravlja, preko nagrađene web aplikacije Pametnica za razvoj dječjih potencijala i edukacija za roditelje, učitelje, pedagoge….Irena je svoje bogato iskustvo upravo iz ovih sfera odlučila pretočiti u školu kroz koju želi pokazati da je kurikularna reforma, na najbolji mogući način, itekako moguća u praksi.

image
Jakov Prkic/Cropix

Mnogi se pozivaju na uspješan „finski“ model obrazovanja. – priča nam Irena. - Postoje neke stvari koje su kulturološki određene, neke za koje su trebale godine rada da bi se promijenile. I Finska je odradila svoju reformu prije više od 20 godina u trenutku kada je bilo jasno da se istim putem više ne može. Postoje i neki drugi modeli u svijetu koji se mogu analizirati i iz svega izvući najbolje. To je ono što radimo u Međunarodnoj školi Harfa. Izvukli smo najbolje od svega; iz znanosti i iz prakse te  prilagodili našim okolnostima. Treća je generacija u tijeku i mogu samo reći da smo svakodnevno fascinirani tim malim pametnim glavama. Pitaju nas često imaju li djeca u našoj školi ocjene. Ocjene postoje, no uz samo-refleksiju gdje djeca sama prate svoj napredak uz podršku učitelja. Ono što je važno naglasiti jest da se kod nas svijet ne vrti oko ocjena. Svijet se kod nas vrti oko stvaranja kvalitetnih veza između učitelja i djece, kao i osnaživanja povjerenja koje je temelj svega ostalog.  Djeca na kraju godine daju sami mišljenje o tome koju su ocjenu zaslužili.  Nemojte misliti da sami sebi dijele petice. Vrlo su samo-kritični i rijetko su njihovi zaključci drugačiji od realnosti. Tako ih učimo da od najranije dobi preuzmu odgovornost za svoja djela.  Naš cilj je poticati znatiželju i razvijati strasti za učenjem kroz istraživanje, kroz praktičan rad i projekte, kroz povezivanje informacija sa životnim situacijama. Pripremamo djecu za budućnost u kojoj će biti spremni za sve izazove s kojima budu suočeni, a to je zapravo i bit obrazovanja. –završava Irena Orlović ozbiljno.

image
Izvor: Harfa

Koliko vremena je potrebno da djeca sami sebi daju objektivnu ocjenu? Čudimo se.

Ljudi ne funkcioniraju „na botun“. Za sve što sam navela, prije svega, treba puno rada i strpljenja. I povjerenja u učitelje. Znam, teško je prihvatiti drugačiji put kad su nam očekivanja generacijama utisnuta. No svima nam je jasno da nemamo svi  iste „postavke“. Netko će do odredišta doći jednim, drugi drugačijim putem. Poanta je da će svi stići do svog cilja, a to je ispunjenje svog punog potencijala, ako mu se ponudi prostor i način za to. – objašnjava nam.

Dok razgovaramo, prilaze nam djeca s pladnjevima hrane. Danas im je na meniju palenta i šalša. Gledamo ih u čudu kako jedu bez prigovora.

Prehranu smo isplanirali u suradnji s nutricionistima, no mnoga djeca su već i u svojim obiteljima naučila da je zdravo bolje. Hajde, ponudite im čokoladu i jabuku da vidimo što će odabrati! – smije se Irena. Ne trebamo niti provjeravati, vidimo da bi odabrali zdravu opciju. S vrata je jasno da se škola trudi svim snagama đake privući učenju u veselju.

– Da, mi želimo da djeca zavole učenje. Trudimo se da istraživačko učenje i usvajanje znanja postane njihova strast, a ne da im ulijevamo činjenice jer mozak pamti ono što mu je zanimljivo i važno. Nekima to izgleda kao da se mi s djecom samo igramo, no znanost je dokazala da je ovaj put dugoročno efikasniji. Pa pogledajmo oko sebe. Promotrite svoju djecu. Pamte li bolje kada „bubaju“ iz knjige ili kad na zanimljiv način kroz igru ispričate priču, budete im potpora dok sami istražuju i povezuju informacije sa životnim situacijama koje su njima bliske? Nema tu čak ni puno mudrosti. Za promjene u obrazovanju treba samo puno volje i puno povezivanja s djecom na način koji je u skladu s njihovim potrebama. Da, izazovi u vidu dinamičnih promjena koje nam tehnologija svakodnevno donosi, zaista nisu zanemarivi, ali zar nije tako bilo kroz razna povijesna razdoblja u doba velikih promjena? – objašnjava Irena.

image
Izvor: Harfa

Kroz žamor i smijeh djece, čujemo jedva zamjetan odzvanjajući zvuk. Odjednom tišina. Upitno pogledavamo Irenu, a ona tiho objašnjava: - Djeca znaju kad je vrijeme za igru, a kada za koncentraciju i učenje. Kada čuju ovo vibracijsko zvono, počinje vrijeme za učenje. Uskoro počinje radionica drame.  

Kakve veze drama ima s osnovnom školom? – Pitamo je.

Kroz dramu razvijaju prezentacijske vještine, suočavaju se sa strahom od javnog nastupa, vježbaju samopouzdanje, pamćenje, koncentraciju…..ma puno toga. Ako mislite da budu spremni u budućnosti, treba početi na vrijeme i bez pritiska, kroz igru. Ista stvar je s ostalim radionicama koje svakodnevno organiziramo. Šah, mentalna aritmetika, STEM radionice, glazbene radionice, debate, radionice za osnaživanje mentalnog zdravlja, poduzetničke radionice….. svaka od tih radionica pomno je razrađena kako bi dala potporu uspješnoj realizaciji ishoda učenja propisanih kurikulumom, ali i razvoju vještina i znanja koja će im trebati za suočavanje s izazovima budućnosti.
 

Nekad sam vjerovala da se isti pa i bolji rezultati mogu postići na drugačiji način. Sada u to više nemam niti malo sumnje. Tri razreda Međunarodne škole Harfa svaki dan to i dokazuju. Poanta obrazovanja zaista jest upoznati svako dijete, što ga veseli i pokreće te ga u tome i podržati. Stoga sam odlučila da sljedeće školske godine otvaramo centar u kojem ćemo pratiti našu djecu od 3. godine do fakulteta, odnosno otvaramo i vrtić i srednju školu, uz postojeću osnovnu školu po našem programu. – kaže Orlović, a krilatica njezine škole jest "Škola za budućnost".

image
Izvor: Harfa

Koliko košta Međunarodna škola Harfa i što uključuje školarina?

S obzirom da se privatne škole niti u jednom obliku ne sufinanciraju od strane države, mjesečna školarina u Međunarodnoj školi "Harfa" je 4.375,00 HRK (580 €). Cijena uključuje boravak djece u međunarodnoj školi od 8:00 h do 16:00 h, redovnu nastavu, dodatnu nastavu u vidu radionica i aktivnosti (šah, drama, STEM radionice….), ručak osmišljen u suradnji s nutricionistima, voćnu užinu, mentorstvo i poticanje preuzimanja odgovornosti pisanja domaćeg rada, potpora u usvajanju koncepta „kako pravilno učiti“, radionice za roditelje više puta godišnje kao i svakodnevna potpora roditeljima. Osim toga, ako se odluče za tu opciju, roditelji imaju i pristup inovativnom informatičkom programu kroz koji svakodnevno uz tekstualni opis i fotografije imaju direktan uvid u sve dnevne aktivnosti djeteta, što je svakako još jedna inovacija u obrazovanju.

S obzirom da se privatne škole niti u jednom obliku ne sufinanciraju od strane države, cjelokupni iznos školarine još uvijek se investira u prostornu i programsku infrastrukturu kao i sve usluge koje nudimo djeci i roditeljima svakodnevno od 8:00 h do 16:00 h. Svjesno sam ušla u poslovnu priču koja još neko vrijeme neće ostvarivati dobit, no to je izgleda jedini put kada pokrećeš nešto inovativno, posebno kada pričamo o obrazovanju. – završava Irena Orlović.

Sadržaj je nastao u suradnji s međunarodnom školom Harfa.

image
Izvor: Harfa

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2022 13:17