Crni petak, dan nakon američkog Dana zahvalnosti, odavno je prerastao svoje američke korijene i postao globalni fenomen. I u Hrvatskoj je shopping groznica u punom jeku – redovi ispred trgovina i virtualne borbe za najbolje ponude svjedoče o tome.
Inače, Crni petak vuče svoje korijene iz Philadelphije 1950-ih, kada su policajci taj termin koristili za opisivanje prometnog kaosa nakon Dana zahvalnosti. S vremenom je dobio pozitivniju konotaciju jer su trgovine tog dana prelazile iz "crvenog" (gubitka) u "crno" (profit).
Činjenica kako je ubrzo postao nezaobilazan dio potrošačke kulture, da taj dan može biti odličan za pametnu kupnju, ali i zamka za nepromišljenu, impulzivnu potrošnju. Ključ uspješnog shoppinga? Napravite popis, pridržavajte se budžeta i razmišljajte dugoročno.
Na kampusu smo razgovarali sa studentima o njihovim iskustvima i planovima za ovogodišnji Crni petak. Evo nekih od njihovih odgovora:
"Našla sam hlače za 30 eura, a inače su koštale 80 eura. To je bio moj najbolji ulov!"
"Kako sam student, a kraj je mjeseca, neću puno kupovati, ali da imam neograničen budžet, potrošila bih baš masu," iskrena je bila jedna studentica.
"Nikad ne znaš što će se sve nać u košarici. Počneš s jednim planom, a ..." dodaje drugi sugovornik sa smiješkom.
Sve njihove odgovore možete pogledati u priloženom videu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....