StoryEditorOCM
Život‘mala ima oko‘

Modna stručnjakinja iz Splita od hobija napravila karijeru: otkriva kako zaraditi investiranjem u prave torbice i nakit

Piše Milena Budimir
27. kolovoza 2023. - 18:09

Svatko među vama koji se barem malo razumije u tržišnu politiku zna kako vrijednost proizvoda pada u trenutku kada ste ga kupili. Automobil ste, primjerice, kupili za 30 tisuća eura, već sutra ga možete prodati za 29, za 25 nakon pola godine...

Upoznajemo Splićanku s frankfurtskom adresom, koja je od hobija sebi napravila karijeru. Od malena zna čime se želi baviti, a to je moda i moda i još malo mode.

image
Paun Paunovic/Cropix

Mlada nas Karla Gašpar Russo uvjerava kako se može uživati u proizvodu, ali ujedno u njega i investirati. Što to možete kupiti, a da s vremenom ne gubi vrijednost, već da mu vrijednost raste?

- Treba znati naprimjer koji nakit ili torbicu kupit, jer to je definitivno investicija koja se isplati više nego ulaganje u fond ili investicijsko zlato. Kada govorimo o zlatu ono se procijenjuje po gramaži između ostalog, ali ako imate recimo Cartierov nakit njemu gramaža nije bitna, njemu cijena jednostavno raste, to je pametna investicija koja odolijeva testu vremena. Cartier komadi izrađeni su od čvrstog 18-karatnog zlata, jednog od najluksuznijih i najvrjednijih oblika zlata, stoga je ulaganje taj nakit mudra odluka zbog njegove trajne kvalitete i bezvremenske privlačnosti - veli nam Karla.

image
Paun Paunovic/Cropix

Zlato je sigurna i stabilna investicija, poznata po svojim minimalnim fluktuacijama cijene, zato je sigurno kako će brendirani nakit biti vrijedna imovina koja će s vremenom poskupjeti, pa ako ikada odlučite prodati koji komad - možete očekivati da ćete dobiti izvrstan povrat investicije.

Zainteresirani, pitamo kako se u cijelu priču uklapaju torbice?

- Primjerice, "Chanel 2.55" je torbica koju modna kuća Chanel proizvodi od 1955. godine, a dijelom u modificiranom obliku do danas. Torba je dobila ime po datumu izlaska u veljači 1955. godine. Uz "Birkin Bag" i "Kelly Bag" iz Hermèsa, "2.55" jedna je od modnih ikona među torbicama - podučava nas Karla.

image
Paun Paunovic/Cropix

- Ta je torbica 2013. godine koštala tri tisuće eura, danas, desetljeće poslije, vrijedi 9.700 eura. Nije zgorega napomenuti kako se nerijetko na aukcijskim prodajama može pronaći takav nekakav modni dodatak, koji se nudi i prodaje uz, primjerice, Monetovu sliku - veli.

I tu doznajemo, a modno smo neosvješteni, priznajemo, kako se torbice iz linije "Capucines" Louis Vuittona prodaju i po vrtoglavih 24 tisuće eura, pa povlačimo poveznicu s automobilom s početka ovog teksta...

- I ne pada im vrijednost - napominje 27-ogodišnja modna stručnjakinja.

A ako vam "netko" podvali lažnu marku pod pravu, kako ćemo prepoznati "falšetu"?

image

moda kao ulaganje

Instagram/
image

moda kao ulaganje

Instagram/

- Kupnja krivotvorene robe poznatih marki može nekome biti primamljivo, jer će artikle dobiti po znatno nižoj cijeni, ali podupiranjem tržišta krivotvorina neizravno se održavaju neetičke prakse poput dječjeg rada, loših uvjeta rada, pa čak i organiziranog kriminala - veli nam Karla, upozoravajući kako autentični proizvodi često nose određeni prestiž i vrijednost.

- Kada posjedujete originalan proizvod, on može povećati vaše samopouzdanje i pružiti osjećaj postignuća. Kupnja krivotvorene robe, s druge strane, može dovesti do osjećaja neprikladnosti ili krivnje zbog spoznaje da ne posjedujete pravu stvar - jasno će.

image

moda kao ulaganje

Instagram/
image

moda kao ulaganje

Instagram/

Svaki originalan, brendiran artikal, neovisno je li riječ o modnom dodatku ili komadu odjeće, nakitu ili satu, ima svoj certifikat autentičnosti i/ili kod kojeg proizvođač u svakom trenutku može povezati uz izdan račun. Boja, nijanse, oznake, šavovi - sve to je pokazateljom autentičnosti, doslovno su neusporedivi s onima koji se izrađuju i prodaju kao original, a to nisu.

- Imam Prada torbicu koja je cijela opšivena cirkonima, dvije godine je nosim u svim prilikama, nisam ni pretjerano pažljiva prema njoj, ali niti jedan, jedini cirkončić nije otpao - uvjeravana nas mlada dama.

image

moda kao ulaganje

Instagram/

No, originale možete pronaći i po "outlet" dućanima, ono što u boutiqueu košta 1100 eura, u nekom outletu koštati će oko 360, a original su i jedno i drugo. Baš zbog toga Karla je postala i osobni kupac, pa po narudžbama onih koji - ili nemaju vremena ili (dovoljno) znanja - odrađuje shopping.

- Ovako imamo dostupne sve svjetske brendove i kod nas - kaže nam, jer preko weba se narudžbe mogu izvršiti iz bilo kojeg dijela Lijepe naše.

image

moda kao ulaganje

Instagram/
image

moda kao ulaganje

Instagram/

A "mala" ima oko! Procijeni vas na brzinu i odmah odredi koji bi vam stil najbolje stajao. Odlazak iz rodnog Splita u Frankfurt gdje je svila obiteljsko gnijezdo bio je težak, ali ne da se.

- Splićani se odlično odijevaju! Imaju ukusa, imaju mota, biraju odlično i jako su dobro upućeni u modu i stilove, kao i stanje na tržištu - kaže nam.

Moramo se složiti, tako je kako je.

image
Paun Paunovic/Cropix
image
Paun Paunovic/Cropix
image
Paun Paunovic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. svibanj 2024 09:07