stdClass Object
(
[id] => 636489
[title] => Meho je potomak iznimno bogate obitelji iz Podstrane: Kao dijete sam bacao dolare u zrak, preoteo sam BMW Draganu Džajiću, ali sam cijeli život radio!
[alias] => meho-je-potomak-iznimno-bogate-obitelji-iz-podstrane-kao-dijete-sam-bacao-dolare-u-zrak-preoteo-sam-bmw-draganu-dzajicu-ali-sam-cijeli-zivot-radio
[catid] => 264
[published] => 1
[introtext] =>
[fulltext] =>
Vespe, skuteri, Riva, sunčane naočale, trendy ekipa – Split je uvijek njegovao šminkersku crtu u kojoj se težilo pokazati u što bojem svjetlu.
A bilo je tu uvijek i onih koji su imali više, dobre automobile, markiranu garderobu, mondeni život. Vidjelo se to i na nedavnom predavanju posvećenom automobilima, u hotelu “Briig” na Bačvicama, na kojem su vlasnici oldtajmera pokazali svoje glavne zgoditke.
Među njima se posebice istaknuo ljubitelj Rolls-Royceva, Splićanin Ivo Božiković, vlasnik dvaju auta te marke. Potomak je iznimno bogate podstranske obitelji, koja već stoljećima živi životom visoke klase.
I za razliku od većine svoga kova koji vole od medija sakriti prednosti svoga statusa, Ivo nam je otvorio vrata svog života.
Ugostio nas je u luksuznoj višekatnici u Grljevcu, s bazenom i terasastim vrtovima, u penthouseu s golemom terasom s koje puca spektakularan pogled na Split i otoke.
Prije toga nam je pokazao svoje glasovite Rollsove, BMW-a oldtajmera što će nakon obnove biti spektakl od vozila i Topolina kojim izaziva pažnju gdje god prođe.
– Ali isto kada idem u grad, izbor padne na Topolina jer gdje god da s njim dođem, izaziva veselje. Mašu nam, pozdravljaju nas, slikavaju. S Rollsom baš nisam siguran da nas tako oduševljeno primaju.
S njim uvijek nadolaze komentari – “a vidi ga, vidi šta se puše, ima se, može se, odakle mu lova”. Naš je svit baš zloban, baš čudan – kaže Ivo, kojeg svi zovu nadimkom Meho.
Prvi podaci o njegovim precima dolaze još iz 14. stoljeća, kaže nam, tvrdeći kako su uvijek bili ugledna i bogata obitelj. Dida i baba, nekoliko muških članova te jedna teta davno su otišli u Ameriku kako bi se obogatili. I u tome su i uspjeli.
“Dolore” su poštom slali doma, Ivo se sjeća da mu ih je mater u traverši, na hrpi, donosila u njihove prostrane kuće. Pa je on znao zgrabiti gomilicu i bacati je po zraku kao pahulje.
Tajkuni su ovi novopečeni
– Dvije me stvari nerviraju: kada mi netko kaže da sam rođen sa zlatnom žlicom u ustima i da sam tajkun. Nisam. Radio sam svakodnevno kao malo dijete na našim poljima, brao cvijeće, breskve, smokve, po cijeli dan. Moji su se bavili poljoprivredom i trgovinom.
Poslije bi se uredio, obukao odijelo šivano po mjeri i odlazio vani sa svojima. Tajkunima držim ove novopečene bogataše, ove skorojeviće koji su takvima postali priko noći.
Ja sam čovjek koji mogu podnit sve osim nerada, linosti, i uvik kažem, ni moji nisu imali milosti, radio sam kao pas. I zato ne mogu tolerirati da neko sidi po kavama i uzdiše da nema love – kaže Ivo.
Svaka priča ima dva lica pa i ona o “trulom bogatstvu”, kako bio rekli cinici. No odrasti u takvom okružju, kaže Meho, ipak je bila divota. Njegova je obitelj još 1950. godine u Sumpetru imala hotel, kasnije beogradsko odmaralište.
Prvi su imali radio i TV, frižidere i mašine
Poslije je nacionaliziran, kao i obiteljske kuće u Splitu i Opatiji. Obitelj je u mnogo čemu bila prva, imali su prvi radio, TV kada u Jugoslaviji nije bilo državne TV kuće, tekuću vodu, frižidere, mašine za robu, vile s plišanim tapetama i mramorom, svoje dizajnere.
I skupa auta. Od oca koji je među prvima vozio auto i gliser, na dar je kao momak dobio BMW 2002 TII, čudo od dizajna. Šest mjeseci nakon što je izložen u Beogradu na autosajmu, došao je u Mehine ruke. Željela ga je i tadašnja nogometna legenda Dragan Đajić, ali se ipak morao zadovoljiti jeftinijom verzijom, dvije klase slabijom.
– To je bilo auto, otvoriš, a ono miris kože. Možeš se ti i obuć kao klošar, ali kada izađeš iz takve limuzine, sve oko tebe vrišti.
Iz njega izlaziš kao gospodin
Tako je i s Rollsom, ta marka ima svoju visoko postavljenu ljestvicu. Iz njega izlaziš kao klasa, gospodin.
Ni jedno auto ne miriše kao Rolls. Rolls je kralj, taj njegov ručni rad, kubici u motoru, predenje dok se kreće. Zato ih imam dva, jer im odoljeti ne mogu – govori Meho.
Obožava automobile. A kroz cijeli život, pa i dandanas, u njega su ulazile i prolazile brojne poznate osobe. Pa i veliki Oliver Dragojević.
Oliveru posuđivao Simcu
– Oliver je bio moj veliki prijatelj. Ja sam ga zva Ćoro. I na početku karijere moj dobri Ćoro nije imao toliko novaca za auto. A trebao mu je za ići na gaže. I onda sam vam ja tu uskakao sa svojom Simcom 1000. S njom je odlazio na nastupe dok se nije malo obogatio i kupio svoj – kazuje Meho.
Vrijeme je prolazilo, no prijateljstvo Olivera i Mehe nikada nije prestalo. Družili su se i dalje, često na terasi njegove vile pokraj mora u Podstrani. Do ove zadnje živio je u njih osam.
– Bila su to puno lipa druženja. Skupila bi se ekipa, uvik je bilo veselo. Kod mene, u mojoj staroj vili odma prvi red do mora, snima je i spot za pismu “Za mrvu jubavi”. Tu je spot snimala i Zorica Kondža.
Na toj teraci se održa i izbor za Miss. Pobjednica je bila Žana Šarić, u žiriju su sidile Zdravka Krstulović i novinarka Branka Slavica, a svirala je Daleka obala.
Robu im je sašila moja žena, ona je imala prvi butik u Splitu. Kako su počele uzbune i pomračenja, cila je ekipa bila moj gost tjedan dana – govori Meho.
Obožava ljude, feštu, ples
Družio se s nogometašima, blizak mu je prijatelj bio i Zvone Boban, kojem je uvijek, kada bi dolazio u Split, davao svoj Porsche da ga po gradu vozi.
Meho obožava ljude, društvo, kaže kako u žaru slavlja zna skočiti na stol, plesati, pjevati. Ali kada se radi, tada je hladan kao špricer, tada nema milosti.
– Kada je stiglo ratno vrijeme, i žena i ja i moj brat išli smo u rat. I zamislite vi to, i ona i ja smo u ratu bili ranjeni. Ta su mi sjećanja iz raznih vihora ostala još uvijek živa. I tu je bilo i zgoda i nezgoda. Kako ja nosim ovaj nadimak Meho, tako sam u ratu od naših skoro zbog njega glavu izgubio.
Osjetio što je iskorištavanje
No u svom tom životnom plesu tri su stvari uvijek ostale stacionarne: predanost obitelji, unucima, ozbiljnost u poslu i ljubav prema autima.
U jednom sam trenutku imao u garaži deset oldtajmera, evo i sad me dolje čeka jedan BMW koji će dobiti najmoderniju unutrašnju opremu – veli.
Lako je biti bogataš. S druge strane medalje i nije tako lako, kaže Meho. Veli kako je navikao častiti u društvu, i da je imao prigodu osjetiti kako neki to vole jako iskorištavati. Ali zna i zakočiti kada treba. I pokazati temperament kada stvar prijeđe preko granice.
Jer ako si bogat, to ne znači da stvari ne vidiš jasnim okom. Posebice ako cijeniš novac, na način kako ga cijeni i onaj koji ga nema za razbacivanje.
– Možda to sada nekome može zvučati patetično, ili licemjerno, ali svom snagom poštujem ljude koji rade, koji se trude, pa da i nemaju novaca koji bi im omogućio raskošan život. Ali život je takav, ne možeš birati roditelje, možda sam ja imao sreću – kaže Ivo Božiković.
Rođak je bio vozač Al Caponea
– E nisam vam rekao, jedan od mojih daljnjih rođaka, također američki gastarbajter, Petar Božiković, bio je vozač Al Caponea. Ima jedna knjiga u kojoj se to i spominje. Otac mi ga je znao, isto je obožavao dobra vozila.
Petar je kasnije radio u Belgiji, imao je veliku kompaniju koja se bavila opskrbom brodova. Njegov je odabir bio zeleni Cadilac, kabrio. Dobro auto, iznimno dobar ukus – kaže Ivo Božiković.
Rabljeni dva milijuna, a novi čak četiri!
Koliko košta jedan Rolls-Royce? Milijune kune. Primjerice, prema podacima s oglasnika Njuškalo, rabljeni Rolly-Royce model Ghost (MkII 6.6 V12), 420 kW, iz 2018. godine, koji je prešao 9500 kilometara, zapada oko dva milijuna kuna. A što sve ima?
- Creme light bež koža u kombinaciji s navy blue perifernim elementima unutrašnjosti i obrubom kožnih površina.
- Ukrasni elementi unutrašnjosti Open Pore Tudor hrast
- Ručno izrađena/obojena linija na bočnoj strani vozila *Single Coachline* - Creme Light
- Panoramski stakleni krov el. podesiv
- Sjedala od prirodne kože
- Aluminijski kotači (21)
- Tepisi od janjeće vune
- Rasklopivi putni stolići straga, obloženi drvetom
- Funkcija masaže na svim sjedećim mjestima + provjetravanje istih
- Sustav kamera 360° Rear View, Top View Side View
- Head up sustav
- Aktivni tempomat s radarom - ACC
- Night Vision termokamera - asistencija za uvjete slabe vidljivosti
- Hladnjak u stražnjem naslonu
- Memorija sjedala
- Wi-Fi Hotspot priprema
- Ambijentalna rasvjeta
- Grijano vjetrobransko staklo
- Automatsko zatamnjivanje svih osvrtnih zrcala
- Grijanje svih sjedala
- Sound system
- RR GHOST EWB primjerak s posebnom specifikacijom za najzahtjevnije vlasnike, kristali u bezbojnom laku karoserije, kombinacije materijala, tekstura i boja, itd...
U oglasu se navodi da je cijena novog primjerka s gore navedenim specifikacijama 515.443,75 eura sa svim troškovima uvoza do registracije, tj. oko 3,8 milijuna kuna.
Vespe, skuteri, Riva, sunčane naočale, trendy ekipa – Split je uvijek njegovao šminkersku crtu u kojoj se težilo pokazati u što bojem svjetlu.
A bilo je tu uvijek i onih koji su imali više, dobre automobile, markiranu garderobu, mondeni život. Vidjelo se to i na nedavnom predavanju posvećenom automobilima, u hotelu “Briig” na Bačvicama, na kojem su vlasnici oldtajmera pokazali svoje glavne zgoditke.
Među njima se posebice istaknuo ljubitelj Rolls-Royceva, Splićanin Ivo Božiković, vlasnik dvaju auta te marke. Potomak je iznimno bogate podstranske obitelji, koja već stoljećima živi životom visoke klase.
I za razliku od većine svoga kova koji vole od medija sakriti prednosti svoga statusa, Ivo nam je otvorio vrata svog života.
Ugostio nas je u luksuznoj višekatnici u Grljevcu, s bazenom i terasastim vrtovima, u penthouseu s golemom terasom s koje puca spektakularan pogled na Split i otoke.
Prije toga nam je pokazao svoje glasovite Rollsove, BMW-a oldtajmera što će nakon obnove biti spektakl od vozila i Topolina kojim izaziva pažnju gdje god prođe.
– Ali isto kada idem u grad, izbor padne na Topolina jer gdje god da s njim dođem, izaziva veselje. Mašu nam, pozdravljaju nas, slikavaju. S Rollsom baš nisam siguran da nas tako oduševljeno primaju.
S njim uvijek nadolaze komentari – “a vidi ga, vidi šta se puše, ima se, može se, odakle mu lova”. Naš je svit baš zloban, baš čudan – kaže Ivo, kojeg svi zovu nadimkom Meho.
Prvi podaci o njegovim precima dolaze još iz 14. stoljeća, kaže nam, tvrdeći kako su uvijek bili ugledna i bogata obitelj. Dida i baba, nekoliko muških članova te jedna teta davno su otišli u Ameriku kako bi se obogatili. I u tome su i uspjeli.
“Dolore” su poštom slali doma, Ivo se sjeća da mu ih je mater u traverši, na hrpi, donosila u njihove prostrane kuće. Pa je on znao zgrabiti gomilicu i bacati je po zraku kao pahulje.
Tajkuni su ovi novopečeni
– Dvije me stvari nerviraju: kada mi netko kaže da sam rođen sa zlatnom žlicom u ustima i da sam tajkun. Nisam. Radio sam svakodnevno kao malo dijete na našim poljima, brao cvijeće, breskve, smokve, po cijeli dan. Moji su se bavili poljoprivredom i trgovinom.
Poslije bi se uredio, obukao odijelo šivano po mjeri i odlazio vani sa svojima. Tajkunima držim ove novopečene bogataše, ove skorojeviće koji su takvima postali priko noći.
Ja sam čovjek koji mogu podnit sve osim nerada, linosti, i uvik kažem, ni moji nisu imali milosti, radio sam kao pas. I zato ne mogu tolerirati da neko sidi po kavama i uzdiše da nema love – kaže Ivo.
Svaka priča ima dva lica pa i ona o “trulom bogatstvu”, kako bio rekli cinici. No odrasti u takvom okružju, kaže Meho, ipak je bila divota. Njegova je obitelj još 1950. godine u Sumpetru imala hotel, kasnije beogradsko odmaralište.
Prvi su imali radio i TV, frižidere i mašine
Poslije je nacionaliziran, kao i obiteljske kuće u Splitu i Opatiji. Obitelj je u mnogo čemu bila prva, imali su prvi radio, TV kada u Jugoslaviji nije bilo državne TV kuće, tekuću vodu, frižidere, mašine za robu, vile s plišanim tapetama i mramorom, svoje dizajnere.
I skupa auta. Od oca koji je među prvima vozio auto i gliser, na dar je kao momak dobio BMW 2002 TII, čudo od dizajna. Šest mjeseci nakon što je izložen u Beogradu na autosajmu, došao je u Mehine ruke. Željela ga je i tadašnja nogometna legenda Dragan Đajić, ali se ipak morao zadovoljiti jeftinijom verzijom, dvije klase slabijom.
– To je bilo auto, otvoriš, a ono miris kože. Možeš se ti i obuć kao klošar, ali kada izađeš iz takve limuzine, sve oko tebe vrišti.
Iz njega izlaziš kao gospodin
Tako je i s Rollsom, ta marka ima svoju visoko postavljenu ljestvicu. Iz njega izlaziš kao klasa, gospodin.
Ni jedno auto ne miriše kao Rolls. Rolls je kralj, taj njegov ručni rad, kubici u motoru, predenje dok se kreće. Zato ih imam dva, jer im odoljeti ne mogu – govori Meho.
Obožava automobile. A kroz cijeli život, pa i dandanas, u njega su ulazile i prolazile brojne poznate osobe. Pa i veliki Oliver Dragojević.
Oliveru posuđivao Simcu
– Oliver je bio moj veliki prijatelj. Ja sam ga zva Ćoro. I na početku karijere moj dobri Ćoro nije imao toliko novaca za auto. A trebao mu je za ići na gaže. I onda sam vam ja tu uskakao sa svojom Simcom 1000. S njom je odlazio na nastupe dok se nije malo obogatio i kupio svoj – kazuje Meho.
Vrijeme je prolazilo, no prijateljstvo Olivera i Mehe nikada nije prestalo. Družili su se i dalje, često na terasi njegove vile pokraj mora u Podstrani. Do ove zadnje živio je u njih osam.
– Bila su to puno lipa druženja. Skupila bi se ekipa, uvik je bilo veselo. Kod mene, u mojoj staroj vili odma prvi red do mora, snima je i spot za pismu “Za mrvu jubavi”. Tu je spot snimala i Zorica Kondža.
Na toj teraci se održa i izbor za Miss. Pobjednica je bila Žana Šarić, u žiriju su sidile Zdravka Krstulović i novinarka Branka Slavica, a svirala je Daleka obala.
Robu im je sašila moja žena, ona je imala prvi butik u Splitu. Kako su počele uzbune i pomračenja, cila je ekipa bila moj gost tjedan dana – govori Meho.
Obožava ljude, feštu, ples
Družio se s nogometašima, blizak mu je prijatelj bio i Zvone Boban, kojem je uvijek, kada bi dolazio u Split, davao svoj Porsche da ga po gradu vozi.
Meho obožava ljude, društvo, kaže kako u žaru slavlja zna skočiti na stol, plesati, pjevati. Ali kada se radi, tada je hladan kao špricer, tada nema milosti.
– Kada je stiglo ratno vrijeme, i žena i ja i moj brat išli smo u rat. I zamislite vi to, i ona i ja smo u ratu bili ranjeni. Ta su mi sjećanja iz raznih vihora ostala još uvijek živa. I tu je bilo i zgoda i nezgoda. Kako ja nosim ovaj nadimak Meho, tako sam u ratu od naših skoro zbog njega glavu izgubio.
Osjetio što je iskorištavanje
No u svom tom životnom plesu tri su stvari uvijek ostale stacionarne: predanost obitelji, unucima, ozbiljnost u poslu i ljubav prema autima.
U jednom sam trenutku imao u garaži deset oldtajmera, evo i sad me dolje čeka jedan BMW koji će dobiti najmoderniju unutrašnju opremu – veli.
Lako je biti bogataš. S druge strane medalje i nije tako lako, kaže Meho. Veli kako je navikao častiti u društvu, i da je imao prigodu osjetiti kako neki to vole jako iskorištavati. Ali zna i zakočiti kada treba. I pokazati temperament kada stvar prijeđe preko granice.
Jer ako si bogat, to ne znači da stvari ne vidiš jasnim okom. Posebice ako cijeniš novac, na način kako ga cijeni i onaj koji ga nema za razbacivanje.
– Možda to sada nekome može zvučati patetično, ili licemjerno, ali svom snagom poštujem ljude koji rade, koji se trude, pa da i nemaju novaca koji bi im omogućio raskošan život. Ali život je takav, ne možeš birati roditelje, možda sam ja imao sreću – kaže Ivo Božiković.
Rođak je bio vozač Al Caponea
– E nisam vam rekao, jedan od mojih daljnjih rođaka, također američki gastarbajter, Petar Božiković, bio je vozač Al Caponea. Ima jedna knjiga u kojoj se to i spominje. Otac mi ga je znao, isto je obožavao dobra vozila.
Petar je kasnije radio u Belgiji, imao je veliku kompaniju koja se bavila opskrbom brodova. Njegov je odabir bio zeleni Cadilac, kabrio. Dobro auto, iznimno dobar ukus – kaže Ivo Božiković.
Rabljeni dva milijuna, a novi čak četiri!
Koliko košta jedan Rolls-Royce? Milijune kune. Primjerice, prema podacima s oglasnika Njuškalo, rabljeni Rolly-Royce model Ghost (MkII 6.6 V12), 420 kW, iz 2018. godine, koji je prešao 9500 kilometara, zapada oko dva milijuna kuna. A što sve ima?
- Creme light bež koža u kombinaciji s navy blue perifernim elementima unutrašnjosti i obrubom kožnih površina.
- Ukrasni elementi unutrašnjosti Open Pore Tudor hrast
- Ručno izrađena/obojena linija na bočnoj strani vozila *Single Coachline* - Creme Light
- Panoramski stakleni krov el. podesiv
- Sjedala od prirodne kože
- Aluminijski kotači (21)
- Tepisi od janjeće vune
- Rasklopivi putni stolići straga, obloženi drvetom
- Funkcija masaže na svim sjedećim mjestima + provjetravanje istih
- Sustav kamera 360° Rear View, Top View Side View
- Head up sustav
- Aktivni tempomat s radarom - ACC
- Night Vision termokamera - asistencija za uvjete slabe vidljivosti
- Hladnjak u stražnjem naslonu
- Memorija sjedala
- Wi-Fi Hotspot priprema
- Ambijentalna rasvjeta
- Grijano vjetrobransko staklo
- Automatsko zatamnjivanje svih osvrtnih zrcala
- Grijanje svih sjedala
- Sound system
- RR GHOST EWB primjerak s posebnom specifikacijom za najzahtjevnije vlasnike, kristali u bezbojnom laku karoserije, kombinacije materijala, tekstura i boja, itd...
U oglasu se navodi da je cijena novog primjerka s gore navedenim specifikacijama 515.443,75 eura sa svim troškovima uvoza do registracije, tj. oko 3,8 milijuna kuna.
Vespe, skuteri, Riva, sunčane naočale, trendy ekipa – Split je uvijek njegovao šminkersku crtu u kojoj se težilo pokazati u što bojem svjetlu.
A bilo je tu uvijek i onih koji su imali više, dobre automobile, markiranu garderobu, mondeni život. Vidjelo se to i na nedavnom predavanju posvećenom automobilima, u hotelu “Briig” na Bačvicama, na kojem su vlasnici oldtajmera pokazali svoje glavne zgoditke.
Među njima se posebice istaknuo ljubitelj Rolls-Royceva, Splićanin Ivo Božiković, vlasnik dvaju auta te marke. Potomak je iznimno bogate podstranske obitelji, koja već stoljećima živi životom visoke klase.
I za razliku od većine svoga kova koji vole od medija sakriti prednosti svoga statusa, Ivo nam je otvorio vrata svog života.
Ugostio nas je u luksuznoj višekatnici u Grljevc...