U današnjem užurbanom svijetu, gdje je brza hrana često najpristupačniji izbor, svijest o pravilnoj prehrani postaje ključna za dugoročno zdravlje. METRO Hrvatska, u suradnji s Hrvatskim savezom nutricionista, želi podizati svijest o zdravijim prehrambenim izborima i navikama. Njihova suradnja usmjerena je na pružanje edukativnih sadržaja i nutritivno uravnoteženih alternativa koje potiču kupce na promišljanje o kvalitetnijoj prehrani. Kroz različite aktivnosti, METRO i Hrvatski savez nutricionista žele pomoći građanima da odaberu zdravije sastojke, razumiju važnost sezonskih namirnica i nauče kako pravilno hraniti svoje tijelo.
Jesen je idealno vrijeme za uživanje u sezonskim namirnicama koje podržavaju naš imunološki sustav. Kraći dani i hladnije temperature često dovode do smanjenja prirodne obrane organizma, što nas čini podložnijima prehladama i gripi. Međutim, priroda u jesen nudi brojne namirnice koje mogu pomoći u jačanju imuniteta, kao što su gljive, kesten, buća, jabuke, kruške, nar i šljive jer one obiluju bioaktivnim tvarima i fitokemikalijama kao što su beta-glukan, kvercetin, epikatehin, beta-karoteni, lutein i ksantini. Među njima, jedna namirnica zaslužuje posebnu pozornost, a to su gljive.
Gljive su jedinstvene zbog svoje biološke specifičnosti – ne pripadaju ni biljkama ni životinjama. Njihova građa, bogata vodom i vlaknima, ali i mineralima poput kalija, selena, magnezija i cinka, čini ih iznimno korisnim za zdravlje. Gljive se ističu kao jedan od rijetkih prirodnih izvora vitamina D, što je ključno u jesenskim mjesecima kada smo manje izloženi suncu. Ovaj vitamin igra važnu ulogu u održavanju zdravog imunološkog sustava, a njegov nedostatak može uzrokovati razne zdravstvene probleme.
Osim vitamina D, gljive su bogate beta-glukanom, spojem koji jača imunološki sustav i pomaže organizmu u borbi protiv virusa i bakterija. Zbog toga ih nazivamo prirodnim “imunoboosterom”, dostupnim upravo u sezoni kada je naš imunološki sustav najranjiviji. Gljive također imaju antivirusna, antibakterijska i antioksidativna svojstva te se smatraju namirnicom koja može pomoći u prevenciji raznih bolesti, uključujući i rak.
Upravo iz tog razloga, METRO i Hrvatski savez nutricionista aktivno rade na promoviranju ovih sezonskih namirnica, kao i zdravih prehrambenih navika. Njihova suradnja ima nekoliko ključnih ciljeva. METRO se želi pozicionirati kao odgovorni lider u prehrambenoj industriji, nudeći visokokvalitetne proizvode te pružajući nutritivno uravnotežene alternative za sastojke koje kupci često koriste. To uključuje zdravije verzije popularnih namirnica, poput zamjena za palmino ulje ili drugih opcija s poboljšanim nutritivnim vrijednostima. U skladu s misijom METRO-a, suradnja će uključivati pružanje podrške chefovima u izboru zdravih namirnica, kao i inspiraciju za kreiranje raznovrsnih, hranjivih i zdravih jela koje zadovoljavaju moderne prehrambene trendove.
Jedan od važnih aspekata suradnje je i podizanje svijesti o zdravoj prehrani među djecom. METRO i Hrvatski savez nutricionista organizirat će edukaciju u školama, gdje će se djeca i školsko osoblje educirati o važnosti pravilne prehrane. To će pomoći mladima da razumiju kako prehrana utječe na njihovo zdravlje i razvoj, uz podršku medija, blogera i profesionalnih kuhara.
Raznim planiranim zajedničkim aktivnostima, METRO i Hrvatski savez nutricionista žele doprijeti do široke publike. Na društvenim mrežama METRO će redovito dijeliti korisne savjete o zdravoj prehrani, a u pripremi su i posebni vodiči za zdraviji način prehrane u sklopu mjesečnog Foodie kataloga kako bi se pružila podrška kupcima u planiranju nutritivno uravnoteženih jelovnika sa smjernicama za odabir zdravijih opcija prilikom kupovine u METRO-u. Također, METRO će organizirati prezentacije u kuhinjama unutar veleprodajnih centara, gdje kupci mogu naučiti kako pripremati zdrave obroke koristeći dostupne namirnice.
Osim toga, predstavnici Hrvatskog saveza nutricionista sudjelovat će u METRO Open stage podcastima, gdje će dijeliti svoje znanje o zdravoj prehrani i važnosti uravnoteženih obroka. Na EXTRA događanjima, u Nutri cornerima svi posjetitelji će moći dobiti praktične savjete o prehrani. Sve ove aktivnosti osmišljene su s ciljem da educiraju javnost o zdravijim prehrambenim odabirima te poboljšaju razumijevanje važnosti nutritivno bogate prehrane.
METRO je svjetski lider je u veleprodaji prehrambenih proizvoda, a tijekom više od 23 godina poslovanja u Hrvatskoj postali su lider na HoReCa tržištu gdje trenutno opslužuju 25 % tog tržišta. Punopravni su partner svojim kupcima i podržavaju ih u svim fazama njihovog poslovanja, uključujući i ponudu održivih proizvoda i rješenja, a suradnja s Hrvatskim savezom nutricionista dodatno osnažuje njihove napore u tom području. Kombinirajući edukaciju, podršku lokalnoj zajednici i pružanje nutritivno bogatih proizvoda, METRO se želi pozicionirati kao važan faktor u razvoju zdravijih prehrambenih navika i održivog poslovanja.
Kombinacija sezonskih namirnica poput gljiva i edukativnih programa koje METRO i Hrvatski savez nutricionista provode, osigurava sveobuhvatan pristup promicanju zdravog života. Ove inicijative pomažu kupcima da osvijeste važnost uravnotežene prehrane i pravilnih izbora, ne samo za sebe, nego i za svoju obitelj.
Uz podršku znanstvenih istraživanja, educiranje najmlađih te pružanje praktičnih savjeta kroz različite kanale, METRO i Hrvatski savez nutricionista nastoje učiniti zdravu prehranu lako dostupnom i razumljivom za svakoga. Sezonske namirnice poput gljiva savršen su primjer kako priroda i znanje mogu zajedno unaprijediti zdravlje i kvalitetu života.