StoryEditor
Putovanjakorisne upute

Planirate putovanje jeftinom aviokompanijom? Donosimo nekoliko savjeta kako da ne nasjednete na skrivene troškove

Piše Saša Ljubičić
5. veljače 2020. - 07:38
Shutterstock

‘Sve ću da dam samo da prodam’ - geslo je niskotarifnih zrakoplovnih kompanija. Aviokarte za sedam, deset, dvadeset eura... idu “ko blesave”, pa naš svijet sve češće polijeće iz Zadra za Bruxelles, Dublin, Rim..., a iz Splita za Stuttgart ili Atenu, svejedno. Istrani preferiraju jeftine letove za London iz Pule ili za Maltu iz Trsta. Kako nabaviti karte za “male pare”?

Postoje, poznato je, brojni posrednici pri online prodaji aviokarata, poput poznatog Skyscannera, koji pružaju uvid u najpovoljnije letove, a karte možete i izravno kupovati preko aplikacija niskotarifnih zračnih prijevoznika na kojima se stalno reklamiraju najpovoljnija putovanja, najčešće kompletni aranžmani: let, smještaj i usluge rent-a-cara.
Ako kupujete karte preko Skyscannera, ustanite što ranije, jer zorom, već negdje oko pet, prilika za kupnju jeftinih karata je najviše, dok je buking između sedam i deset sati navečer u pravilu najskuplji jer tada najviše ljudi traži cijenom pogodne letove. Velimo, u pravilu je tako jer se nikad ne zna kad možete “ubosti” pravi zgoditak.
Važno je plaćate li let kreditnom ili debitnom karticom i zbog toga se na koncu cijena karte razlikuje. Zato dobro proučite koje bankovne kartice preferira prodavatelj karata i koje vam popuste pri tome daje. Također, prednost je plaćanja u kunama u odnosu na druge valute jer aviokarte i zbog te činjenice znaju biti jeftinije.

Torba više se plaća

Uzmimo da vam je važno samo putovati, ali ne i gdje, zato, kad “ukebate” jeftini let, odmah ga rezervirajte, već pri sljedećem logiranju može biti znatno skuplji.

Dovoljno je u tražilicu ukucati “everywhere” i Scyscanner ili neki sličan web site zasut će vas dobrim ponudama. Jeftine karte najlakše je nabaviti u siječnju i veljači te u špici ljeta, sredinom kolovoza, a najbolji dani za kupnju su utorak i nedjelja. Koliko ranije je najbolje kupiti karte, teško je reći, no većina se rukovodi logikom da ih je najpovoljnije platiti od tri do pet mjeseci prije putovanja, dok neki preferiraju i “last minute” kupnju, a ona u tom slučaju najčešće “prolazi” kad vam je potrebna samo jedna karta.
Što ako se u međuvremenu nešto ispriječi i u rezerviranom terminu ne možete na put, a aviokartu ste već platili? Hm, propašće vam deset ili dvadeset eura, a zbog toga još nitko nije bankrotirao.
Bitno je letjeti jeftino i na odredište stići brzo kako bi se što bolje iskoristilo slobodne dane. To je jedina logika kojom se rukovode putnici, ne razmišljajući pretjerano o zamkama koje se kriju iza karata za “siću”, a svaka se nesmotrenost plaća.
- Prije leta se bitno što bolje informirati o uvjetima zrakoplovnog prijevoznika jer ćete u protivnom više platiti prtljagu nego kartu - upozorava novinar Vinko Paić, koji često putuje pa gleda proći što jeftinije i vidjeti što više, ali pri tome vodi računa o svakom detalju da bi to zaista tako i bilo.
Što se prtljage tiče, na niskotarifnim letovima u aranžmanu Ryainaira, Vuelinga, Laude motiona, Easy Jeta, German Wingsa... obično imate pravo ponijeti samo ručnu prtljagu.

Tko leti Wiiz Airom, mora odmah online platiti kartu jer će mu avioprijevoznik iz džepa izvući dodatnih 58 eura po torbi. Zapravo, čim kupite kartu, riješite i pitanje prtljage, jer što tu odluku dulje odgađate, cijena prtljage će rasti.
- Treba imati na umu da se druga torba uvijek plaća - upozorava globtroter Paić.

Kršenje pravila

Nemali broj putnika odluči kupiti “priority ticket” pa za dodatnih dvadeset eura imaju pravo unijeti još jednu torbu ili kufer u avion. To zna izazvati probleme jer se svi pretinci za prtljagu iznad sjedala popune, a torbu se ne smije držati u naručju, dok ju je, zbog malog razmaka između sjedala, nemoguće položiti kraj nogu.
Ako vam je tijesno jer ste korpulentnije građe, neke niskotarifne aviokompanije nude komfor za dodatnih 17 eura, pa ako ste imali sreće kupiti kartu za deset eura, ispada da je tih tridesetak centimetara dokupljenog prostora ispalo znatno skuplje od same aviokarte.

Treba paziti i na propisane dimenzije kufera, širinu i dužinu (uključujući i kotačiće op.a), i toga se strogo pridržavati jer ga u protivnom nećete moći unijeti u zrakoplov.
Kolega Vinko Paić veli da je potrebno obratiti pažnju i na online “čekiranje” jer ako to putem interneta ne napravite na vrijeme, platit ćete 55 eura za tu uslugu na šalteru u zrakoplovnoj luci. Uradite to odmah po otvaranju sustava rezervacija jer ih web administratori znaju zatvoriti ranije nego što se to proklamira u uvjetima prodaje, a potpisani se novinar uvjerio da od žalbe zbog grubog kršenja pravila u tom slučaju nema koristi.
- Na takvim se letovima sve plaća, a avionsko osoblje vam neprestano nešto nudi: satove, parfeme, sunčane naočale... Izvlači se i lutrija, tako da nikad nije dosadno - kaže Paić.
U Americi čak i deke kojima se možete pokriti za vrijeme leta, a nerijetko zna biti hladno, naplaćuju tri dolara.

Što se strastvenih pušača tiče, Ryanair dopušta “zapaliti” elektroničku cigaretu, ali je uvjet da je kupite od njih. Tako je to, u današnjem svijetu ponuda i konkurencija sve su veće, ali su i trgovci lukaviji i domišljatiji nego ikada. 

#RYANAIR

Izdvojeno

07. srpanj 2020 11:38