"Plan je da vožnja od Zagreba do Splita za četiri do pet godina traje pet i pol sati", rekao je nedavno Darko Barišić, član Uprave HŽ Infrastrukture, kao da je riječ o nekom velikom postignuću, usporedimo li standard i brzinu HŽ-a s iskustvom putovanja vlakovima u srednjoj i zapadnoj Europi.
Da je stanje hrvatske "prozirne" željezničke mreže otprilike na razini one iz vremena radnje Lovrakove knjige "Vlak u snijegu" nije tajna. Na trenutke ono ulazi i u sferu satire "Letećeg cirkusa Montyja Pythona", ali to ovdje nikom nije smiješno.
No, ima nešto utješno: karta koju objavljuje pouzdana FB stranica "Amazing Maps" dokazuje da je hrvatska putnička željeznička mreža jednako "nikakva" kao i ona u prostranstvima SAD-a, svjetske sile koja je jednako loše povezana željeznicom kao i naša "kiflica" na jugoistoku Europe. Uostalom, pogledajte:
Kako pokazuju ove mape putničkih željezničkih mreža u Europi i SAD-u, naš dio one europske jednako je "porozan" kao i američki. Što južnije i istočnije to su pruge u Europi rjeđe, a pogledajte i taj američki "propuh" u odnosu na gusto "tkanje" pruga u "ozbiljnijem" dijelu europskog kontinenta.
U jednom od komentara ipak se primjećuje da postoje i razvijeniji dijelovi i u SAD-u: "Sjedinjene Države imaju užasan sustav javnog prijevoza. Doslovno nula u odnosu na Europu. Europski sustavi vlakova su stvarno dobri. New York i Chicago su to ipak shvatili."
"Neki drugi se dive putovanjima vlakom u Europi. Vozio sam se brzim vlakom od Heidelberga do Pariza. Bilo je odlično!"
"Koristio sam vlakove po cijeloj Švicarskoj i bilo je divno."
Ima ih i koji podsjećaju da je teretni željeznički sustav u Americi ipak znatno bolji od putničkog, oko čega se razvila živa rasprava ispod jednog komentara.