StoryEditorOCM
Auto motokultni model

Najava nove ‘četvorke’, nasljednika legendarnog 4L: Renault 4EVER Trophy koncept ‘made ih France’

31. svibnja 2023. - 12:00

Iako je proizvodnja modela 4L zaustavljena prije više od 30 godina, njegovo ime i dalje privlači pažnju. U to smo se uvjerili i prošle godine kad je na Pariškom salonu automobila predstavljen konceptni automobil Renault 4EVER Trophy.

Nadahnut originalom, Renaultom 4, ovaj konceptni automobil utire put budućem potpuno električnom kompaktnom B-SUV-u i sigurno će uzburkati maštu, njegov retro šarm, koji je naišao na sjajan odjek među publikom, naglašen je bojom izvedenom iz one u kojoj je 1962. predstavljen i originalni 4L: plavom Ile-de-France. Njegov profinjen dizajn nadahnut tehnologijom dodatno je istaknut fluorescentno žutim elementima na krovnim nosačima, logotipu na prednjoj maski, amortizerima i oznakama na naplatcima.

Renault 4EVER Trophy sa svojim dune-buggy štihom vas na prvi pogled poziva da istražite nove horizonte izvan utabanih staza. Srebrna boja i magenta naglasci na odbojnicima, kotačima i trakama rezervne gume na krovu od karbonskih vlakana daju mu nešto dodatno. Kratki prepusti osiguravaju velike kutove odlaska. S rezervnom gumom postavljenom izvana i lopatom i podložnim pločama za pijesak iznad stražnjeg stakla, vozilo je idealno opremljeno za sve situacije izvan ceste.

Donji dio vozila dizajniran je za korištenje na otvorenom. Masivni štitnici strše 20 cm iznad lukova kotača, uzdignuta karoserija omogućuje izlete i po teškom terenu, a također naglašava širinu zaštite kotača 255/55R19. Svaki je kotač opremljen vidljivim sustavom za pumpanje guma kompresorom kojim se može upravljati iz unutrašnjosti vozila kako bi se tlak u gumama prilagodio terenu. Još jedna značajka je veliki otvor za izlaz zraka na poklopcu motora, što dodatno poboljšava učinkovitost hladnjaka.

image
Renault

Iako je riječ o terenskom vozilu, studija 4EVER Trophy može se voziti po bilo kojoj asfaltiranoj cesti bez ograničenja. Tako nudi uvid u karakter budućeg električnog 4L: novo izdanje kultnog klasika bit će svestrano i univerzalno primjenjivo kao i povijesni model iz 1962. S dužinom od 4,06 metara, 4EVER Trophy otprilike odgovara formatu sestrinskog modela Clio (4,05 metara). Sa svojih 1,9 metara uzdiže se ukupno 46 centimetara više. Njegova širina je 2,1 metar, a međuosovinski razmak 2,57 metara. Pogoni ga potpuno električni sinkroni elektromotor snage 100 kW (136 KS), a baterija mu je litij-ionska kapaciteta 42 kWh.

Kao i njegov legendarni prethodnik, buduće serijsko vozilo također će biti “made in France”. Kao i kod svih vozila temeljenih na novoj platformi CMF BEV, proizvodnja će se odvijati u centru za proizvodnju električnih vozila ElectriCity u sjevernoj Francuskoj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 11:58