Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
GlazbaOtac i sin

S ocem radim opušteno kao da smo sjeli na piće; O suradnji s ocem Natan Zlodre veli da je posve prirodna. Malo sviramo, malo razgovaramo o glazbi...

Piše Jasmina Parić
17. siječnja 2020. - 13:00
Hariju Zlodri i njegovom sinu Natanu ovo će biti njihov prvi zajednički koncert u HNK Split Jakov Prkić/HANZA MEDIAJakov Prkic/Cropix

Ovoga petka u 20 bit će u HNK Split održan simfonijski kocert s djelima Bacha, Vivaldija, Mahlera i Bizeta kojim će ravnati mo. Hari Zlodre. Kuriozitet je da će se na pozornici, u izvedbi Vivaldijeva Koncerta za gitaru, gudače i continuo u D-Duru kao solist na gitari naći dirigentov sin Natan Zlodre.

Mladi glazbenik, koji je u Poljskoj stekao naslov prvostupnika gitare, sada planira nastaviti daljnje obrazovanje, a kao i njegov mlađi brat Ivor, student saksofona, već je nastupao s ocem.

Međutim, ovo će biti njihov prvi zajednički koncert u HNK.
Maestro Hari Zlodre ističe da nikada nije poticao sinove na to da postanu glazbenici, kao ni njihova majka koja je pijanistica.

- Mogli su isto tako postati programeri ili nešto drugo, ali, sami su izabrali glazbu. Naravno, učio sam ih note i razgovarali smo o glazbi, ali to je sve; a sada mi je drago zbog njihove odluke. Mislim da ovom ludom svijetu u kome živimo glazba može donijeti samo dobro i da će oni zbog puta koji su izabrali biti i kvalitetniji ljudi, kaže dirigent.

O kompozicijama koje će publika čuti u petak, Hari Zlodre veli da pripadaju različitim stilovima i vremenskim razdobljima, ali ipak ih veže jedna zajednička nit. To je veća “čujnost” gudačkih instrumenata.

- Bach i Vivaldi, genijalni stvaratelji iz doba baroka, bit će predstavljeni Trećim brandenburškim koncertom u G-duru i Koncertom za gitaru, gudače i continuo u D-duru. U tim djelima oni su načinili iskorak od uobičajene prakse svoga vremena i eksponirali su gudače.

Mahlerov Adagietto za ljubav

Potom, izvest ćemo Mahlerov Adagietto iz 5. Simfonije u cis-molu. Ovo djelo odlikuje ljubavna pjesma upućena skladateljevoj supruzi Almi. To je potpuno otvaranje i predavanje srca ženi koju je skladatelj volio, ali je nije shvaćao ni razumio njezine potrebe; zato im ni brak nije valjao. Nije mogao shvatiti zašto ona ne živi samo za njegovu umjetnost.

Najviše što joj je mogao pružiti bila je poneka kompozicija, njoj posvećena, ali Almi, premda je i sama bila glazbenica, to nije bilo dovoljno.

Alma je govorila da njezin muž toliko brine za čovječanstvo da od te brige ne opaža čovjeka kraj sebe. Mahler je u ovom djelu također iskoristio i prezentirao sve mogućnosti gudačkih instrumenata, od violine do kontrabasa, pojašnjava Zlodre.
Napokon, publika će, koliko je poznato, prvi put čuti jedno rano Bizetovo djelo, Prvu simfoniju u C-duru.

Bizet je tu simfoniju napisao u dobi od samo sedamnaest godina.
- To je pravi mali trezor melodike i bogate harmonije po kojoj će Bizet kasnije postati poznat. Bizet je simfoniju napisao dok je bio student u Rimu, i otkrivena je dugo nakon njegove smrti, tek 1935. godine u arhivu rimskog konzervatorija.

Djelo je zanimljivo, pršti mladenačkom energijom i ujedno je veoma kvalitetno - a odjeke toga djela možemo uočiti i u kasnijem njegovom remek-djelu, operi “Carmen” - pojašnjava maestro.

Nije što su moji ali...

Dodat će još da se veoma veseli nastupu sa sinom.

- I s Natanom, kao i s mlađim, Ivorom, nastupao sam već. Osjećam kako uz mene napreduju, ali i ja uz njih, zaključit će otac uz napomenu “Nije što su moji ali stvarno su dobri”.

24-godišnjem Natanu Zlodri bit će ovaj koncert debitantski nastup s Orkestrom HNK Split: Počeo je svirati gitaru 2007. godine. Studirao je na Umjetničkoj akademiji u Splitu u klasi prof. Gorana Listeša, te je počeo surađivati s prof. Lukaszom Kuropaczewskim, kod kojeg je završio Baccalaureate studij na akademiji u Poznanu. Sudjelovao je i nagrađivan je na više državnih i međunarodnih natjecanja.

- Mi gitaristi u pravilu se ne odlučujemo za određeni grad ili sveučilište, nego za mentora s kojim se dobro razumijemo i uz kojega možemo najbolje napredovati. Zato sam živio u Poljskoj, zato sam i morao naučiti poljski jezik. Ali, osim uz svoje mentore i profesore, najviše sam naučio upravo od svoga oca.

On divno priča o glazbi, to je valjda presudilo. Inače, nisam mislio da će to biti moj životni put. Bavio sam se sportom, nogometom, i tu sam vidio svoju budućnost. Ali, kada sam uzeo gitaru u ruke, u namjeri da naučim akorde kako bih mogao malo zasvirati u društvu, više je nisam ostavio - govori mladi glazbenik.

O svojoj solo dionici u Vivaldijevu djelu veli da tehnički nije isuviše zahtjevna. Ali, u njoj su skrivene mnoge delikatnosti i finese koje stalno otkriva.

- Nije čudno da se ovog naizgled jednostavnog zadatka gitaristi obično prihvaćaju u zreloj dobi. Ja sam se odvažio i tražim vlastita rješenja, a podrška mi je otac koji ih uvažava. Jasno mi je da sam zagazio u područje u kojemu sam još “mala beba”, ali, mislim da će izvedba biti dobra i interesantna.

Posebno mi je do ovoga nastupa stalo i zato jer u glazbenoj literaturi nema mnogo djela pisanih za orkestar i gitaru. Gitara je intiman instrument, a pogotovo je to uočljivo u ovom današnjem brzom i bučnom svijetu. Treba koncentracije za slušanje njezine glazbe, ali i za slušanje tišine, veli Natan Zlodre.

O suradnji s ocem na ovom projektu veli da je posve opuštena i prirodna, kao da su sjeli na piće. Malo sviramo, malo razgovaramo o glazbi i tako uvježbavamo nastup, zaključuje gitarist.•

#HARI ZLODRE#NATAN ZLODRE

Izdvojeno