Niotkud se u hrvatska kina ušuljao mali kanadski film "Zakuni se na ljubav" ("The Swearing Jar"). Bez ikakve pompe, tek jedna najava na Facebook stranici pionirske hrvatske distributerske kompanije Discovery koja je nažalost prorijedila distributerski angažman u posljednje vrijeme. Ovo je uz "Dječaka i čaplju" tek drugi Discoveryjev film u kinima 2024., a prije toga su u rujnu 2023. imali "Caravaggiovu sjenu".
Discovery je s "Zakuni se na ljubav" otkrio vrlo solidnu romantičnu dramu, premijerno prikazanu na festvalu u Torontu, ali tajming za distribuciju nije najsretniji. Naime, "The Swearing Jar" je u hrvatska kina stigao istovremeno s slično žanriranim i hitoidnim filmom "It Ends With Us".
Oba filma imaju protagonisticu razapetu između dvojice muškaraca i književni "background" kao ekranizacije romana, ali vjerojatno nisu svi čuli za knjigu Kate Hewlett, prema kojoj je nastao "Zakuni se na ljubav" (ona je i scenaristica filma), za razliku od bestselera Colleen Hoover "Priča završava s nama".
Na koncu, svi su čuli za hollywoodsku zvijezdu Blake Lively, a Adelaide Clemens je tek (australska) glumica u usponu, zapažena pored Andrewa Garfielda u seriji "Under The Banner Of Heaven" iz 2022. godine. Kako bilo, "The Swearing Jar" zaslužuje biti viđen za ljubitelj(ic)e romansi i nije ništa lošiji od "It Ends With Us", naprotiv.
Redateljica Lindsay Mackay ("Wet Bum" iz 2014.) snima film na festivalski "indie" način radije nego hollywoodsku komercijalu u stilu ekranizacija bestselera Nicholasa Sparksa, minus "Bilježnica", naravno. Uvod je nezavisnjački s psovkama ("swear words") koje opravdavaju izvorni naslov "The Swearing Jar", što je ustvari staklenka gdje se ubacuje novac za svaku prostotu.
"Isuse" se računa kao "swear word", čujemo među ostalim dok upoznajemo trudnu pjevačicu/kantautoricu Carey (Clemens) i njezinog supruga Simona (Patrick J. Adams). Iako uvod sugerira romantičnu "indie" komediju Sundance tipa, "Zakuni se na ljubav" je prvenstveno drama intrigantne, pa i misteriozne naracije, stoga vrijedi samo ukratko dati konture priče.
Brak Carey i Simona čini se površinski idealan, neovisno o tome što ga ne odobrava njegova majka Bev (megazvijezda osamdesetih Kathleen Turner; "Tjelesna strast, "Lov na zeleni dijamant", "Dragulj s Nila"), ali čini se da ispod površine tu nešto ne štima. Carey počinje provoditi vrijeme s mladim glazbenikom Owen (Douglas Smith; najpoznatije lice od mlade ekipe; "Bye Bye Man", "Big Little Lies", "Don‘t Worry Darling") s kim nastupa kad ne radi u knjižari, što izaziva emotivne i ine komplikacije.
Tu treba stati i prepustiti gledateljima otkrivanje raspleta do kojeg film znade varirati u ritmu i kvaliteti, no u cjelini je iznadprosječan u svome fahu, kompleksan i potresan. Likovi su većinski opipljivo ljudski i realistični, kao i njihovi odnosi i osjećaji koji dakako uključuju gubitak i srcobolju, svakako angažirajući za gledatelja, što nije prečest slučaj u ostvarenjima ovog đira.
MacKay vodi zbivanja uglavnom sigurnom rukom, ima dobro oko za izgled kadra, zna raditi s glumcima i izvući od njih maksimum. Talentirana Clemens (r. 1989.) iskazuje veliki potencijal, a legendarna Turner je dobila priliku ukrasti koju scenu. Zakunite se na gledanje.