StoryEditorOCM
DubrovnikNOVI PROBLEMI|

Zaustavljaju li se radovi na Lapadskoj obali zbog odluke Upravnog suda u Splitu?

Piše Anton Hauswitschka
7. svibnja 2021. - 13:25

Zaustavljaju li se radovi na Lapadskoj obali, dugo najavljivanom strateškom infrastrukturnom projektu u Dubrovniku koji se financira iz fondova Europske unije? Naime, kako neslužbeno saznajemo Upravi sud u Splitu nakon tužbe koju je protiv Grada Dubrovnika podnijela tvrtka Laguna trade Franje Pašalića koji je uz Lapadsku obalu prije dvije godine otvorio novoizgrađenu Marinu Frapa Dubrovnik, donio je privremenu zabranu izvođenja radova i to do pravomoćnosti presude. A takav spor, prema sudskoj praksi u Hrvatskoj, može trajati godinama.

To znači da u pitanje dolazi i financiranje Europske unije, što će dubrovačkoj gradskoj upravi donijeti ne male financijske probleme posebice jer su, na osnovu izdane građevinske dozvole, radovi na proširenju i rekonstrukciji te prometnice već započeli. Angažiran je izvođač radova, Lapadska obala zatvorena je za promet na 30 mjeseci, a građevinski strojevi već su nasuli popriličan dio priobalnog pojasa gruškog zaljeva. Naravno, tu je i drugi aspekt ove priče, obzirom da je aktualni gradonačelnik Mato Franković (HDZ) u kampanji za još jedan mandat na čelu gradske uprave. Sasvim sigurno Frankoviću u finišu predizborne kampanje ovakav problem nije dobrodošao. Posebice kada se vidi koliko je samo glavobolje aktualnom HDZ-ovom Dubrovačko-neretvanskom županu Nikoli Dobroslaviću koji se kandidira za još jedan mandat,proteklih petnaestak dana zadalo pitanje vezova na Lapadskoj obali. Podsjetimo, zbog početka radova brojni Dubrovčani ostali su bez vezova koji su u nadležnosti županije iz koje im, pod izlikom da se radi o nelegalnim, nisu ponudili zamjensku lokaciju te su se bili prisiljeni snalaziti kamo će premjestiti svoja plovila. - Grad Dubrovnik nema nikakvu spoznaju o tome kako Upravni sud u Splitu vodi postupak protiv Grada, a vezano za izdavanje pravomoćnih građevinskih dozvola čiju ispravnost i valjanost je potvrdilo u jednom predmetu nadležno ministarstvo dok je u drugom predmetu Upravni sud u Splitu već donio pravorijek u korist Grada Dubrovnika- odgovaraju na naš upit iz gradske administracije. Sličan odgovor stiže i sa druge strane. Ante Kačić, dubrovački odvjetnik koji u ovom postupku zastupa Pašalićevu tvrtku Laguna trade ističe kako od Upravnog suda u Splitu još uvijek ništa službeno nisu dobili. – Postupak je u tijeku i ne mogu ga komentirati, još nismo službeno dobili rješenje. No mogu vam potvrditi da smo podnijeli tužbu u kojoj smo tražili privremenu zabranu izvođenja radova – kaže Kačić.

Na Upravnom sudu u Splitu, kako saznajemo, mjeru privremene zabrane izvođenja radova, koja, kako se može čuti od pravnih stručnjaka u ovakvim slučajevima u Hrvatskoj nije donesena u posljednjih dvadesetak godina, pravdaju zadiranjem u 795 od od preko 54.000 metara četvornih pomorskog dobra koliko je Franjo Pašalić 3. lipnja 2015. godine dobio od Republike Hrvatske u koncesiju za izgradnju marine. Sud među ostalim smatra da bi tvrtki Laguna trade 'izvršenjem konkretne građevinske dozvole mogla nastati šteta koja se ne bi mogla popraviti u vidu imovinske štete uslijed gubitka koncesije i nemogućnosti izvršavanja ugovora o koncesiji u obuhvatu pomorskog dobra koje mu je dano u koncesiju'. Prevedeno, država bi zbog nasipanja Lapadske obale od strane Grada Dubrovnika, a time i smanjenja koncesioniranog područja Marine Frapa Dubrovnik, Franji Pašaliću mogla poništiti ugovor o koncesiji u kojem se, među ostalim, obvezao da ne smije mijenjati njezin obuhvat, dakle niti ga povećavati, a niti smanjivati ali ni davati suglasnost za takvo nešto.

23. travanj 2024 17:08