StoryEditorOCM
KulturaOD OPERE DO OPERETE |

13.Međunarodni festival opernih arija „Tino Pattiera“: jedna večer - ali vrijedna!

Piše Sanja Dražić
4. srpnja 2020. - 10:07
Nesvakidašnja atmosfera stvorena je ispred Katedrale na prvom – i jedinom –koncertu 13. Međunarodnog festivala opernih arija „Tino Pattiera“. Prisjetimo se kako su se izvedbe dosadašnjih festivala održavale uglavnom u Kneževom dvoru i obično su bile podijeljene u nekoliko tematskih večeri. Tada su odabrane arije, duete, tercete i kvartete izvodili operni pjevači s raznih strana svijeta. Ovogodišnje obilježavanje festivala koje nosi ime umjetnika međunarodne reputacije a rodom iz Cavtata, ostvarile su domaće solistice. Na početku spomenimo kako se među opsežnim i detaljnim biografijama sopranistice Martine Zadro, mezzosopranistice Dubravke Šeparović Mušović i dirigenta Marca Tarduea svakako trebalo naći mjesta za riječ- dvije o Tinu Pattieri. Kako bi se domaća publika podsjetila a strana nešto naučila o toj osebujnoj osobi.



S otkucajima koji su najavili devet ura, na glazbeni podij su izišli članovi Dubrovačkog simfonijskog orkestra i dirigent Marc Tardue, njihov glavni dirigent, a napustili su ga kad su Zelenci otkucali jedanaest sati! Dakle, gotovo dva sata glazbe s desetominutnom pauzom prije dijelova iz Bizetove opere Carmen! Izvođači i publika imali su kratki predah kako bi se osvježili u sparnoj noći koju je, srećom, u drugom dijelu ublažio lagani povjetarac.



„Orkestar je kulturna duša svakoga grada“ – rekao je u ovodnoj riječi Tardue kada se, kao domaćin i organizator, obratio publici koja je uredno bila raspoređena na potrebnoj udaljenosti što je zapravo puno prirodnija slika nego kad su slušatelji zbijeni jedan do drugoga pa od silnih glava zapravo ne vide izvođače. A Dubrovački simfonijski orkestar je na večeri u kojoj je izveo četiri uvertire (Mozartove Figarov pir i Idomeneo, Gluckovu Ifigenija u Aulidi, Rossinijevu Sevilljski brijač) i još dvije orkestralne skladbe (Preludij iz 3.čina Bizetove Carmen i Bersinu Idilu) te pratio devet arija i jedan duet, zaista pokazao konstantu u kvaliteti. I članovi Orkestra su bili međusobno udaljeni i k tome još i ozvučeni, što je moglo poremetiti zvukovnu ravnotežu među dionicama. Međutim, Orkestar je odlično prezentirao program koji, naglasimo, nije okosnica njegovog repertoara! U dva sata glazbe koja seže od baroka pa do Leharove operete Vesela udovica i Kalmanove Knjeginja čardaša, trebalo je i stilski i formalno okarakterizirati svaku točku. Bravo!



Solistice su izvodile arije mahom iz istoimenih uvertira, mada se tu našli i neki drugi naslovi – Gluckova Orfej i Euridika, Handelova Julije Cezar, Verdijeva La Traviata...- kao i Gotovčeva Oda zemlji. Martina Zadro je u svakom trenutku bila primjerena ulozi, stilu i prigodi vrhunski izvodeći svaku točku širokog raspona. Dikcija poput njene rijetko se čuje na našim glazbenim podijima. Dubravka Šeparović Mušović je ponekad prenaglašeno dramatizirala pri čemu se u njezinoj interpretaciji češće gubila mogućnost razumijevanja teksta. Njezini nastupi bili su sugestivni i duboko proživljeni.

Službeni program završen je Barcarollom, duetom iz Offenbachove opere Hoffmanove priče. Solistice, kao i članovi Orkestra i dirigent Marc Tardue, su na najljepši mogući način zaključili ovu bogatu večer. Pa možemo reći da je glazbeni dodatak bio suvišan.
17. travanj 2024 00:34