Na današnjoj sjednici Skupštine "Prometa", novim direktorom toga trgovačkog društva imenovan je Tomislav Vojnović (na slici), dok je dužnosti razriješen dosadašnji direktor Željko Krnić.
– Zahvaljujem bivšem direktoru Krniću koji je bio na čelu "Prometa" godinu i sedam mjeseci, u možda najtežem i najgorem razdoblju za tvrtku. Dobro je obavio posao, međutim, prema našem međusobnom dogovoru, sad nam treba drugi profil direktora. Zato smo se odlučili za Tomislava Vojnovića, kojem ovom prilikom čestitam na izboru. Sada trebamo privesti kraju dokapitalizaciju i provesti sve one mjere koje smo napravili uz pomoć gospodina Tolića (savjetnika uprave, nap.a.) – izjavio je nakon sjednice gradonačelnik Ivo Baldasar, koji je osobno predsjedao Skupštinom.
Ono što uskoro čeka novog čelnika javnog prijevoznika nekoliko je paralelnih aktivnosti, navodi gradonačelnik.
To je početak provođenja mjera restrukturiranja, odnosno smanjenje broja sektora na četiri, imenovanje novih rukovoditelja, imenovanje novog pomoćnika direktora za operativu, te nabava novih i polovnih autobusa.
– Čim se formira Vlada, radit ćemo i na preseljenju na Dračevac, odnosno zamolit ćemo da DUUDI aktivira naš zahtjev da se Gradu Splitu dodijeli Dračevac, da bi ga Grad kupoprodajnim ugovorom mijenjao za prostor u Hercegovačkoj, čime će se "Prometu" omogućiti nova garaža, a onda ćemo od fondova tražiti novac za njezino uređenje – naglašava poteštat.
Radnicima poručuje da ne sumnjaju u njega i njegov tim koji je tu da pomogne "Prometu" da ga za dvije godine učine profitabilnim poduzećem, kako bi za pet godina postao najbolja komunalna tvrtka grada Splita!
Tomislav Vojnović, novoizabrani direktor javnog prijevoznika, priznao nam je da mu je novo radno mjesto izazov s obzirom da dolazi iz druge branše, one bankarske.
– Neke probleme ćemo rješavati kratkoročno, neke na duže razdoblje, ali u svakom slučaju bit će posla. U tome očekujem podršku svih, prvenstveno tu mislim na svoje najbliže suradnike i ostale djelatnike "Prometa", a zatim i podršku Grada Splita i ostalih suvlasnika – kazao nam je Vojnović i istaknuo kako je kratkoročno najveći prioritet nabava autobusa, te završetak dokapitalizacije, uvođenje novog sustava naplate – ticketinga, te izmjena tarifnog modela.
'Promet' je zadnje nove buseve kupio još 2013. godine
Vozni park "Prometa", s obzirom na potrebe naših sugrađana, nikad nije bio u gorem stanju i to je za njih najveći problem koji bi morao riješiti Tomislav Vojnović.
O tome se svakodnevno možemo uvjeriti običnim pogledom na ulicu, kao i čitajući poruke naših čitatelja koji nam se obraćaju smatrajući da od javnog prijevoznika zaslužuju puno bolju uslugu od one koju sada imaju. Ulicama voze i stari autobusi koji su odavno trebali biti rashodovani i koji su češće na remontu u garaži nego u upotrebi.
Nažalost, tijekom posljednje dvije godine Grad je kao "Prometov" većinski vlasnik odustao od dviju nabava novih autobusa, tako da danas, sportskim rječnikom rečeno, umjesto 30 pojačanja voznog parka, gradski prijevoznik broji tek pet polovnih prinova.
Pogledamo li na koji je način javna tvrtka obnavljala svoje snage tijekom zadnjih 13 godina, vidljivo je da je 2003. nabavljeno 30 autobusa, a poslije tri godine još njih 20.
No, nedvojbeno najveća i najkonkretnija nabava bila je ona iz 2008., kad je u Split stiglo čak 40 autobusa, ukupne vrijednosti 13 milijuna eura. Pola vozila, dakle njih 20, kupio je Grad Split, a ostala susjedne lokalne zajednice koje su suvlasnici "Prometa".
Nakon toga, prije tri godine uslijedila je još jedna nabava novih vozila i tada su kupljena 22, uključujući i četiri kombija, što je koštalo 39 milijuna kuna. Bila je to zadnja opskrba javnog prijevoznika novim autobusima, jer se do dana današnjeg na ulicama nisu "ukazala" nova prijevozna sredstva.
Tadašnja Uprava, na čelu s Držislavom Brčićem, u pripremi je imala natječaj za još 22 nova autobusa, vrijedna 51 milijun kuna, koji bi se financirali leasingom kroz kapitalnu donaciju iz Banovine.
No, dolaskom lokalne vlasti na čelu s Ivom Baldasarom 2013. godine odustalo se od javnog nadmetanja i "Promet" je krajem siječnja 2014. s Europskom bankom za obnovu i razvitak (EBRD) potpisao pismo kojim se iskazuje međusobni interes za sufinanciranje nabave novih 30 vozila i prateće projektne dokumentacije u iznosu od 10 milijuna kuna.
U međuvremenu je, do dolaska tih toliko potrebnih buseva, "Promet" planirao unajmiti 10 vozila na rok od godinu dana, kako bi barem donekle sanirao štetu zbog krnjeg voznog parka, no na kraju se odustalo od te ideje, a godinu dana kasnije i od EBRD-ova kredita zbog nedostatka novca.
U takvim okolnostima gradska tvrtka spala je na to da umjesto novih, ekoloških autobusa nabavlja polovne, stare 16 godina, koliko imaju tri MAN-a kupljena za nešto više od 100.000 kuna od zagrebačkog ZET-a, te dva vozila iste marke koja su nedavno kupljena od "Autoherca".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....