StoryEditor
ObalaEU PROJEKT

Popularizacija mediteranske prehrane: učenici u pet škola napravili inovativne prehrambene proizvode, spoj su tradicije i lokalnog podrijetla

26. studenog 2020. - 19:49
Radionica u OŠ Braća Radić u Kaštelima u veljači 2020.  Nikola Vilić/Cropix

Unatoč novim i otežanim uvjetima rada i funkcioniranja u svakodnevnom životu, uzrokovano razvojem virusa COVID-19, Javna ustanova RERA S.D. za koordinaciju i razvoj Splitsko-dalmatinske županije kroz projekt „MD.net – Mediteranska prehrana“, je uspješno završila sa svojim planiranim aktivnostima, u pogledu uspostave inovativnog prehrambenog proizvoda u školama uključenim u projekt, poštujući sve epidemiološke mjere.

Kazali su nam to Ana Buličić Krespi, voditeljica projekta i Mate Paštar, financijski menadžer ovog projekta koji je usmjeren na razvojne mogućnosti i rješavanje problema popularizacije mediteranske prehrane, koja je sastavni dio mediteranskog identiteta upisana u UNESCO-ovu listu nematerijalne kulturne baštine.

Cilj projekta je, kako ističu naši sugovornici, jačanje istraživanja u ovom području u skladu s UNESCO-ovom Konvencijom o mediteranskoj prehrani, odnosno podizanje kvalitete prehrane i života u 9 zemalja projektnih partnera, kao i promoviranja mediteranske prehrane, koja je prepoznata kao zlatni standard pravilne prehrane, kao i njeni dalekosežni povoljni učinci na zdravlje.

U sklopu projekta, jedna od aktivnosti je uspostava inovativnog prehrambenog proizvoda u kojoj su sudjelovale četiri srednje i jedna osnovna škola s područja Splitsko-dalmatinske županije, sa finalnim proizvodima. To su:

Srednja škola Supetar, Brač (Šalša „Ka`nonina“ šalša za začinskim i aromatičnim biljem s otoka Brača i bračkim varenikom koji je dobio zaštićenu oznaku zemljopisnog podrijetla EU);

Srednja škola Braća Radić, Kaštel Štafilić (energetske pločice s bobom);

Srednja Škola Hvar, Hvar (aromatizirana sol sa plavcem malim i aromatizirana sol sa zestom agruma)

Srednja škola Antun Matijašević Karamaneo, Vis (sirup od rogača i džem od rogača – nastao od iste sirovine u dvije faze postupka pripreme);

Osnovna škola Stari Grad, Hvar („Starogrojski poprenjoci“ – drevni, tradicijski kolač – zaštitni znak Starog Grada)

Aktivnosti poticanja inovativnog poduzetništva baziranog na mediteranskoj prehrani provodile su se tijekom čak 35 teorijskih i praktičnih radionica, gdje je bilo uključeno oko 60 učenika, zajedno sa 12 učitelja.

-Cilj cjelokupne suradnje sa odabranim školama je bilo uključivanje što većeg broja djece i mladih, koji su se educirali o važnosti i načelima mediteranske prehrane i takvog načina života, kao i o važnosti utjecaja mediteranske prehrane i prehrambenih navika na zdravlje ljudi - kaže Ana Buličić Krespi.

Projektni zadatak je bio da svaka od škola napravi svoj inovativni prehrambeni proizvod po mediteranskim načelima, a koji je prije svega proizvod karakterističan za lokaciju s koje potječe, s iznimno kvalitetnim sastojcima.

Za uspostavu proizvoda svaka od škola je temeljem javnog poziva od strane Javne ustanove RERA S.D. dobila iznos od pet tisuća eura, namijenjenog za potrebnu opremu, namirnice, ambalaže za pakiranje, kao i vizualnog identiteta proizvoda.

Kako ističu naši sugovornici, svaki od proizvoda je spoj tradicije, inovativnosti i lokalnog podrijetla, što je i bila svrha MD.net projekta, kako bi se u konačnici dobili prehrambeni proizvodi, isprepleteni sa tradicijskim recepturama i uvedenim novim, inovativnim sastojcima koji su proizvodu dali jednu novu, dodanu vrijednost.

Kažu nam i kako se na pet inovativnih prehrambenih proizvoda provela analiza hranjive vrijednosti i na taj način je omogućeno svim školama, da kroz svoje učeničke zadruge plasiraju kompletan proizvod na tržište.

Svi spomenuti proizvodi bit će predstavljeni na ovogodišnjoj manifestaciji Gastroadvent 2020.

-Poučeni iskustvom oko uspostave prehrambenog proizvoda, učenici kroz svoje školske zadruge nastavljaju dugoročno smišljati nove, kvalitetne i konkurtentne proizvode, koji će jednog dana, nadamo se doći i do vaših stolova - poručuju iz Rere.

Pozitivni učinci iz provedenih projektnih aktivnosti:

Edukacija mladih u svrhu promjene loših prehrambenih navika;
Edukacija o važnosti mediteranske prehrane;
Edukacija mladih o poduzetništvu;
Praktičan rad na uspostavi prehrambenog proizvoda;
Proizvod – spoj dalmatinske tradicije i inovativnosti;
Promoviranje lokalnih proizvoda i namirnica lokalnog podrijetla;
Plasman proizvoda na tržište;
Pozitivan efekt na učenike i uključivanje u učeničke zadruge s dugoročnim ciljem stvaranja novih proizvoda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

20. siječanj 2021 08:15